wat doe ik fout ?

Originally posted by Bart Nrg Mc2
5. Sjoerd, lijkt dit jou een filter-kwestie? Als de zuiger nou "gezandstraalt-look-a-like" was aan de inlaatkant, dan spreek je van een matige filter...

Nou nee hoor... Mijn ervaring met geen filter is, flinke vegen opde wand, en vaak boven de uitlaatpoort (heb het 3x gezien...) en daarlijkt dit veel op.

En zon stukje komt er mss wle bij de inlaat in, maarm oet er toch wel uit heh :)
 
mjah, het zou kunnen ja... aangezien ik zonder filter rij, maar membraan plaatjes enzo zien er opvallend goed uit, dus dacht niet dat er troep binnen kwam
zuiger zag er ook goed uit verder, cilinder ook wel.

er zitten totaal geen kappen op, dus ook gene beenschild, denk ook nog steeds dat de koeling wel goed was.

slotspeling heb ik gecontrolleerd ja.
 
koeling moet goed zijn hoor, zo reed ik ook altijd met me sr (is zelfde maat rad) met een pro race, evo70 en mhr50 werd eigenlijk nooit 60 grd....
 
Kan zijn dat 'ie te koud was. Als zuigerspeling niet al te veel is (dus 0,05mm of minder) kan dat problemen opleveren. Stukje volgas rijden is namelijk zuiger snel warm (lees: bloedheet) en cilinder nog koud door koud koelwater (graadje of 30 vind ik ook nog koud). Dus zuiger zet uit maar cilinder niet. Dan krijg je dus ook vastlopers zoals de jouwe.

Dus OF meer zuigerspeling gebruiken OF wachten met volgas rijden totdat zaakje goed op temperatuur is, als je de rest van je zaakjes natuurlijk ook voor elkaar hebt.

Ciao
 
Ik ga er vanuit dttie goed warmrijdt...

Maare, waarom doe je er in hemelsnaam geen filter op? Dat is dodelijk... Als je eens wist hoeveel ZOOI er wordt aangezogen? Ik zou het hier op gokken...
 
ik had zelf al een tijdje gereden, en hij was dus goed op temp toen ie vastliep

en zoals ik al zei, als het vuil was had ik het ook wel ergens anders aan moeten zien denks.
 
Originally posted by Sjoerd
Ik ga er vanuit dttie goed warmrijdt...

Maare, waarom doe je er in hemelsnaam geen filter op? Dat is dodelijk... Als je eens wist hoeveel ZOOI er wordt aangezogen? Ik zou het hier op gokken...

Zonder filter rijden is gewoon echt stom , afstelling krijg je meestal ook niet goed ( zeker bij wat lagere toerentallen die bij een scoot natuurlijk niet zo boeiend zijn).
Ik zou zeggen spaar voor een nieuwe evo oid en spaar meteen ff door voor een fatsoenlijk luchtfilter :p .
 
Coen niet zo sarcastisch :S

ik had al eerder gelezen dat aerox evo 70 warmlopers had gehad met die cilinder, en een stuk had bijgeschuurd omdat het nicasil daar weg was.

kon dus zijn dat het op dat stuk weer is kapot gelopen, het was maar een id.
 
nee, precies de andere kant...
DSCN0223.JPG
 
ik weet al waarom je een vastloper krijgt dat komt door die tts olie met mhr cilinders moet je met castrol a747 rijden 2 maatjes van me hadden ook een vastloper met tts olie toen ze a747 gebruikten liep niks meer vast ... greetzz hassanjr
 
lijkt wel op mijn vastloper, ook linkerkant boven uitlaatpoort. Bij mij was het koelingsprobleem icm te vast aandraaien
 
dan loopt die warm, op 4punten, waar de draadeinden zitten.
momentsleutel gebruiken met aandraaien.

en een evo loopt niet zo heel snel warm, rond de 70/80 graden temperatuur zou die niet moeten warmlopen
 
de evo van een vriend van mij werd 120 graden en liep nog niet eens warm/vast. evo's kunnen wat dat betreft best veel hebben....
dat vastdraaien kan een groter probleem zijn. alle 4 de schroeven moeten geloof ik met 11Nm vast zitten. als je dan 1 schroef vaster heb zitten dan alle andere komt je cilinder een beetje scheef te staan zeg maar en geeft de zuiger meer slijtage op sommige punten waardoor het op die punten extreem heet wordt>vastnaaier.
 
Back
Top