vastloper voorkomen

enrico

"THE MAN"
jullie weten vast wel de reputatie van italjets met het vastlopen, nu is mijn vraag is die kans groot met alleen een snellere uitlaat en hoe voorkom ik het (grotere sproeier enz)...
 
Advertisement - register to remove this

oude morini cilinders wel, het hangt van je blok af, ik geloof dat de nieuwe een alu cilinder hadden, en deze zouden niet meer vastbeuken.
Verder gewoon juiste sproeier, en juiste bougie. Ik heb er ooit es een getuned die ging ff 110 op de runnerteller, dus zo'n 92 digi ofzo. Alleen aan het eind van de straat stond wel weer stil, voor de 5e x
smile.gif
 
Opgestart door Flying Runner:
oude morini cilinders wel, het hangt van je blok af, ik geloof dat de nieuwe een alu cilinder hadden, en deze zouden niet meer vastbeuken.
Verder gewoon juiste sproeier, en juiste bougie. Ik heb er ooit es een getuned die ging ff 110 op de runnerteller, dus zo'n 92 digi ofzo. Alleen aan het eind van de straat stond wel weer stil, voor de 5e x
smile.gif


hahahah dat geeft deze jongen hoop!!!

smile.gif



SvR
 
Ja, hier zal die jongen blij mee zijn!! De nieuwe Italjets F50 (Techno Air) hebben alu cilinders. De oude zouden (niet uit eigen ervaring) kut zijn. Beperkte smering (krukas-lagers) zou het probleem zijn. Greetz.
 
Dus als ik zo een nieuwe cillinder eronder gooi heb ik er minder kans op??? En is de kans groot dat hij vastloopt alleen met een snellere uitlaat???
 
Ik zou informeren wat ze nog meer hebben veranderd aan de Techno Air.
- Krukas?
- Lagers?
- Poorten in carter?
Ik doe ook maar een gok, maar mischien ligt het niet alleen aan de cilinder. Greetz.
 
je mag met een italjet blij zijn als je met originele uitlaat en alleen begrenzers eruit 5000 km kan rijden zonder in de soep te draaien.....sorry dat ik het zeg maar het zijn echt waarderloze scooters!!!
 
Italjet is zeker geen kutscooter... Onbegrensd rijdt hij harder dan elke aprillia die je maar kunt vinden (minarelli dus)en ik rijd nu al 8000 kilometer zonder vastloper 80 op teller dus het zal wel mee vallen met die 5000 kilometer.... alleen die oude cillinder is een zwak punt... Maar ik ken genoeg andere scooters die ook wel eens een vastloper hebben gehad.... en als je bij italjet een vastloper hebt hoef je tenminste geen andere cillinder te kopen waarschijnlijk alleen maar een andere zuiger ...
 
k'heb het nog ff nagevraagd bij italjet en die zeiden dat er niks was vernaderd aan de cillinder tussen de oude en de nieuwe!!!Of het klopt weet ik ook nie...
 
Ik gooi twee doppies olie door m'n tank heen, gewoon om te voorkomen dat het mis gaat. ff voor de duidelijkheid: in m'n appie 2000 (morini).
 
Eh Enrico je hoeft echt niet bang te zijn voor een vastloper .
Mijn Italjet heeft er nu 13000 kilometer gecruised en heeft 1 keer een vast loper gehad met orig cil en NRX omdat iemand die nieuwe zuigerveertjes er in had gezet de borgveertjes niet had vervangen door nieuwe.
Dit was na 8000 Hij heeft er nu dus 5000 km op zitten met die Hebo alu cil met een zuigerveer, 17.5mm DellOrto Malossi powerfilter en HRR uitlaat dus maak je niet druk over vast lopers.O ja, koop een NRX trekt echt kei goed.
 
Ik hoorde laatst weer een verhaal over een italjet f50 met 50 snel en een race uitlaat die maar 75 ging en raad eens uit welk jaar die was........1997 toeval of nie???? cdi-denk ik...
p.s die van mij 9000 km zonder vastloper...
En moest je toen alleen je zuigerveer vervangen of een kompleet nieuwe cillinder??
en helpt een nieuwe cillinder tegen vastlopers???
 
Back
Top