Versleten vario???

Daan073

New Member
Volgensmij is mijn vario versleten( de pulli en de snaar) maar een nieuwe kost 80 euro dus ik wou zeker weten of hij echt versleten is.
Het chrome is er wel van af en ik voel ribbels.

De rolletjes zijn ook afgevlakt.

En tussen de 30 en de 40 rij mijn scooter een beetje raar ofzo zou dat dan ook door de vario komen.

Er zit 34000 km op mijn scooter en ik geloof niet dat de vario ooit vervangen is.

En nog een laatste vraag: hoort er zoveel smeer in dat cario ding te zitten waar de rolletjes in liggen
 

Attachments

  • 15866908030067601823966268232870.jpg
    15866908030067601823966268232870.jpg
    107.9 KB · Views: 69
  • 1586690852548173175698077041398.jpg
    1586690852548173175698077041398.jpg
    123 KB · Views: 77
  • 15866909160368267237367617488492.jpg
    15866909160368267237367617488492.jpg
    232.6 KB · Views: 84
Advertisement - register to remove this

Lekkage oliekering van de krukas, het is flink sleutelen man. Die rolletjes moeten helemaal schoon kunnen glijden. Misschien kun je beter uitkijken naar een andere scooter want het is echt veel werk.
 
Dat is variateur vet voor rolletjes, waarschijnlijk te veel gebruikt bij de vorige eigenaar.. kan je gewoon schoonmaken met remreiniger ofzo, hoeft geen nieuw vet in perse.

Slecht lopen tussen de 30/40 kan wel een versleten variateur zijn, heb ik zelf ook wel eens gehad.
 
Om wat voor scooter / blok gaat het hier.? Eerlijk gezegd heb ik ergere varios gezien die echt op waren..
Ik geloof niet dat het ding van jou al 32.000km gelopen heeft.

Lekkage oliekering van de krukas, het is flink sleutelen man. Die rolletjes moeten helemaal schoon kunnen glijden. Misschien kun je beter uitkijken naar een andere scooter want het is echt veel werk.

Sym / peugeot doet er wel eens vaker vet erin.. En dat doen ze met een goede reden.. Een begrensde vario draait veel meer toeren.. Dat zou betekenen dat om de 2 maanden je je rolletjes kan vervangen omdat er anders vlakke plekken erop ontstaan.. Het vet zorgt voor koeling en daardoor de levensduur van de rolletjes word vergroot. En lekkage oliekeerring van de krukas is nergens op gebaseerd.
 
Om wat voor scooter / blok gaat het hier.? Eerlijk gezegd heb ik ergere varios gezien die echt op waren..
Ik geloof niet dat het ding van jou al 32.000km gelopen heeft.



Sym / peugeot doet er wel eens vaker vet erin.. En dat doen ze met een goede reden.. Een begrensde vario draait veel meer toeren.. Dat zou betekenen dat om de 2 maanden je je rolletjes kan vervangen omdat er anders vlakke plekken erop ontstaan.. Het vet zorgt voor koeling en daardoor de levensduur van de rolletjes word vergroot. En lekkage oliekeerring van de krukas is nergens op gebaseerd.

Op die andere Posts van hem gebaseerd
 
Om wat voor scooter / blok gaat het hier.? Eerlijk gezegd heb ik ergere varios gezien die echt op waren..
Ik geloof niet dat het ding van jou al 32.000km gelopen heeft.



Sym / peugeot doet er wel eens vaker vet erin.. En dat doen ze met een goede reden.. Een begrensde vario draait veel meer toeren.. Dat zou betekenen dat om de 2 maanden je je rolletjes kan vervangen omdat er anders vlakke plekken erop ontstaan.. Het vet zorgt voor koeling en daardoor de levensduur van de rolletjes word vergroot. En lekkage oliekeerring van de krukas is nergens op gebaseerd.

Het gaat hier om een honda scoopy sh50 oud type
Post automatically merged:

Maar bedankt allemaal ik heb nu een nieuwe vario set van malossi besteld dus ik hoop dat hij dan weer goed loopt. De nieuwe vario hoeft dan dus niet ingevet te worden?
 
