Wat vind jij van nederland

Het laatste nieuws dat ik las:

Maagdenvlies herstellen bij autochtonen komt in het ziekenfonds...

GVD wat gaat er allemaal al niet uit, en dan komt dat erin.

Daarnaast een leuke invasie van Polen en nog meer oostblokgespuis nu ze vrolijk hier legaal kunnen werken. Hier in de buurt stikt het er al van ---> en er is al zo veel werk.

Mocht ik over een paar jaar de kans zien, dan smeert deze jongeman hem hard denks
 
Ach, jullie moeten allemaal niet zo janken... Geef gewoon toe, je hebt hier een prachtig leven, bedenk eens hoe je leven eruit zou zien als jij in de 3e wereld was geboren. Tevens is Nederland het enigste land in de hele wereld, en ook nog een erg klein land ook, waar coffeeshops zijn, en wiet en hasj legaal (gedoogd) is. :#
 
Sjaaaa, er zijn een hoop dingen niet goed geregeld hier, maar toch moet je niet vergeten dat wij het hier over het algemeen best wel goed hebben.

Die belastingen, ik vind dat ook achterlijk. Vooral het feit dat je meer moet betalen des te meer je verdient. Rot toch op zeg! Vroeger zat je te blokken op school om zover te komen, daarna kom je in een bedrijf en werk je je uit je naad om hogerop te komen en meer te verdienen, vervolgens moet jij procentueel meer belasting betalen dan een of andere malloot die alles wel goed vindt en maar aan ROMMELT. Nou dat vind ik dus echt niet kunnen, zo sloop je de motivatie wel.

Dit is idd al gezegd, maart geef minder uit aan onzin, zodat er minder geld nodig is en men ons niet overal op hoeft uit te zuigen.

Dat van die gasten met het syndroom van down niet verzorgen is best wat. Klinkt natuurlijk heel inhumaan, maar het is wel zo. Je betaald een hoop geld voor niks eigenlijk. En zo is het met veel meer dingen. Een verzorgtehuis waar een oude dame ligt die niet meer kan lopen enzo, moet daar dan zoveel geld in gepompt worden...? Heb het pas nog van dichtbij meegemaakt, en sja, je krijgt het niet over je hart natuurlijk om zomaar te zeggen van, ja helaas, maar het schiet niet op.

Zorg iig dat al die buitenlanders met andere voorwaarden hier komen, stel vast dat ze binnen een jaar zelf moeten werken, dat ze geen uitkering krijgen binnen 10 jaar ofzo, en bij een misdrijf (dus geen overtreding) er weer uit mogen.

Af en toe had Pim van mij nog zeker mogen leven, want hij kon zulke dingen goed naar voren brengen, hij had IN IEDER GEVAL een andere kijk dan die mafkezen die er nu zitten.

Trouwens, Gijs je zegt dat je voor een linkse partij kiest, maar ik vind je standpunten (van iedereen hier trouwens) behoorlijk rechts.
 
ook ik vind dat het gewoon steeds minder gaat met nederland (alhoewel we het idd slechter hadden kunnen krijgen :* "area_51_dude" )

mjah, ook als je hier in de supermarkt bv. kijkt gaat het `s avonds alleen maar door met allemaal polen/denen/tsjechen....
ik bedoel waarom laten ze in gods naam mesnen uit andere landen werken als er hier ook al zoveel te kort is :X

beter laten ze nederlanders ff wat meer werken voor iets meer geld...

ook ik zou (samen met meerderen) wel graag ergens anders heen gaan te werken . alhoewel ik maar in een klein kut dorp woon merk jet het toch wel goed..
een bekend iets hier in Makkum is : Amels (scheepswerf)... er werken alleen maar polen/tjsechen :|
de lijers laten gewoon niet eens meer autochtonen aan het werk.. HET KOST TE VEEL :L

mja... veel nuttigs heb ik hier neit zitten typen .. maar dat doet de rest ook niet :p

laterz marcel :x
 
Gijs
mooie openingspost, en herken je frustraties ook wel :P
Alleen snap ik jou keuze niet echt van de politieke partij waar je op stemt. Je zegt dat t niet altijd goed kan gaan met de economie dat is zo, maar als die twee partijen die je noemt aan de macht komen, zou er ook nooit meer een economische groei komen! dus leg je keuze even uit aub, want jou beeld ziet er zo als ik het lees heel anders uit dan van die twee partijen.
 
Originally posted by Vincento
Gijs
mooie openingspost, en herken je frustraties ook wel :P
Alleen snap ik jou keuze niet echt van de politieke partij waar je op stemt. Je zegt dat t niet altijd goed kan gaan met de economie dat is zo, maar als die twee partijen die je noemt aan de macht komen, zou er ook nooit meer een economische groei komen! dus leg je keuze even uit aub, want jou beeld ziet er zo als ik het lees heel anders uit dan van die twee partijen.

