wat moet ik doen :)

onrechtmatige daad, dwaling, etc.. Hij kan heel wat doen, maar denk dat jij wat sterker staat. Als jij kan aantonen dat de wagen geen versleten koppeling had, door middel van een laatste check-up bon van een garagebedrijf oid, dan sta je goed. Je kan het net zo goed verkocht hebben en die dude voorgelogen hebben dat het een perfecte auto was... Ook al is het niet zo, dan moet je nog kunnen aantonen dat de auto inderdaad ook geen versleten koppeling had.

Overigens mensen die zeggen dat diegene niets kan maken, dat kan ie dus wel aan de hand van 6:162 BW en 6:228 BW. Ik zou dit maar eens uitzoeken, ook al was er niets mis met die auto, het is jou verhaal tegen hetzijne. Wie heeft er dan gelijk? Jij weet dat je gelijk hebt, maar hij denkt dat je gelogen hebt omdat ie nu gaar is... Kan je uberhaubt iets aantonen dat ie WEL goed was?
 
hij was pas apk gekeurd, en had de monteur dus zeker moeten merken,

Maar goed, het is zo koppeling die zichzelf steld. totdat hij echt op is.

wat mischien nu zo is, maar goed wie weet wat er na de inruil is gebeurd? ik igg niet.
Maar inweze als je gewoon nadenkt kan hij toch niets maken ,

ik heb dat ding 2 maanden geleden ingerolen, hij heeft hem horen lopen beetje geschakeld, maar niet mee gereden.

maarja jullie horen het nog wel
 
APK keuring is een hele zorgvuldige keuring van je wagen. Denk dat als de koppeling oid gaar was geweest dat het zeker wel genoteerd of gezegd zou zijn. Met die APK bon sta je goed, denk niet dat die vent veel kan gezien de wagen door een officiele keuring is gekomen... Ik zou het afwachten, het gaat hem waarschijnlijk meer geld kosten om in hoger beroep te gaan dan de reparatie kosten. Loosdreigementen moet je maar niet intrappen, voor hetzelfde geld is die koppeling gewoon nog goed en wil ie 'free money' zien. Geef em die 10 dagen en zie dan maar verder.. Ik ben er om je te helpen mocht het misgaan ;)
 
Feit is dat de periode om zich te baseren op dwaling al geruime tijd voorbij is. Het feit dat ie pas gekeurd was, geeft je een extra voorsprong. Het is idd zijn woord tegen het zijne.
Maar hij is de koper, bovendien garagehouder, dus moest hij de gebreken kunnen aantonen binnen een bepaalde tijd. Jij staat dus net iets sterker in je schoenen imo.

Om hier over onrechtmatige daad te gaan spreken, gaat net iets te ver. Die garagekerel heeft nou niet bepaald schade geleden door het kopen van die wagen :p
 
Mjah, hij heb wel iets gekocht wat uiteindelijk niet blijkt te zijn waar ie voor betaalt heeft (volgens die dude dan) :D
 
Heeft die dude van autobedrfijf auto naar binne geduwt oid? hij heeft auto vast wel eens verplaats in die 2 maanden,dan was dat vast wel opgevallen.

Lijkt mij gewoon geld klopperij
 
veel bs hier, apk heeft nix te maken met stand van je kopeling, 't boeit hun namelijk niet of je auto rijd, maar veilig genoeg is om te rijden/gesleept te worden.


dude heeft geen poot om op te staan, net zo min als jij een auto koop bij iemand, en na 2 maanden geld terug wilt, omdat hij niet goed blijkt te zijn. de man heeft de kans gehad om zijn waar te testen voor hij akkoord ging. na 2 maanden heeft hij dus nix te zeggen.

nogmaals, maak je maar nergens druk om.
 
Ja idd, maar dan had hij op dat moment maar een testrit moeten maken , en dan opmerkingen kunnen geven over evt mankementen.

er staat dus helemaal niets in de overeenkomst, over garantie,mankementen, of iets , over de inruilt auto , dit is waarschijnlijk hem fout. had hij dat er maar in moeten zetten.

hij kan die koppeling er wel bij halen , als bewijs. en de km stand of er veel na de verkoop is mee gereden , maar dan nog. na 1 uur rijden van huis naar hem heb ik dus niets gemerkt, en zo kan ik het nog wel 1x zeggen :) , dus ja.

wat kan ik het beste doen

10 dagen wachten

een brief sturen , dat ik het er niet mee eens bent, en dus een aantal opmerkingen bij zetten van hoezo niet, mischien kan mr paulM mij daar mij wilt helpen, aangezien jij denk ik wel wat van de wet weet :p , maar goed ik hoor het wel
 
zaak tegen hem aanspannen vanwege geldklopperij:+ als het mogelijk is...

zo iets zou ik aangetekend terug sturen...

