This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vraagje mbt DR70 & std pijp

Meneer Eric

Banned
Omdat het nu vakantie is en ik niks te doen heb ga ik m'n DR70 maar eens goed tunen . Ik wil het serieus gaan aanpakken om op de testbank een leuke score neer te zetten met m'n low budget tunings setup. Setup wil ik niks meer aan veranderen: DR70, 17.5mm D'O carb en m'n standaard uitlaat 8).

Bij welk toerental levert een standaard uitlaat ongeveer het meeste vermogen? Zelf denk ik bij 8-8,5k toeren, misschien dat iemand het weet?

Als ik het ongeveer weet kan ik namelijk de rest berekenen

Vriendelijk dank :*
 
Hahahah eric gaat ook lbt . Denk dat een orginele uitlaat rond de 6000 zal zitten. Ben ook bang dat je geen echt vermogen ga scooren met een orginele uitlaat .
 
Voel je je project al gevlamd worden 8P
Ik ga het gewoon proberen

Weet iemand de standaard timing van een DR70LC voor minarelli?
 
toerental is niet boeiend het gaat om het aantal krachten dat los komt na tuning bij een x toerental

zelf heb ik een team 70cc op std pijp gehad en dat Vlamde een heeeeeeel stuk harder dan bijv met een gietzijzer 70cc

std op zwaar getunde cilinder is vet relaxxxx weinig herrie en toeren en zeker lekkere trekkracht
 



snelle 70 kan zijn uitlaatgassen helemaal niet kwijt op een orgi pijp , gevolg dat ie veel te warm word (met alle bekende effecten)
 
Ach, een Pia L.C. met DR Tuned + 17.5mm + standaard uitlaat, zit al snel rond de 9 pk hoor

Heb het nu zelf op m'n straatscooter [vind expansie-uitlaten een beetje zonde in de winter], en loopt 90 digi ofzo, en trekt nog best behoorlijk...
 
Ik denk dat ik met ±8pk wel aardig tevreden ben. Bart, heb je toevallig een schatting van het toerental van het piekvermogen :*?
 
Bedenk wel dat niet alle standaard pijpen hetzelfde zijn en dat Bart een ander blok heeft dan jij (denk dat jij minstens 11pk gaat halen, pia is standaard gaar 8P)
 
Originally posted by Meneer Eric
Voel je je project al gevlamd worden 8P
Ik ga het gewoon proberen

Weet iemand de standaard timing van een DR70LC voor minarelli?

wil je een gasbrander mee nemen ofzo? 8P

Maar in de poortmap topic stonden een paar poortmappie's in vd dr alleen zijn alle plaatjes dood .
 
Originally posted by Meneer Eric
Ik denk dat ik met ±8pk wel aardig tevreden ben. Bart, heb je toevallig een schatting van het toerental van het piekvermogen :*?

Mjah, ik kan hier geen uitspraken over doen... Die cilinder is getuned voor een Jolly + 21mm DO, dus de combi slaat nergens op eigenlijk Voor een normale DR zal je rond de 8k rpm zitten denk ik?
 
Op Minarelli zit je met een std DR, 17.5mm carb en standaard pijp rond de 8 a 8500 rpm inderdaad, goed ingeschat.

Met cilindertuning kun je zo tot de 9 a 9500 rpm komen met std uitlaat, heel wat meer wat een hoop mensen denken...
 
Was ik van plan ja, misschien wil ik zelfs fluitpoorten fixen
Anders idd bovenin het breedste

Poortmapje heb ik, zal hem eens fotograferen.
 
ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, maak pics, en videoooootjes, want ik wil ook std powah tuning gaan doen ( wouten ASO aanpak eh... )
 
Als je serieus standaardtuning wilt doen kan je toch beter so'n Giannelli vervangingsuitlaat halen, die presteren beter dan het 'echte' origineel. Zeker nu er tegenwoordig ook katalysator shit in zit zijn ze echt niet meer vooruit te branden.
 
Ik heb een Polini Corsa 70 met standaard carb gehad op mijn orri pijp...

Bij wegrijden voorwiel niet aan de grond te krijgen.. en de top rond de 80 op de teller

Mijn toeren waaren iig ook niet hoog!