This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vrije Training 30/31 juli Lelystad Weekend

Zijn er nog kaartjes ergens in om loop want kan er niet meer aan komen hebben de jongens van koopmans geen kaartjes meer in bezit of weet iemand anders waarik nog 1 kaartje vandaan kan toveren>?
 
yamashi said:
1, Wat zijn "wedstrijden";
Wedstrijden, demonstratieritten enz. zijn alle evenementen met bromfietsen en/of motoren.


Volgens hun eigen reglement is een 'wedstrijd':

1.3 Een wedstrijd vindt plaats binnen een door de SOBW afgebakend tijdsbestek van één of meerdere dagen. In dit reglement vallen onder het begrip ‘wedstrijd’:

de race, te verrijden over één of meer manches (zie ook artikel 11.1);
de trainingen die voorafgaan aan de race;
alle andere activiteiten die samenhangen met het kunnen verrijden van de trainingen en de race, zoals de technische controle, het verblijf in het rennerskwartier en het verblijf elders op het circuitterrein en in de directe omgeving daarvan.


Ik zie hierbij niet staan alle evenementen met bromfietsen en/of motoren.

Aangezien er héél veel mensen ook (hebben) deelgenomen aan andere activiteiten zoals Jubbega, demo's Rockanje en Rozenburg, keertje monobiken, rijden tijdens de meeting van van der AA in Emmen, motorrace of demo of vrij circuitrijden etc...

En uiteraard is de training bedoeld als promotie voor het hele scooterrace gebeuren... Daarom kan ik absoluut niet begrijpen dat mijn mail (meer dan vijf maand geleden ondertussen) wel gelezen is geweest door de SOBW, maar nooit beantwoord. Hierin heb ik gevraagd of SOBW rijders mochten deelnemen aan de 2 mogelijkheden om te rijden op het Midland Circuit.
 
Last edited:
Ik ga zo zie zo knallen op lelystad, Als we met 30 man tegelijk gaan blazen is er zo ie zo niks aan de hand. 30 man niet aan de start op valkenswaard is toch een aardige geld som dat ze mislopen. Daarnaast zijn al genoeg mensen die ook ergens anders hebben gereden, en daar vast geen toestemming voor hebben gevraagd. En hoe gaan hun bewijzen dat ik daar gereden heb aan me startnummer? Plak ik die wel af. Aan me pak, wie zegt dat me broertje niet reed. En anders wissel ik nog wel van scooter dan wordt het helemaal lastig.
 
tja , als ze dan niet op tijd (helemaal niet) reageren is het hun eigen schuld als mensen er een beetje schijt aan krijgen ,denk ook dat er steeds meer mensen zo de sobw niet echt meer lief vinden...
 
Harry_tuning said:
Zijn er nog kaartjes ergens in om loop want kan er niet meer aan komen hebben de jongens van koopmans geen kaartjes meer in bezit of weet iemand anders waarik nog 1 kaartje vandaan kan toveren>?

Er zijn bij Koopmans Tuning in Waddinxveen nog wel kaarten af te halen tot en met Donderdag avond. Of nog op te sturen.
 


Ik denk dat een kat in het nauw gewoon rare sprongen maakt. en onder het mom van "if you can't beat them join them" lijkt het me verstandiger dat de SOBW zich wat soepeler opsteld.

btw ik heb dit jaar een wedstrijd gereden bij de ZAC en ik meen tiben bij de M.O.N.(M) ik heb iig geen vrijwaarding gevraagd.
 
...wat is er trouwens ook mooier voor alle sponsoren (persoonlijke sponsors van de rijders en algemene sponsors) om een demo te geven voor meer dan 2000 man doelpubliek (én met potentiele rijders).
 
Ik heb al eens eerder een ontheffing aangevraagd, maar ik heb daar nooit iets meer van gehoord. Dus nu zal het vast ook geen zin meer hebben om hem aan te vragen.
 
Het is gewoon dom gezeik...
Een persoonlijke kwestie, waar iemand mee denkt heel wat mee te bereiken, maar uiteindelijk alleen zijn eigen glazen ingooit (en dus die van de SOBW)..
Iedereen die voor de SOBW zo hard zijn/haar best doet om de stichting te laten bestaan en te functioneren.. (vrijwilligers, sponsors, rijders, etc.)
1 iemand die dat nu voorgoed VERPEST..

Beetje jammer..

En dat ie dit dan ook leest is alleen maar terecht!!

Loop je zo tegen de keiharde waarheid!
 
g-one said:
btw ik heb dit jaar een wedstrijd gereden bij de ZAC en ik meen tiben bij de M.O.N.(M) ik heb iig geen vrijwaarding gevraagd.

Er zijn wel meer SM rijders die bij de MON races en demo hebben gereden dit jaar.
Maar dat er vaak inconsequent gehandeld word, zonder enige mogelijkheid tot discussie mag duidelijk wezen.
 
Het klinkt idd weer erg positief allemaal. Gé wat jij zegt vind ik al helemaal krom vanaf de SOBW gezien dan, niet dat ik vind dat jij/Henri of wie dan ook ervoor gestraft moeten worden, maar je ziet wel weer dat ze met 2 maten meten zoals Dani ook al zegt.
Jasper, wanneer heb jij om die ontheffing gevraagd? Dit seizoen of nog langer terug?
 
Ik zie btw heel de point niet van het verbieden van deelname aan wedstrijden buiten de sobw georganiseerde races :?

Zolang rijders de "eigen" races voor laten gaan is er toch niets aan de hand?
Racen is voor iedereen een hobby, echter wordt dit meer een bureaucratie achtige zooi, net als de F1 laatste tijd.

Net wat er al gezegd werd, des te meer promotie er gereden wordt, des te meer kans op een vol deelnemersveld komend seizoen, des te meer kans op sponsoren, des te leuker het voor iedereen wordt...
 

Het is allemaal ook heel erg vaag, deze regel wordt nu voor het eerst uit de kast getrokken. maar zoals elle al zei ik denk dat dit de rijders alleen maar eerder doet besluiten de sobw de rug toe te keren. waardoor de toekomst van de andere niet scooterklasses onzeker wordt!!

maar ja op naar volgend jaar, dan zullen we zien of de sobw juist gehandeld heeft t.o.v. de rijders.
 
Slome said:
Zolang rijders de "eigen" races voor laten gaan is er toch niets aan de hand?

Waarom? Je mag als licentiehouder toch zelf bepalen welke races je wel en niet rijd?
 

Nee de regel is al eens eerder gehanteerd. In de formule en expi klasse zijn 2 man uitgesloten van verdere deelname aan de wedstrijden omdat ze ZAC reden. Dit is denk al 3 jaar geleden.
 
Ralf said:
Waarom? Je mag als licentiehouder toch zelf bepalen welke races je wel en niet rijd?

ja en nee......

Begin van het seizoen teken je een soort contract natuurlijk. En ik snap best dat je als organisator een continue aantal rijders wilt hebben. Maar dat deze vrije training staat totaal los en heeft totaal geen invloed op de SOBW wedstrijden.
 
Ik bedoel, dat de SOBW licentiehouders niet verplicht daadwerkelijk ook wedstrijden te rijden...
 
BART#21 said:
Nee de regel is al eens eerder gehanteerd. In de formule en expi klasse zijn 2 man uitgesloten van verdere deelname aan de wedstrijden omdat ze ZAC reden. Dit is denk al 3 jaar geleden.


dat waren vast geen staphorsters dan *D*D*D