professionele opinie gevraagd over uitlaatspijl

Status
Not open for further replies.

Denna

Soes Bolkont
Oi Mensen,

Ik zit met een probleem . Ik heb vorig jaar een cilinder gekocht ( speed ) van een jongen uit oisterwijk . Toen ik em daar ging halen zag hij er goed uit en ik heb em meegenomen . Nu zag ik daar al iets wat wel vragen in mijn hoofd opriep , maar het leek origineel ( toen nog niet vaak een speed cilinder bekeken ) . Er zit een sleuf in de uitlaatspijl van de speed. Deze is helemaal recht en lijkt er wel met een heel smal freesje ingefreest . Nu lijkt het alsof die spleet net achter het nicasil stopt .

foto 1 : je ziet het spleetje beginnen ( precies in het midden ) en deze loopt door tot waar de spijl bijna eindigd .

attachment.php


foto 2 : hier zie je de spijl van de andere kant en je ziet net aan de buitenkanten de inkepingen zitten .

attachment.php


Nu vraag me af met wat voor doel een persoon , of tuner zoiets zou doen .

Ook vraag ik me af of dit kwaad kan ivm opnieuw vastlopen van deze cilinder.
 
Advertisement - register to remove this

lijkt mij iets te maken te hebben met het uitzetten van de spijl als ie te warm wordt, zodat wanneer de spijl uitzet, hij wat ruimte krijgt, dankzij die groef
 
dat heb ik ook gehad met een speed cilinder. Het lijkt of ie scheurt, maar het is niks ernstigs, het is een groef van het gieten vanuit de fabriek.
niks om je zorgen over te maken.....
 
idd zit bij mij ook in de cilinder is volgens mij gewoon zo gegoten ofzo. Het viel mij ook al op dat dat er zit.
 
Ahh kijk . Zo komen we meer te weten , das goed dat ik dat weet . Dan kan ik em nogsteeds gewoon zonder bang te zijn dat et kapot loopt et weer erop schroeven nadat hij ff geslepen is :p.

Bedankt voor jullie reacties mensen .
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top