Wat vind jij van nederland

Wat ik van mijn vaderland vind??



Verbijsterd zie ik om mij heen, aanschouw een wereld vol geweld,
waar oprechte vaderlandsliefde, heden ten dage niet meer telt.
Waar, den vaderland getrouwen blijf ik tot in den dood,
niet meer teld voor de regering en ook zeker niet voor rood.

Waar ouderen geheel verlaten, beroofd, geplunderd en ontdaan.
Niet meer bij machte om te leven, geheel vrijwillig sterven gaan.
Waar onze jeugd dreigt te verstikken, met een been reeds in hun graf,
ten offer aan regering’s grillen, die hun land aan vreemden gaf.

Waar kerkensterven door de sloper, geheel van pracht en praal ontdaan.
Mijn god, u zal het nie geloven, er komt daar een moskee te staan.
Waar onze culturele waarden, die wij als erfgoed eens vergaarden, geheel en al ten gronde gaan.
O god, kan u misschien vertellen, hoelang dit nog zo door moet gaan?

Met heimwee denk ik aan mijn Holland, het schone Holland, van weleer.
Ik kan mijn tranen niet bedwingen, dat schone HOLLAND is er niet meer!
 
Last edited:
Originally posted by Gijs

Maar heeft iemand nog wel tijd om bejaarden te wassen ?

zijn mensen die in de zorg werken hoor..
alleen omdat wij bezuinigen, zijn der teweing mensen inj de zorg. ( heb hier voor 1 jaar in verzorgingshuis gewerkt )
 
Originally posted by haagze sf2

Alles in de politiek boeit mij enorm veel. zou dan ook best een eigen party willen maarja wie zou der nou op een jongen als mij stemmen :S met een mbo diploma :D

Genoeg mensen, zolang je maar ideeen hebt die enigzins redelijk zijn. Mensen zoeken vaak de partij waar ze zichzelf het meest in terugzien.
 
En die een toekomst met positieve vooruitzichting bij haar draagt.

Ik dat opzicht wat Pim ook zo`n persoon alleen iets hoger opgeleid, maar daar gaat het nu niet om.
Maar Nederland is al zo ver heen dat mensen met ideeen genegeerd, verbannen of vermoord worden. Nederland wil veranderen --> zie iedereen hier in dit topic, en de mogelijkheden zijn er heus wel! Alleen wordt de stap niet gezet en dwaalt Nederland met haar slape beleid dieper en dieper in een dal met - naar mijn mening - een klote toekomst...

Waar moet het heen met de wereld?? Wereld warmt extreem hard op, waterspiegel stijdt dramatisch, bevolking neemt toe en land neemt af. Geweld neemt toe en vrede neemt af. En als je ff 10 letter intypt op je searchbalk kan je zien hoe een Amerikaan wordt onthoofd...

Nederlanders staan tevens op het lijstje van Bin Laden met een halve kilo goud op hun hoofd dus zeg nou niet dat we hier zo veilig zitten, want dat zitten we niet...

We zitten tussen vele vijandige gebieden met vele kernshit en Amerika is niet de gene die ons gaat beschermen, al is het wel zo afgesproken... want zoals al iemand hier eerder vermeldde in deze topic, Amerika schijt hem ook! En moeten we met ons landje toch wat gaan verzinnen om een betere toekomst in te kunnen gaan.

-Mijn view op de maatschappij-
 
Steun de LRVP ( lijst raymond van Polen :p )
stort op giro...
waar denkje dat ik geld vandaan moet halen..
dat lukt een jongen van 19 nooit...
Wou dat ik de kans kreeg voor een eigen party
 
Geld maakt niet per definitie gelukkig. Kijk naar mensen in bepaalde arme landen, die een rijk en gelukkig leven leiden zonder een rode cent. Die zijn tevreden met wat ze hebben en kennen geen reference drift: Het zelfde willen als de ander, alleen een stapje meer. Deze neiging is menselijk, maar wel een emotie die je kunt onderdrukken en kijk dan eens naar iets wat echt belangrijk is voor elkaar.

Veel, heel veel Nederlanders hebben niets meer met het Christendom, dit in tegenstelling tot vroeger. Nu wil ik niet zeggen dat het vroeger goed was wat gelovigen soms / meestal deden, maar kijk eens wat er zou gebeuren als meer mensen volgens de principes van de bijbel gingen leven, waar naastenliefde en zorg voor elkaar hoog in het vaandel staat.

