Mol
Moraalridder
Ik zit al over de 30. En dat heeft niks met die instelling te maken. Ik snap niet wat je bedoelt iig dus licht het ff toe?Originally posted by Jeroen
Met zo'n instelling kom je nooit aan de 30 Mol!!
Ik zit al over de 30. En dat heeft niks met die instelling te maken. Ik snap niet wat je bedoelt iig dus licht het ff toe?Originally posted by Jeroen
Met zo'n instelling kom je nooit aan de 30 Mol!!
Originally posted by Gmuze
Denk dat ivo toch wel wat meer gegevens over de IS-pijp heeft en de daar bij behorende aanpassingen.
Originally posted by Mol
Ik zit al over de 30. En dat heeft niks met die instelling te maken. Ik snap niet wat je bedoelt iig dus licht het ff toe?
Perfect verhaaltje Jeroen, je vergeet alleen dat ik met een zelfgemaakte pijp rijd en dat soort dingen dus misschien allang doeOriginally posted by Jeroen
OK Mol, omdat jij het bent:
Het gaat hier, volgens mijn optiek, over exclusieve pijpjes. De uitlaat van Tino kan je bestempelen als een productie pijp met een zeer beperkte oplage (voorlopig), de IS/EGT pijp ook. Het verschil tussen deze 2 uitlaten is dat laatstgenoemde de specificaties vrijgeeft aan de kopers. Uit dit topic heb ik af kunnen lijden dat Tino dit niet doet.
Ik denk dat als je echt het onderste uit de kan wil gaan halen of een pijp moeten laten maken op de specificaties van de cilinder OF een cilinder zo aan moet passen dat hij optimaal van de pijp gebruik maakt. Dit kan dus alleen met de IS/EGT pijp. Dat is dus ook de reden waarom Streetmaster a.k.a. Dimer voor de IS/EGT pijp heeft gekozen. Ideaal natuurlijk dat je een cilinder laat preparen bij degene die alles van je uitlaat weet.
Jeroen
Originally posted by Velo
I have given this a little thought.
What are they made of?
What is the possibility to get one in stainless.
Or even Titainum. (won't rust and it gets the nicest colours - and is generaly a stong and light material, and allso. Ti pipes does have this special sound)
Could be cool with a Titanium VTM pipe.
Originally posted by mario
Dan kom je bij het punt dat je gaat bepalen uit hoeveel segmenten (conussen aka stages) je de uitlaat gaat maken.
Originally posted by mario
Ik moet even wat kwijt. Mensen denken klaarblijkelijk dat alles te berekenen valt. Dat is niet zo. Een uitlaat ontwerp je. Een beetje berekenen is daarbij inderdaad wel nodig. Zo hangt de lengte van een uitlaat af van gewenst toerental waarin 'ie het beste zou moeten werken, uitlaatpoorttiming en uitlaatgastemperatuur. Hier zit dus al hekel punt no.1
Die temperatuur weet je niet exact. Die is afhankelijk van mengselkwaliteit (dus hangt er niet alleen vanaf wat voor sproeier je hebt maar ook wat voor carburateur), ontstekingstijdstip, compressieverhouding en squish. En de stingerdiameter- en lengte ook nog trouwens
Dat zijn nogal wat variabelen. En een variabele is een variabele omdat 'ie varieerd ...... Oftewel valt niet te berekenen en zal altijd (ietsje) anders zijn (op stingerdiameter na dan)
Opzich geeft dat niet. Je weet natuurlijk wel wat de uitlaatgastemperatuur ONGEVEER zal zijn. Maar dat is nu precies mijn punt. Al bij de 1e basisberekening die je doet om een uitlaat te ontwerpen maar je al een relatieve fout...
Dan kom je bij het punt dat je gaat bepalen uit hoeveel segmenten (conussen aka stages) je de uitlaat gaat maken. Vervolgens verzinnen hoe lang die separate stages dan wel niet moeten zijn en vooral niet te vergeten: hoe groot de diameter aan begin en eind van elke stage gaat worden. Natuurlijk is dit uit te rekenen. Wat je wilt is een optimale onderdruk ter hoogte van de uitlaatpoort op het moment dat de spoelpoorten open staan en de positieve teruggaande golf (drukgolf) bij de uitlaatpoort net voordat die sluit. Dit proces is natuurlijk na te bootsen, maar dan zal je altijd weer aannamen moeten doen van bepaalde waarden die je niet weet. Die weet je pas als de uitlaat in real life getest word....
Daarom is dus mijn mening dat je een pijp niet berekend maar ontwerpt... Daarna ga je testen en a.h.v. resultaten kan je dan een uitlaat versie 2 maken en dan weer testen of die beter is.
En dat is de enige manier. Valentino heeft het aardig voor elkaar gekregen; ik ben bezig met uitlaatpijp versie 14 ofzo en het gaat steeds beter..
Originally posted by hebo-aeroxje
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Jeroen
Met zo'n instelling kom je nooit aan de 30 Mol!!
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zit al over de 30.
__________________
Lelystad was vet. 19,7pk. 27pk met NX!
Het was druk, warm en gezellig, op naar de 30pk.........
Heb ik iets gemist !?! MOL meer dan 30 pk? In zijn sig. staat wel iets anders ... (of denk je in koopmans term?)
Originally posted by chezzmo
I don't think titanium exaust will be interesting, because the material is expensive, hard to work with and very difficult to weld.....
Originally posted by Bart
And it doesn't reflect the shockwave pretty good. But is will absorb it. That's the reason they us a aluminium pipe which is filled with glassfibres or something as silencer.