Dat zeg ik, Gijs is eigenlijk een rechts extremist maar hij weet het nog niet :p
 
- Ik denk dat een volledige democratie niet werkt.
- Regering is goed, misschien wel een van de beste ministersgroep die we afgelopen 20 jaar gehad hebben (Bot, Donner :W)

Het probleem zit het in onze mentaliteit, de tijd waar de besluiten snel genomen werden zijn over. Dit veroorzaakt de zogenaamde bureaucratie. Je kan deze regering niet afspiegelen op de huidige situatie, we zitten nog altijd met de rotte peren van Paars 2.
 
Viel me ook al op.
Sp en GL zijn toch meer voor de armere mensen in deze samenleving. Willen uit de Navo en hebben nog wel meer van die
gedachten die niet makkelijk uitvoerbaar zijn.

Zag laatst een stukje op tv over oudere mensen die geen geld genoeg hadden om fatsoenlijk van te leven (eten, medicijnen, kleren etc.) Die mensen hebben er 60 jaar geleden wel even mooi voor gezorgd dat Nederland nu een welvaarts staat is geworden. Vroeger (na de oorlog) werkten de mensen keihard én voor een laag loon om alles te herstellen. Vind je het gek dat die mensen nooit van een pensioen hebben gehoord?

Iedereen zegt nu wel dat er veel te veel mensen in de AOW en AOW zitten, maar denk er maar eens aan wat voor een kosten die oudere mensen hebben (medicijnen enz.)
Ze leven van ong. 700 euro per maand, waarvan al een groot deel opgaat aan de schandalig hoge huur van hun huis.
Dus denk eerst even na voordat je zegt dat die ouderen minder geld moeten krijgen.
Over de AOW ben ik het wel met de meesten eens dat er veel te veel inzitten (nu ong 400.000)
Veelal zijn dit allochtone vrouwen van een jaar of 30 die geen Nederlands kunnen spreken en DUS geen werk hebben. Als ze de taal nou eenmaal beheersen dan kunnen ze opzoek gaan naar werk en hebben ze nog toegevoegde waarde voor de samenleving.
Hier in de stad ook: als ik uit school komen lopen de turkse vrouwtjes rustig op het wandelpad om boodschappen te doen bij de Aldi. En ja, ze praten in 99 % vd. gevallen hun eigen moedertaal. Dan kan ik zo WOEST worden op die mensen! Ze voeren de hele dag niks uit maar strijken iedere maand toch mooi 1000 euro pp. op!

Verder over de politiek:
Soms denk ik weleens: wat heeft het voor een nut om te gaan stemmen? BIJNA alle politici doen wat ze zelf willen en puur uit eigenbelang. Laatst ook weer: ging over de hypotheekaftrek. Geen enkele partij durft het daar over te hebben, omdat het ze kiezers zou kosten.

Zo denk ik erover:)
(denk trouwens niet dat er de eerstkomende tijd veel zal veranderen) ;)
 
Originally posted by Sven@SRT
Aidix zou jij in een land willen leven waarin je honderdduizenden daklozen hebt? Nee dan gaan we gaan weer terug naar een 3e wereld situatie. Het blijft een kwestie van geven en nemen, maar vooral om tolerantie.

Nee dat zou ik niet erg vinden. Ik ga uit van het gegeven dat de wereld hard is en dat er niet voor iedereen gelijke kansen zijn. (Die zijn er ook niet). Als ik een ExPat functie in China zou kunnen krijgen pak ik meteen mijn koffers, omdat ik het daar goed heb. Een ding weet ik namelijk zeker, als ik hier blijf wonen zit ik tot aan mijn pensioen aan een torenhoge 2verdieners hypotheek vast, en dan heb ik nog burenherrie van 2 kanten.

Nee bedankt.
 
mijn mening over nederland.
Nederland zuigt zwaar
politiek in nederland zuigt zwaar momenteel, om maar een paar dingen tenoemen.
alles waar de "oudere" generatie's voor hebben gewerkt is balkelende aan het verpeste. HET IS GVD een SCHANDE dat juist die mensen maar 1x in de week gewassen worden dat WIJ juist DIE mensen zo laten verwaarlosen, Door DIE mensen kunnen wij nou leven. En dat allemaal door 'bezuinigingen" omdat we in een resesie zouden zitten, Wij moeten bezuinigen. en het gaat pas na 3 jaar iets beter met de economie, terwijl andere landen ( onderandere Frankrijk enz. ) de rente verlagen en mensen juist MEER kopen en dus al veel eerder de economie stijgt.
Verder wil balkelende slijmen bij de USA, VN enzo. wij zijn een fucking klein land maar wij moeten wel een oorlog steunen.. EERST GVD je eigen problemen oplossen die oorlog kost klauwen met geld, terwijl wij moeten bezuinigen krijgen die lijers alles voor elkaar, ( ik werk op een gebouw van de europese parlement, en een vriend van me in de 2e kamer, ik weet dus ongeveer wel wat voor dieren het zijn...) ook hier gaat het regeltje weer op Hoe rijker je bent hoe rijker je wordt. nou gaan we ff verder in op de zorg in ons land. Ook hier wordt op van alles bezuinigt. De pil uit de zorg.. Ouders van 21 jaar dat mag/kan volgens de regering ( Niet nadenkend dan de meeste Jongeren van 21 nog studeren en dat HUN juist onze toekomst worden. LEES onze ECONOMIE! ) De tandarts alles gaat uit de zorg ( tuurlijk een kunstgebit is goedkoper... ) Maar wordt de polis nou goedkoper?? Nee die wordt OOK duurder, dus meer betalen voor minder. Mensen die met hun 23 ste met vervroegd pensioen gaan ( lees geen zin in school gehad en nu met uitkering die wij betalen thuis zitten ) Geef elke uitkering persoon een borstel en een zak vuilnis zakken, en laat ze de straten schoonmaken, zo doen ze tenminste wat voor hun geld.
ik ben van mening als je wilt werken KAN je werken al is het maar putjescheppen metje HBO diploma, als je wil kan het..
Dit en meer dingen zijn enkele dingen waarom ik binnen 4 jaar uit nederland wil zijn geemigreert.
 