Het is namelijk zo, en dat wordt al veel meer genoemd in dit topic, dat materiële rijkdom pas echt weer terug kan komen als de mentaliteit van de Nederlanders verandert. Nu ben ik blij dat ik op de veluwe woon, en dat ik het goed heb, maar als ik in a'dam ben weer ik vaak weer waarom dit soort topic worden geopend. Drugs, armoede en geweld i.c.m. met schrille contrasten.

Voor mij triest om te zien, maar hoe slecht van mezelf, geen aanleiding om er iets aan te doen, immers: Verdien geld, woon in een mooi huis en krijg lekker eten, mag op vakantie en krijg geld om te studeren, heb een batterij vrienden en een lieve vriendin en met z'n allen hebben we eigenlijk geen last van geweld.

Maar ... dit zal niet zo blijven als er niets wordt gedaan. Alleen ... WAT DOE JE ERAAN?
 
Originally posted by Enrico@nrg
Tsja, je kunt het ook overdrijven natuurlijk.. Tuurlijk zijn er teveel regeltjes, maar kijk eens om je heen man... Wou je zeggen dat je het slecht hebt? Wees maar blij met wat je hebt, zijn er genoeg die het niet hebben.. Heb je honger elke dag? Moet je buiten slapen? Op de stoep schijten? Zit dan toch niet altijd overal over te klagen.. Ik heb het hier goed naar mijn zin ook al zijn er teveel regels en ben ik het niet altijd eens met de regering maar zo zit het nou eenmaal in elkaar... Verhuis dan gewoon naar belgie of zo als het je niet aanstaat.. Nederland is toch al vol genoeg..
Wat Pim Fortuyn betreft: hij had in mijn mening net zoveel hersencellen als 1 halve pinda.. Hij riep gewoon wat de nederlanders dachten maar had zelf geen oplossingen ervoor, dat bleek al wel als je naar hem luisterde en de meningen van zijn partij las..

Magoed, dit is mijn mening maar en misschien leven wij in Zeeland nog een tikkeltje anders ;)

Ik ben het hier wel aardig mee eens.
BTW ik zie ook wel wat van herkenning van mijn mening in het stuk van Hebo-46,7mm & Leovince.

Probleem is gewoon dat we zo ongeveer bang zijn om onze mond open te doen. Laatst werd ik bijna beroofd door een persoon met zwarte gelaatskleur (zo zeg ik dat correct) en dus ik flipte nogal...gevolg was dat ik voorlopig weer gezeik heb op school omdat ik zogezegd racistisch zou zijn!!! S Als het een blanke was geweest, had iedereen mijn reactie normaal gevonden?!?:S

Sorry hoor, maar ik heb maar 1 keer wat gezegd van een ruzie op straat, en dat eindigde in een poosje vloeibaar eten.. (kermis tilburg 2000) Dus sorry hoor, maar dat hoeft van mij niet meer. (wederom mensen met donkere gelaatskleur, maar dat kan natuurlijk toeval zijn)

En wetten en een zorgstelsel moeten er natuurlijk zijn en blijven, de reden waarom lijkt me wel duidelijk... enigste dat natuurlijk wel zou moeten gebeuren dat er strenger toe wordt gezien op het misbruik dat ervan gemaakt wordt.
 
kijk misschien als ik op de veluwe zou wonen, zou ik der ook heel anders over denken, maar ik woon in Den-Haag in de getto
toen ik hier kwam wonen, was het een super wijk, nu woon ik in een getto ben de eenisgte Nederlander in me straat ( niet dat het erg is ben vorig jaar met me turkse buren op vakantie geweest naar turkye ) wat id er dit jaar al in me straat gebeurd?
om tebeginnen Murat D ( geen verdere uitleg nodig )
Steekparty, gestolen auto's, der is zelfs s'nachts geschoten in me straat. en de politie die gaat liever achter scootertjes aan.
Inderdaad der zijn mensen die het erger hebben ( 3e wereld ) maar die mensen zijn niet anders gewent. als wij daar zouden geboren zijn waren we ook tevreden. maar wij zijn HIER geboren. met tv's gsm, radio enz..

