wat moet ik doen :)

Inderdaad een slap verhaal van de verkoper, en heel dom van hem... Jij koopt daar dus per definitie nooit meer een auto, hoe dit verhaal ook af mag lopen... Alleen dat simpele feit kost hem al meer geld dat een paar koppelingsplaatjes vervangen [dat kost dus amper iets voor hem]... Ik viind het sowieso ONGELOOFLIJK lomp dat hij geen proefrit maakt in een Clio 16v [toch?] van een jonge bestuurder als jij... Staat volgens mij wel in de top10 van de meest risicovolle aftrapbakken wat mij betreft...

Veel gescheer, weinig wol, dit verhaal...
 
Even een nette brief sturen dat het zijn probleem is. Die vent heeft geen poot om op te staan. Op m'n werk waren ze er bijgenaaid met een alfa die ze ingeruild hadden. Volgens ide vent was dat ding goed, maar moter was totaal naar de klooten. Konden zo ook niks aan doen.
Ik denk trouwens dat die koppeling nog wel wat slipte en er daarom uitgebrand is.
 
Mijn vader heeft ook een auto bedrijf en ik heb me vader nog nooit zoiets zien doen !!!!
Waarom omdat je een koopovereenkomst sluit en daarin heeft meestal de koper garantie en niet de verkoper !!!!!

Gewoon laten voorkomen en zeggen dat je nix van die koppeling wist en zeggen dat hij er zelf even in heeft gezetten !!!

Hij kan hier toch nix op verdienen !!!! Want de rechter geeft hem toch geen gelijk

Anders hadden die mensen bij opgelicht toch ook wel geprobeerd dat ze een auto kochten met 100.000km en later 400.000km bleek te hebben gedraaid !!!!
Maar daar teken je voor dus heeft geen zin maar hij probeerd je gewoon bang te maken met dan laat ik het voor komen ik zou alleen terug struren doe je dat lekker !!!!

En bij de APK maakt het niet uit als je versnellingsbak of koppeling het slecht doet daar mag ik geen auto op afkeuren !!!!
 
Bel die gast gewoon nog een keer op.. Praat vriendelijk, schappelijk, MAAR maak hem heel duidelijk dat je dat niet gaat betalen.. Laat het niet uitlopen tot een wellus-nietus-spelletje...

Vertel hem dat je het niet wist van die koppeling en dat je het oneerlijk vind dat hij daar na 2 maanden pas mee komt aanzetten.. Zeg hem dat het nergens op slaat aangezien hij (zoals al eerder genoemd) in die 2 maanden best die koppeling naar de ragtyfus kan hebben gereden, dat weet hij ook, maak hem duidelijk dat jij dat ook in de gaten hebt... Volgens mij probeert hij gewoon een spelletje met je te spelen aangezien je een 'jongere (lees dommere) verkoper' bent... Vertel hem dat hij dan zelf maar een testrit had moeten maken, jij moet ook een beetje bluffen lijkt me..

Ik zou ook ff navragen hoe duur de onkosten zijn die jij hebt als je dat WEL vergoed..
 
@ Gout:
Teller of tellerstand bij een auto is niet verplicht, hij hoeft zelfs niet eens aanwezig te zijn in de auto.
Stel dat er een andere motor is ingegaan, dan kan je bij alles wel de teller terug gaan zetten. Het is alleen een indicatie, voorderest heb je veel meer aan reparatiebonnen in combinatie met km-stand.

Voorbeeld: Me pa had laatst een mazda 626 staan met 440.000 km staan.
Originele motor en had gewoon netjes zijn onderhoud gehad. Als er iets stuk was werd het gewoon vervangen, simpel. Alleen niemand wilde hem meer kopen vanwege de km stand. Dus is die met de export meegegaan. Km-stand zegt gewoon veel te weinig over een auto, maar mensen denken van wel.

@ TS:
Garagehouder heeft weinig/geen kans tegen jouw. Zeker niet als je vertelt op welke manier de ruil is voltrokken.
Je staat volledig in je recht, dus maak je geen zorgen.
 
een dealer moet dergelijk verstand van auto's hebben dat hij het goedkeurt om een auto te nemen die jij inruilt. Als hij zegt dat het prima is(OOK AL WAS IE KAPOT) heeft hij de transactie/ruil goedgekeurt. Hij heeft dus geen poot om op te staan
 
Gewoon niks doen, denk ff logisch na, hij kan je totaal niks maken.
Als je hier voor gaat betalen dan spoor je echt niet ..
 
Back
Top