Laten we stuk in de noordzee droogleggen, en het Scooterland dopen :)

Ik richt een partij op "Met overheidssubsidie voor 2takt onderdelen"
 
Iedereen hoor je der over klagen, IEDEREEN!!
maar doen we der iets aan nee.
we moeten gewoon nederld Plat leggen netzolang tot dat
Benzine weer goedkoper wordt ( waarom betaal ik 1,30 per L en die belgen 1,13 ( voor de zelfde benzine!!) ( isla margarita zelfs 0,04 cen de liter JE LEEST HET GOED!!! DEZELFDE BENZINE!!)

We moeten opkomen maar doen wij nuchterten Nederlanders het?? nee wij wachten lekker af en kankeren lekker tegen elkaar over hoe nederland zuigt.

Jah ben echt blij over dit topic. ik ben het echt zat in nederland het liefst zou ik nu al emigreren maar me meisje moet eerst der school afmaken..
 
uit onderzoek is gebleken dat 62% van de nederlanders, Balkenende liever ziet gaan als komen !

Wtf waarom is die gek minister president !?

Ik vindt hem persoonlijk een bureaucratisch lulletje met een harry potter look !
 
Alles kan hier, alles mag hier.
We kunnen er wel jaren over doorblijven zeiken wat er allemaal niet goed is.... Maargoed kan je er iets aan doen? NEE.
Probeer je er iets aan te doen? NEE.
Dan kan ik ook wel de bejaarden uit de kast trekken die maar 1 keer in de week gewassen worden... Maar pak jij op je vrije zondagmiddag je washandje en stukje zeep? NEE.
Totdat je er zelf zit, dan valt er weer wat te zeiken.

Het ik, ik, ik syndroom is al generaties aan het inburgeren in de geest van de gemiddelde Nederlander, en dat zal dit land uiteindelijk ook naar de klote helpen.

"Je doet er maar wat aan, zoniet moet je je bek houden en 'opkankeren'".
 
Ik zie liever onderbouwde posts als harry potter crap ,,,
Maargoed.

Iedereen die hier blaat hoe goed we het hebben , hebben wel een punt.
Maar we hebben het goed , omdat het met ons in persoon goed gaat.
Moet je eens kijken hoe goed het met je gaat als je van de uitkering moet leven , of als je al 80 jarige 50 jaar van je leven hebt gewerkt , 1 keer per week word gedoucht , doorlig plekken krijgt.
0 persoonlijke aandacht en geen stuiver meer op de bank hebben
Mn pazou nog 2 jaar moeten werken ofzo.
Nou hulde , door dit gekut kan ie dus tot zn 65ste ,daar heb j edan je hele leven premies voor betaald.

T zal allemaal vast heel gecompliceerd liggen , maar ik dingen als meedoen aan joint strike fighter , oorlog , parlementgebouwen van 15 miljoen en lonen voor topfuncties van 800.000e per jaar.

Onze lieve koningin verdient 7 miljoen per jaar?
Fuck it , daar kun je 220 gezinnen van voeden per jaar..

Kutland , niks meer , niks minder.
 
En ja david , de nederlanders zijn egoistish
Maar heeft iemand nog wel tijd om bejaarden te wassen ?

Ik niet iig....
Je werkt je tegenwoordig al kapot voor een hongerloon waarvan je de helft afstaat , en geniet van de tijd die je vrij hebt bij je geliefden / naasten
 
Over hoe ik over alochtonen denk zal ik maar niet neerzetten ( weet wel dat der ook heel veel hardwerkende alochtonen zijn )
maar zo als gezegt, Het is gewoon ernstig dat sommige elke maand 1000 euro pp vangen voor winkelen,en hun moerstaal spreken. want meer voeren ze niet uit.. kijk zwitserland, ALS je daar al mag komen als 'vluchteling..." dan moetje binnen 6 maanden werken, ben je je baan kwijt / of met justitie in aanraking?? Mzl schopje onder je reet.

Alles in de politiek boeit mij enorm veel. zou dan ook best een eigen party willen maarja wie zou der nou op een jongen als mij stemmen :S met een mbo diploma :D
 
Back
Top