Viel me ook al op.
Sp en GL zijn toch meer voor de armere mensen in deze samenleving. Willen uit de Navo en hebben nog wel meer van die
gedachten die niet makkelijk uitvoerbaar zijn.
Zag laatst een stukje op tv over oudere mensen die geen geld genoeg hadden om fatsoenlijk van te leven (eten, medicijnen, kleren etc.) Die mensen hebben er 60 jaar geleden wel even mooi voor gezorgd dat Nederland nu een welvaarts staat is geworden. Vroeger (na de oorlog) werkten de mensen keihard én voor een laag loon om alles te herstellen. Vind je het gek dat die mensen nooit van een pensioen hebben gehoord?
Iedereen zegt nu wel dat er veel te veel mensen in de AOW en AOW zitten, maar denk er maar eens aan wat voor een kosten die oudere mensen hebben (medicijnen enz.)
Ze leven van ong. 700 euro per maand, waarvan al een groot deel opgaat aan de schandalig hoge huur van hun huis.
Dus denk eerst even na voordat je zegt dat die ouderen minder geld moeten krijgen.
Over de AOW ben ik het wel met de meesten eens dat er veel te veel inzitten (nu ong 400.000)
Veelal zijn dit allochtone vrouwen van een jaar of 30 die geen Nederlands kunnen spreken en DUS geen werk hebben. Als ze de taal nou eenmaal beheersen dan kunnen ze opzoek gaan naar werk en hebben ze nog toegevoegde waarde voor de samenleving.
Hier in de stad ook: als ik uit school komen lopen de turkse vrouwtjes rustig op het wandelpad om boodschappen te doen bij de Aldi. En ja, ze praten in 99 % vd. gevallen hun eigen moedertaal. Dan kan ik zo WOEST worden op die mensen! Ze voeren de hele dag niks uit maar strijken iedere maand toch mooi 1000 euro pp. op!
Verder over de politiek:
Soms denk ik weleens: wat heeft het voor een nut om te gaan stemmen? BIJNA alle politici doen wat ze zelf willen en puur uit eigenbelang. Laatst ook weer: ging over de hypotheekaftrek. Geen enkele partij durft het daar over te hebben, omdat het ze kiezers zou kosten.
Zo denk ik erover
(denk trouwens niet dat er de eerstkomende tijd veel zal veranderen)