Voorkomen warmlopen op uitlaatspijl

A-Bizar said:
lol , ik heb nog nooit een warmloper gehad op de spijl omdat ik weet waar ik mee bezig ben?

--Ik weet niet waar jij mee bezig bent, maar heb wel een vermoeden. Dat is geen basis om verder over te discussieren.--

Hoorde je mij zeggen dat het niet uitmaakt een gaatje te boren?

--Ja, echt wel.--

Wat ik bedoel te zeggen is dat het niet een MUST is. In sommige gevallen wel aan te raden (na een bepaalde tuning) .
Maar je moet mensen niet de indruk geven dat het een must is bij elke cilinder/zuiger...
Straks staat elke "noob" gaten te boren in zijn zuiger omdat een andere noob in het gevorderde gedeelte zegt dat het een must is.

--Tja, wat is een must? als je problemen wilt voorkomen is het een must. Wat ik moet bepaal jij toch niet hoop ik? Ik geef juist advies aan "noobs" ( heb zo'n 22 jaar ervaring in 2t tuning) In een std cil. zit geen uitlaatspijl. Dus we praten over "serieuze" cilinders als je begrijpt wat ik bedoel. Ook onderhavige door jouw als noob gequalificeerde persoon. Jongens; gewoon 1 of 2 gaatjes boren in je zuiger als je een cilinder met uitlaatspijl hebt. Kan 100% geen kwaad. Wat de heren met "AL" enkele jaren ervaring ook zeggen.--

ik heb tekst ertussen gezet, hoop dat het duidelijk is zo.
 
kdebeuker said:
ik heb tekst ertussen gezet, hoop dat het duidelijk is zo.

voor een "man" met 22 jaar ervaring weet je alles wel goed te onderbouwen.

We posten hier in het gevorderde gedeelte... het gaat over een spijl terug leggen... als ik dan over een std cilinder praat , snap je toch wel dat het over een cilinder waar niets aan gedaan is ( std uit doos ) gaat?

Verder ga ik niet meer met je in discussie in dit topic. Ook je pm's zijn TE kinderachtig voor woorden... dus pm'n hoef je me hier ook niet over. ;)

Hoop dat het zo wel duidelijk genoeg is. :)

edit... en hoop dat dit een grapje is???? http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=101998
 
Last edited:
Het ging toch puur om het feit dat het niet noodzakelijk is om die gaatjes te boren? Noodzakelijk is het dus ook niet, dat je door middel van die gaten langer met een zuiger kan doen is de ervaring van kdebeuker, een handige tip dus. Maarja niet noodzakelijk en ivm die snorviva :X je zal maar 22 jaar ervaring hebben +ralf+
 
Mol said:
Het ging toch puur om het feit dat het niet noodzakelijk is om die gaatjes te boren? Noodzakelijk is het dus ook niet, dat je door middel van die gaten langer met een zuiger kan doen is de ervaring van kdebeuker, een handige tip dus. Maarja niet noodzakelijk en ivm die snorviva :X je zal maar 22 jaar ervaring hebben +ralf+


Amen.

(en reken ff mee, iemand met 22 jr ervaring en nog wat jaren erbij voordat die ervaring begon die KON wel eens een zoon/dochter hebben die met pa's account inlogt omdat het Viva'tje van een vriendje niet snel genoeg is. Of gaat je inbeeldingsvermogen dat teboven meneer Mol?)

Ik maak bovendien veel grapjes ja. Humor houdt me op de been in deze maatschappij. Vandaag al weer veel gelachen!
 
Aprilia_area 51 said:
Slijpsteentje @ dremel zetten, dat met lage toeren over je spijl heen aaien, klaar ben je :)

met een schuurtool erop, schurpapiertje die een beetje af is, het gaat om hondertsten, moet geen mm af :p
 
kdebeuker said:
Amen.

(en reken ff mee, iemand met 22 jr ervaring en nog wat jaren erbij voordat die ervaring begon die KON wel eens een zoon/dochter hebben die met pa's account inlogt omdat het Viva'tje van een vriendje niet snel genoeg is. Of gaat je inbeeldingsvermogen dat teboven meneer Mol?)

Ik maak bovendien veel grapjes ja. Humor houdt me op de been in deze maatschappij. Vandaag al weer veel gelachen!
Nee hoor helemaal niet, wel grappig dat je wederom op je eigen typische manier reageert. Een eigen account maken is trouwens zo gebeurd, scheelt weer nutteloze discussies enzo.
En ivm humor, ik lach me kapot elke dag weer dus daarin kunnen we elkaar een hand geven :henko:
 
@ Mol

onze onderschriften lijken zelfs iets op elkaar. Da's dan ook weer humor eigenlijk. En ja, iemand die je vader had kunnen zijn reageert nu eenmaal anders dan iemand in de meelopenmetdemassaeenheidsworstenleeftijd. (ik weet dat jij geen 16 meer bent hoor) Misschien dat dat een beetje opvalt. Naja, niet erg toch?
 
Back
Top