Ik ben gelukkig met wat ik heb,
werk, huis, vrienden, vriendin, vakantie's enz. ben dit jaar al 3x op vakantie geweest en ga in de aankomende 2 maanden nog 2x ( totaal 1 maand weg ) en dan nog kerst ook.. ik ben tevreden. maar wat der met mijn land gebeurt daar ben ik ontevreden over.
ik ben niet trots om een Nederlander lander tezijn. en dat is verkeerd.
 
ben btw nu weg, naar me meisje toe, lees vanavond dit zeer boeiende topic door en verwacht van mij weer uitspraken die politiek correct zullen zijn. :p
 
Originally posted by haagze sf2
schop :p

Nja dan zal ik nog maar effe een irritatie noemen! ;)

Het is toch voor de gekke dat de pil uit het ziekefonds gaat, terwijl maagdenvlies herstellen voor moslim meisjes wel in het pakket zit??:S Sorry hoor, maar dit vind ik persoonlijk een dieptriest contrast....:(

BTW kwoon zelf in een wijk waar +/- de helft buitenlands is, maar telkens als er een Nederlander hier vandaan verhuist, komt er een buitenlander in de plaats. (no offense) Kvin het maar vreemd hoor. (en zo een slechte buurt was het eerder echt niet!:()
 
Originally posted by haagze sf2

Alles in de politiek boeit mij enorm veel. zou dan ook best een eigen party willen maarja wie zou der nou op een jongen als mij stemmen :S met een mbo diploma :D

IK.

Iig zou ik liever stemmen op iemand met middelhoge opleiding en het liefst dan ook nog matige komaf, die weet tenminste hoe de vork ECHT in de steel zit. Geen slap ge-ouwehoer over buitenlanders e.d. , intregeren of oprotten! (no offfense verder) Het is gewoon niet normaal hoe sommige mensen (ook bij mij inn de buurt) er mee te koop lopen dat WIJ hun uitkering indirect betalen! TRIEST. (vooral idd rond de 20-25 jr...ik snap het echt niet..)

Ik kots tegenwoordig btw ook erg op pappa en mamma's kindjes die alles hun hele leven lang in de schoot geworpen hebben gekregen en er nog trots op zijn ook !!! :(


Is er trouwens niemand die weet waarom zoveel jongeren niet WILLEN/GAAN werken? persoonlijk zou ik echt helemaal flippen als ik 24 uur/dag niks te doen zou hebben; na 5 minuten stil zitten heb ik het vaak wel weer gezien... k kan me haast niet voorstellen dat die mensen dat serieus hun hele leven vol KUNNEN houden?!?
 
Hmm... hier in Almelo is het ook niet veel soeps meer. Schijnt zelfs een vd. onaantrekkelijkste steden te zijn in Nederland.
Maar even verder over Nederland.
Is nu ook weer gezever over dat pensioengebeuren. Straks moeten we tot ons 65e werken om daarna niet genoeg geld te hebben om fatsoenlijk van te leven 8P
Soms vraag ik me weleens af of er nog politieke partijen zijn die er wel wat van kunnen maken( uiteraard begint het bij de inwoners zelf, maar toch)

Waar ik me ook zo aan erger is dat wij Nederlanders allemaal zo heerlijk negatief zijn. Het is nooit goed, wat de regering beslist, maar tegelijkertijd hebben de hardste schreeuwers zelf geen oplossingen.
ALS Pim minis. pres. zou worden wat zou er dan gebeurt zijn?
Dan hou je weer de buitenlanders die beginnen te zeiken over van alles en nog wat. Het is natuurlijk wel heel makkelijk om te zeggen dat ze anders maar op moeten rotten, maar die mensen hebben er OOK voor gezorgd dat we nu in een welvaartstaat leven. Alleen het probleem was dat men 30 jaar geleden al had moeten optreden tegen gezinshereniging en bruiden. Dit is verzuimt en daarom zitten we nu met de gebakken peertjes:)

Dit alles komt dus echt niet alleen van de laatste jaren, maar het begon al in de jaren 70.

Hopende op mooie reacties, zodat ik vanavond weer even alles bij kan lezen en instemmend kan knikken ;)
 
Originally posted by damage
IK.

Iig zou ik liever stemmen op iemand met middelhoge opleiding en het liefst dan ook nog matige komaf, die weet tenminste hoe de vork ECHT in de steel zit. Geen slap ge-ouwehoer over buitenlanders e.d. , intregeren of oprotten! (no offfense verder) Het is gewoon niet normaal hoe sommige mensen (ook bij mij inn de buurt) er mee te koop lopen dat WIJ hun uitkering indirect betalen! TRIEST. (vooral idd rond de 20-25 jr...ik snap het echt niet..)

