Marijn,
ik heb niet gezegd dat de spanningsregelaar defect is!
Natuurlijk kan dit wel het geval zijn maar dat moet je eerst onderzoeken want zomaar onderdelen wisselen kan een dure grap worden.
Begin eens eerst met het meten van de wisselspanning die van je statorspoel naar de spanningsregelaar wordt gebracht want zonder inputspanning, geen output spanning. (Uiteraard meten met draaiende motor)
Mijn Italiaans is niet zo best en op mijn Italiaans schema staat dat deze draad Gr-Bl is dus ik vermoed Grijs-Blauw.
De stator zelf is in orde want de scooter start en deze statorspanning wordt ook gebruikt als laadspanning voor de CDI.
Verder ook even de gelijkspanning meten die van de accu via de zekering en het contactslot naar de spanningsregelaar loopt.
De draad tussen accu en zekering is Rs, ik vermoed dus Rood.
De draad tussen zekering en contactslot is RS-BL, ik vermoed Rood-Blauw.
De draad tussen contactslot en CDI vertrekt als Bi, ik vermoed Wit maar komt aan als Bl (Blauw dus) ik weet niet of dit een drukfout is of dat deze draad onderweg daadwerkelijk wisselt van kleur dus bij de CDI vind je ofwel een Witte of wel een Blauwe draad waar de accuspanning op moet staan als het contactslot op "ON" staat.