Vespa LX50 4t 4v optrek dip

MarkVespa

New Member
Momenteel ben ik bezig met een Vespa LX50 4t 4v. Na heel veel gesleuteld te hebben aan 2 takt in het verleden was dit mijn eerste ervaring met 4t. Deze Vespa was nog geheel standaard en flink verwaarloosd en heb enorm veel moeten vervangen.

Scooter is nu geheel onbegrensd en rijdt vrij goed, maar gek genoeg krijg ik de dip met het optrekken niet opgelost.

Standaard heeft de 4t 4v 5,3 gram rollen. Ik heb nog iets zwaarder geprobeerd, maar de 5,3 lopen het beste. Na de dip bij het optrekken loopt de scooter heel erg goed.

Het probleem is dat de scooter bij het optrekken uit stilstand veel te laagtoerig optrekt. Ik dacht dus meteen aan de trekveren. Ik heb Malossi wit, geel en nu zelfs rood mhr gebruikt. De sterkere veren zorgen wel voor een kleine verandering, maar overbruggen niet het toerental die ik moet hebben om gelijk te komen aan die 5,3 gram. Ik heb ook al een Malossi witte drukveren geprobeerd, maar die was te sterk en kosten juist vermogen. Ik heb ook een slappere drukveer Polini -30 blauw gebruikt, maar dat bracht ook geen verbetering, dus de standaard drukveer loopt het beste. Ook heb ik 2 verschillende vsnaren geprobeerd, maar ook hier loopt de orginele het beste.

Ik weet uit het verleden dat ik Malossi rode trekveren gebruikte op 70cc, dus vind het raar dat ik niet het juiste toerental weet te bereiken. Hij grijpt nog steeds te vroeg aan.

Mogelijk kunnen jullie mij verder helpen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Juiste sproeier en CDI gemonteerd? Heb dit probleem ook weleens gehad en lag toen aan de afstelling. Wellicht is het iets heel anders maar misschien helpt het om een andere sproeier te proberen.
 
Als de Scooter uitstaat , en je loopt er mee , loopt dat Soepel ?
soms bijven de remmen wel eens hangen , bijv de achterrem.
 
Juiste sproeier en CDI gemonteerd? Heb dit probleem ook weleens gehad en lag toen aan de afstelling. Wellicht is het iets heel anders maar misschien helpt het om een andere sproeier te proberen.
Cdi is standaard, maar doorboord en daarmee begrenzing verwijderd. Sproeier is al aangepast. Standaard zit er in een 4t 4v sproeier 72, nu 78.
Post automatically merged:

Als de Scooter uitstaat , en je loopt er mee , loopt dat Soepel ?
soms bijven de remmen wel eens hangen , bijv de achterrem.
Achterrem heb ik goed afgesteld en loopt niet aan.
 
Heb hetzelfde gehad. Weet niet of het de beste oplossing is, maar heb een of 2 shim ringetjes onder de gasnaald/accelatiepomp weggeduwd
 
Heb hetzelfde gehad. Weet niet of het de beste oplossing is, maar heb een of 2 shim ringetjes onder de gasnaald/accelatiepomp weggeduwd
Acceleratie pomp heb ik vastgezet, want merkte dat de scooter wanneer deze pomp werd ingedrukt iets verzoop. Sindsdien is dat opgelost. Waar zitten die ringetjes? Kan je iets specifieker zijn? Bedankt voor je reactie!
 
Ik heb witte trekveertjes en drukveer ingezet, werd het minder door maar geen oplossing. Ik denk koppeling versleten en dat er gw een nieuwe in moet.
 
Back
Top