(als die aanklacht bestaad:p)
 
gewoon negeren.

dat bedrijf doet verder toch niets.

rechtzaak zullen ze nooit winnen en dat weten hun ook, en de kosten die daaraan hangen zijn ook niet bepaald laag.

edit

ookal zou die clio ramgaar zijn,

jij was de onwetende bestuurder, hij de vakman.......
 
is het neit zo dat je max 7 dagen na aankoop geld terug/vergoeding kan vragen.
dus hij is hierop al te laat.
dan als je iets 2e hands koop heb je altijd die mogelijkheid, en als je dan nog zo stom bent geen testrit te doen is het al helemaal je fout.

zeg beign maar een rechtzaak veel kan je toch niet maken, jij wint hij moet bovenop de koppeling nog de rest betalen punt uit :)
 
de koopovereenkomst is gesloten heb je hem garantie ofzo gegeven of gezegt dat hij als er iets was terug mocht komen??? zo niet heeft hij idd geen voetje om op te staan dus laat hem zijn gang maar gaan
 
De deal is toch al gesloten? Dan had hij maar beter moeten kijken. Ik zou wel even een telefoontje plegen of een brief schrijven met een aantal argumenten waarom je het er niet mee eens bent.
Nou succes
 
Ik heb zelf heel lang in een garage gewerkt en neem maar van mij aan dat hij je niks kan maken.
Hij is zelf de fout in gegaan door geen test rit te maken.
En hoe vaak komt het voor dat iemand een auto koopt waar gebreken aan zijn.
Als die mensen daar allemaal een zaak tegen willen aanspannen.
En wie weet wat hij allemaal met die auto heeft gedaan in die tijd.
Hij heeft geen poot om op te staan.
Die man is niet goed snik om de schade op jou te verhalen.
En wat kost het nou voor hem om een koppeling te vervangen van een clio totaal niks.
Als hij daar een zaak voor wil aanspannen is hij nog veel meer geld kwijt.
Hij wil gewoon geld uit je trekken.
En probeerd je bang te maken met zo,n verhaaltje van een rechtzaak.
Dus als je slim bent geef je hem nog geen cent!
 
hoe weet je eigenlijk dat het wel waar is?! misschien verzint die kerel het allemaal wel:L en het lijkt wel dat het klopt omdat je een keer slippende koppeling had, maar wat als hij gewoon zomaar zegt dat je koppeling kpot is.. miss is het allemaal wel toeval;):p

maar iig die mafkees kan je toch niks maken, ik bedoel als je iets ruilt wil je er toch ook zeker van zijn dat datgene wat je krijgt ook van goede kwaliteit is? dan maak je toch ff testritje?:|.. dus laat die vent maar lekker zeiken en denk er nie meer aan:)

suc6, greetz
 
Mjaah, ik zou je echt niet druk maken hoor.. hij heeft imo geen poot om op te staan.

De koper van jouw clio is een vakman en heeft geen proefrit gemaakt, hij is akkoord gegaan met de koop van jouw clio.

Het is al 2 maanden geleden dat de deal is gesloten, hij had hier eerder mee moeten komen.

Art. 6:162 is hier niet van toepassing, de vereisten voor een onrechtmatige daad zijn in dit geval niet allemaal juist.

Art. 6:228 is hier ook niet van toepassing omdat je dit zelf niet wist, plus dat je kan aannemen dat de koop toch wel zou worden gesloten omdat de koper van jouw clio een vakman is. (Art. 6:228 lid 2 BW)

Maak je dus niet druk, die pik kan je niks maken, mocht hij een rechtszaak tegen je starten sta jij sterk in je recht.

Als je nog iets wil weten hoor ik t wel ;)
 
PaulM said:
APK keuring is een hele zorgvuldige keuring van je wagen.

Vind je?

Een auto met [bijvoorbeeld] een gare versnellingsbak en gare motor krijg je echt wel door de apk heen... Behalve als je een roetmeting moet doen, maar dat is in dit geval niet aan de orde... APK richt zich vooral op punten waarbij de verkeersveiligheid mogelijk in het gedrang komt, dus lampen, banden, gare schokdempers, blablabla...
 
Back
Top