Voorkomen warmlopen op uitlaatspijl

Originally posted by Big B NRG
Bij een vlinderpoort zit er in het midden een (dun) spijltje, dat voorkomt dat de zuigerveer gaat happen. Tijdens het rijden kan het spijltje warm worden en uitzetten, hierdoor kan de zuiger hierop gaan aanlopen. Gevolg: kapotte zuiger :)

Door er even met een schuurpapiertje overheen te gaan, maak je het spijltje dunner, zodat hij niet meer tegen de zuiger komt als hij uitzet :)

Capise ?

Het staat er gewoon.......
 
het afwerken met schuurpapiertje wordt terugleggen genoemd... Je vlakt hem af, en legt hem dus in principe ook een stukkie terug.
 
Originally posted by Valentino...
Je MOET dit natuurlijk wel nameten.

-:-

Volgens mij heeft Valentino het niet over waar je het gaatje moet boren maar hoeveel je de uitlaatspijl moet terugleggen...
Ik vraag me dan ook af hoe je dit doet. Gewoon een beetje lukraak schuren of zijn er ook andere (meet)methodes...
 
Originally posted by minaracers
Volgens mij heeft Valentino het niet over waar je het gaatje moet boren maar hoeveel je de uitlaatspijl moet terugleggen...
Ik vraag me dan ook af hoe je dit doet. Gewoon een beetje lukraak schuren of zijn er ook andere (meet)methodes...
je kan toch de inwendige maat meten....
 
je kan toch van iets een inwendige maat meten......
Dat doe je dat bij je cilinder, en daarna ook te hoogte van je uitlaatspijl. En dan zal je een verschil moeten meten.
 
hoi even vraag je is het nou juist wel verstanding om een olie gat
in je zuiger teboren of niet.

hebben mensen fotos van zoon anngepaste zuiger.

alvast bedankt
 
als iemand wil weten hoe je de spijl "teruglegd" geef dan even je faxnummer door dan fax ik je de instructies die bij de MHR Speed cilinder zitten. Daarin staat precies hoe je te werk moet gaan. Deze gegevens zijn toepasbaar op elke 50/70 cilinder met spijl in de uitlaatpoort. Btw; gaatje(s) in zuiger is zeker zinvol. Doen dus!
 
Hmmz...

leuke discussie...Ik vind het opzich een prachtidee (wat al heel lang word toegepast). Wel vind ik het tricky om toe tepassen...Je moet moet uiterst kleine boortjes te werk gaan.

Tevens moet je er voor oppassen, dat je de spijl in dit geval met tunen niet te veel verdunt, omdat er dan misschien een gaatje "onbedekt"' kan worden...waardoor je gewoon domweg geen carterdruk hebt.

Met een hoeveel mm boor(tje), maken jullie deze "smeergaten" in de zuiger?
 
Ik heb de uitlaatspijl alleen teruggelegd, geen gaatje in. Verder nooit echt problemen gehad, er zitten wel wat lichte sporen op me zuiger tegenover de spijl, en net iets boven de spijl op de cilinderwand,maar dat hou je toch wel...
 
Back
Top