Ik kots tegenwoordig btw ook erg op pappa en mamma's kindjes die alles hun hele leven lang in de schoot geworpen hebben gekregen en er nog trots op zijn ook !!! :(


Is er trouwens niemand die weet waarom zoveel jongeren niet WILLEN/GAAN werken? persoonlijk zou ik echt helemaal flippen als ik 24 uur/dag niks te doen zou hebben; na 5 minuten stil zitten heb ik het vaak wel weer gezien... k kan me haast niet voorstellen dat die mensen dat serieus hun hele leven vol KUNNEN houden?!?

Sprak gisteravond laat een meisje van mijn basisschool. Haar vader was overleden en dat had haar veel pijn gedaan en ze ging er aan onderdoor, maar een uitkering heeft ze maar heel erg kort gehad omdat ze gek werd van het thuis zitten. Heeft nu een fulltime jub bij blokker voor 551 euro schoon in de maand. En ze was blij dat ze een leuke baan had ...

Hoezo er zijn geen mensen meer die tevreden zijn met wat ze hebben?
 
uit onderzoek is gebleken dat 62% van de nederlanders, Balkenende liever ziet gaan als komen !

Wtf waarom is die gek minister president !?

Ik vindt hem persoonlijk een bureaucratisch lulletje met een harry potter look !
maakt niet uit je mag er zelf ook staan
 
Last edited:
mijn visie op NE:

ik zie dat VEEL mensen klagen op wat er gebeurt, maar men doet er zelf niks aan. iedereen klaagt over de overheid, ze kunnen niks goed meer doen. Hoe zij het ook doen, ze doen het nooit goed. ik vind ook wel dat wij hier voor sommige dingen VEEL betalen, maarja iedereen is ook weer blij dat je over een mooie/goed weg rijdt. iedereen die hier op school zit vergeet ook dat de staat ERG veel daarvoor betaald. mijn advies voor de kalgende mensen hier: DOE ER WAT AAN.

zal wel veel feedback krijgen op dit stukkie maarja dit is mijn visie
 
Weet je wat ik een van de ergste dingen aan nederland vind,dat het altijd de goede jongen in europa moet spelen.
Men neme het vluchtelingen beleid,ze nemen zowat meer vluchtelingen op dan de rest van europa.....
ze doneren meer geld aan vluchteling projecten en aan andere projecten dan de rest van europa.

En dan hebben ze een begrotings tekort en komen ze met geweldige ideën,zoals laat chronisch zieken hun eigen medicijnen deels betalen,me ouders betalen zich blauw aan mijn medicatie,ze korten in de gezondheids zorg,en dan het onderwijs.Vroeger stond nederland in de top10 van lijstje van landen met het beste onderwijs,ondertussen is dat al afgezakt omdat ze het onnodig vinden om meer en specifieker te investeren in het onderwijs.

Maar nee dat is allemaal niet belangrijk,het AANZIEN in europa dat is wat we willen als klein land,kom maar op die betuwe lijn,en andere prestige projecten.Het is het zelfde met onze industrie minder investeren in havens,in scheepsbouw zodat die tak bijna uitgestorven is terwijl andere landen het floreerd omdat hun enige subsidie toewijzen om het competatief te laten zijn met andere landen zoals polen.

En niet te veel lof over donner want hij maakt er ook een zooitje van,gevangenis directeuren mogen geen kritiek uiten op zijn beleid omdat het zijn gezagspositie zou ondermijnen..... kom op zeg....

heel de politiek klopt gewoon niet,cda wilt niet met pvda samen werken omdat het zogezegt niet klikt,dus gaan ze maar samen werken met vriendjes partij vvd,ik vind dit dus totaal geen democratie meer,ze luisteren niet meer naar kiezers.

Enne 1 ding ik ben ook tegen dat ze meer vermogende mensen meer belasten.... maar als ik kan kiezen tussen medicijnen niet meer deels zelf betaalt worden en een betere zorg,dan vind ik het terecht dat ze hun iets meer laten betalen inverhouding,want de mensen zonder geld moeten ook hun medicatie betalen uit eigen zak ,wat zeggen jullie daar dan van....niet alleen naar de top van de samenleving kijken ook onderaan.....
 
Back
Top