wat je nooit moet doen!!

JohnnyP

Vuurvos member
een paar dingen die je nooit moet doen (kwam er een beetje laat achter)

1) boren met een houtboor in in metaal.
2) boren zonder bril op (vooral als je in ijzer boort)
3) meteen je oog wrijven als je stukjes metaal in je oog krijgt

hele verhaal, was vandaag ff wat aan het klussen. moest een paar gaten boren in kappen dus dat ging prima met houtboor. omdat dat ding dus zo'n punt heeft glijd het elke keer niet weg.
kap was klaar prima gelukt.
dus nu carterkap aan het beurt.
ik ben dus te lui (en dom) om de goede boor te zoeken. dus zet die houtboor in metaal. meteen vliegen er overal kleine stukjes metaal. ook in me oog:| :'( :'( . dus als reflex heb je dat je hand meteen naar je oog gaat en begint te wrijven (STOMMMMM)
voor de rest kan je het dus wel raden, beschadigd vlies van het oog (door dokter vastgesteld) en over 2 weken kan de pleister eraf, en dan hopen dat ik geen blijven ooglestel heb:'( .

naja wou het gewoon kwijt
 
Advertisement - register to remove this

veiligheid boven alles he altijd met welke verspanende techniek ook bril dragen vraag maar aan me broer had ie gister benzine in ze'n oog :p
 
Ja die ogen he, ik vergeet t ook constant met frezen. Heb een keer 3 dagen last gehad voor die k*t metaalsplinter eruit was :(
 
beter ga je gelijk ff naar eerste hulp op skool doe ik ook metaal gebeurt welles dat er iemand heet metaal in ze oog krijgt viel allemaal nog mee maar et kan ook zo zijn dat de krul als een schroef in je oog draait dat is echt minder

beterschap trouwens :D
 
Hej, dat sucks.. laat nou staan dat ik dat 2 weken geleden ook heb gehad :'( alleen dan met verbouwen thuis, ik was die middag met mn scooter bezig geweest en aangezien het nogal tegenzat.. ging ik bij mn vader langs om daar te helpen met de badkamertegels eraf te slopen, je raad het al.. ik had nog een bril op ook en toen kwam er van dat harde spul tegen mn oog, ik schrok, dus doe die bril af, schoot er zo'n hard stukje ni mn oog... reflex --> knipperen en wrijven, toen was het ook te laat, jammer dak geen foto's heb, kben langs huisarts, ehbo, oogarts geweest, vandaag weer, mn oog zat helemaal onder het bloed, nu nog.. ziet er echt niet uit, kben blij dak het nu ook ff kwijtkan :) lucht heel erg op.. jij in ieder geval ook nog veel sterkte!! tis echt vet klote... maar ik heb geen pleister erop gedaan ;) haha leek me wel beter zicht, nu zie ik tenminste nog wat..Sterkte , mazzzzzl
 
8P heb 2 weken geleden net hetzelfde voorgehad. Ook stukjes metaal in mn oog door te slijpen. Pas na 3 dagen naar spoedgevallen gegaan, metaal was al wat aan het roesten en hoornvlies was beschadigd. Was allemaal snel gefixt in het ziekenhuis, maar wel een week geen lenzen mogen dragen. Pleister mocht er al na 2 dagen af en vanaf dan enkel 's nachts nog een zalfje in mn oog.
 
Hmmm, dit klinkt herkenbaar... Mijn best maat Rob [van NRG-ding]gebruikt altijd een slijptol zonder oogbescherming... Dus na een half avondje klussen ook 2 uur zitten wachten bij de 1e hulp omdat meneer een metaalsplinter in z'n oog had... Frezen ze er dus uit :)
 
je zal denk ik een litteken over houden. Niet zichtbaar verders.
Alleen als de zon onder een bepaalde hoek op je oog valt dan kan je het litteken zien. Moet het litteken natuurlijk wel voor je pupil zitten :)

Ik heb dat wel eens dat ik m zie , vet grappig :D
 
Originally posted by JohnB
je zal denk ik een litteken over houden. Niet zichtbaar verders.
Alleen als de zon onder een bepaalde hoek op je oog valt dan kan je het litteken zien. Moet het litteken natuurlijk wel voor je pupil zitten :)

Ik heb dat wel eens dat ik m zie , vet grappig :D

Leuk om te zien maybe, je weet niet welke gevolgen het heeft op langdurige basis :)
 
Originally posted by mendophir
Leuk om te zien maybe, je weet niet welke gevolgen het heeft op langdurige basis :)

Mja wat is langdurig , keb t nu al 15 jaar en me ogen zijn nog steeds in goede staat
 
Originally posted by funk-master
veiligheid boven alles he altijd met welke verspanende techniek ook bril dragen vraag maar aan me broer had ie gister benzine in ze'n oog :p


Had ik ook ik trok mn benzine slangetje eraf en --plets-- mega dikke druppel in mijn oog :'( dat brand echt als de ..........:*
 
Ik weet nooit waar die klotebrillen moeten liggen hiero dus doe ik altijd mooi mijn helm op..heb je tenminste ook niet je hele kop onder de splinters of in je muil...raar spul dat metaal..ik heb het ook al es in mijn ogen gehad.

Iig beterschap
 
Back
Top