Originally posted by Mata
2 MHR Team cilinders piaggio...
Gewoon geen woorden voor |(
Originally posted by Big B NRG
Bij een vlinderpoort zit er in het midden een (dun) spijltje, dat voorkomt dat de zuigerveer gaat happen. Tijdens het rijden kan het spijltje warm worden en uitzetten, hierdoor kan de zuiger hierop gaan aanlopen. Gevolg: kapotte zuiger
Door er even met een schuurpapiertje overheen te gaan, maak je het spijltje dunner, zodat hij niet meer tegen de zuiger komt als hij uitzet
Capise ?
Originally posted by -[inferno]-
zeg klinkt mischien heel newbie hoor, maar verneuk je het nicasil niet als je eroverheen gaat met een schuurtpapiertje?
Originally posted by -[inferno]-
zeg klinkt mischien heel newbie hoor, maar verneuk je het nicasil niet als je eroverheen gaat met een schuurtpapiertje?
Originally posted by Folkert@MinaRally
Wat is nou dat terugleggen precies: beetje gladschuren of daadwerkelijk terugslijpen/honen/dremel, zodat er wel degelijk (zij het op microscopisch niveau) een naar binnenstaande bolling onstaat, zodat bij bedrijfstemperatuur de spijl "recht" is.
Verder zou je mogen verwachten dat fabrikanten wel snappen dat die spijl kritiek is en deze zelf al leveren met een teruggelegde spijl (al verkoopt het natuurlijk leuk, als cilinders steeds vastlopen, maar ja dan kunnen ze net zo goed groffe bramen laten zitten)