Lekkage oliekering van de krukas, het is flink sleutelen man. Die rolletjes moeten helemaal schoon kunnen glijden. Misschien kun je beter uitkijken naar een andere scooter want het is echt veel werk.
Om wat voor scooter / blok gaat het hier.? Eerlijk gezegd heb ik ergere varios gezien die echt op waren..
Ik geloof niet dat het ding van jou al 32.000km gelopen heeft.
Sym / peugeot doet er wel eens vaker vet erin.. En dat doen ze met een goede reden.. Een begrensde vario draait veel meer toeren.. Dat zou betekenen dat om de 2 maanden je je rolletjes kan vervangen omdat er anders vlakke plekken erop ontstaan.. Het vet zorgt voor koeling en daardoor de levensduur van de rolletjes word vergroot. En lekkage oliekeerring van de krukas is nergens op gebaseerd.
Om wat voor scooter / blok gaat het hier.? Eerlijk gezegd heb ik ergere varios gezien die echt op waren..
Ik geloof niet dat het ding van jou al 32.000km gelopen heeft.
Sym / peugeot doet er wel eens vaker vet erin.. En dat doen ze met een goede reden.. Een begrensde vario draait veel meer toeren.. Dat zou betekenen dat om de 2 maanden je je rolletjes kan vervangen omdat er anders vlakke plekken erop ontstaan.. Het vet zorgt voor koeling en daardoor de levensduur van de rolletjes word vergroot. En lekkage oliekeerring van de krukas is nergens op gebaseerd.
De variorollen, zie foto, die zijn zowiezo niet goed. Die zijn op! Dus rollen ze niet goed meer.
Nieuwe rollen zullen al heel veel schelen en zeker beter presteren. Ik neem als voorbeeld de rollen.
De rest had je kunnen schoonmaken, nieuw vet erin, of zelfs de roller "baantjes" (Ik noem ze ff zo, dus de baantjes voor de rollen 6x) met korrel 2000/4000 kunnen opschuren. Maar dan voorzichtig schuren.
Ikzelf gebruik voor dit soort klusjes, Lagervet.
Mijn sachs speedforce R (Duits) daar zat, toen ik hem aangeschaft had, ook olie in de vario. Schoongemaakt en de "baantjes" licht opgepolijst met korrel 2000 en een heel dun laagje vet erop gedaan.
Trok na deze revisie stukken beter op.
Over wat ik te besteden heb per week ga ik het niet hebben maar het heeft me er wel toe "gedwongen" om niet te snel nieuwe onderdelen aan te schaffen.
Iets wat "onbruikbaar" lijkt is nog niet afgeschreven! Met alleen nieuwe rollen was je al een heel eind gekomen.
Op jouw foto 2 zie je heel mooi hoe hoog de Aandrijfriem gaat.
Maar als je een geldboom hebt zou ik ook meteen voor nieuw gaan.
Weet ik maar met 6,50 verzendkosten erbij en dan afgerond. Tis ook bij wijze van eh.Denk dat de malossi vario je toch wat teleur gaat stellen.. De oppak is wat beter en constanter.. Maar echt veel sneller ga je er niet door..
In meeste gevallen win je er helemaal niks aan snelheid mee.
Maar snap wel het punt dat het niet opschiet om elke maand nieuwe rolletjes te kopen.. Overigens voor 20 euro betaal je wel te veel voor.
Voor 10 euro heb je al goede rolletjes.