Ik heb zelf nog nooit vet gebruikt, heb inmiddels meer dan 54000km op de teller staan.. gewoon de onderhoudsintervallen van je scooter aanhouden.
 
De variorollen, zie foto, die zijn zowiezo niet goed. Die zijn op! Dus rollen ze niet goed meer.

Nieuwe rollen zullen al heel veel schelen en zeker beter presteren. Ik neem als voorbeeld de rollen.

De rest had je kunnen schoonmaken, nieuw vet erin, of zelfs de roller "baantjes" (Ik noem ze ff zo, dus de baantjes voor de rollen 6x) met korrel 2000/4000 kunnen opschuren. Maar dan voorzichtig schuren.

Ikzelf gebruik voor dit soort klusjes, Lagervet.

Mijn sachs speedforce R (Duits) daar zat, toen ik hem aangeschaft had, ook olie in de vario. Schoongemaakt en de "baantjes" licht opgepolijst met korrel 2000 en een heel dun laagje vet erop gedaan.

Trok na deze revisie stukken beter op.

Over wat ik te besteden heb per week ga ik het niet hebben maar het heeft me er wel toe "gedwongen" om niet te snel nieuwe onderdelen aan te schaffen.

Iets wat "onbruikbaar" lijkt is nog niet afgeschreven! Met alleen nieuwe rollen was je al een heel eind gekomen.

Op jouw foto 2 zie je heel mooi hoe hoog de Aandrijfriem gaat.

Maar als je een geldboom hebt zou ik ook meteen voor nieuw gaan. ;)
 

Attachments

  • img_1586720568998.jpg
    img_1586720568998.jpg
    457.2 KB · Views: 59
De variorollen, zie foto, die zijn zowiezo niet goed. Die zijn op! Dus rollen ze niet goed meer.

Nieuwe rollen zullen al heel veel schelen en zeker beter presteren. Ik neem als voorbeeld de rollen.

De rest had je kunnen schoonmaken, nieuw vet erin, of zelfs de roller "baantjes" (Ik noem ze ff zo, dus de baantjes voor de rollen 6x) met korrel 2000/4000 kunnen opschuren. Maar dan voorzichtig schuren.

Ikzelf gebruik voor dit soort klusjes, Lagervet.

Mijn sachs speedforce R (Duits) daar zat, toen ik hem aangeschaft had, ook olie in de vario. Schoongemaakt en de "baantjes" licht opgepolijst met korrel 2000 en een heel dun laagje vet erop gedaan.

Trok na deze revisie stukken beter op.

Over wat ik te besteden heb per week ga ik het niet hebben maar het heeft me er wel toe "gedwongen" om niet te snel nieuwe onderdelen aan te schaffen.

Iets wat "onbruikbaar" lijkt is nog niet afgeschreven! Met alleen nieuwe rollen was je al een heel eind gekomen.

Op jouw foto 2 zie je heel mooi hoe hoog de Aandrijfriem gaat.

Maar als je een geldboom hebt zou ik ook meteen voor nieuw gaan. ;)

Nee ik heb geen geldboom hahah maar ik heb er pas nieuwe rollen in gedaan en een ik heb toch de oude versleten rollen er weer terug in gedaan want de nieuwe rollen begonnen ook al te slijten en dat is dan ook zonde om elke maand voor 20 euro nieuwe rollen te kopen omdat ze slijten door een slechte vario. En ik hoop eigenlijk ook datdie nieuwe malossi vario zorgt voor een watsnellere scooter niet dat dat de insteek is maar het zou wel mooi meegenomen zijn.
 
Denk dat de malossi vario je toch wat teleur gaat stellen.. De oppak is wat beter en constanter.. Maar echt veel sneller ga je er niet door..
In meeste gevallen win je er helemaal niks aan snelheid mee.

Maar snap wel het punt dat het niet opschiet om elke maand nieuwe rolletjes te kopen.. Overigens voor 20 euro betaal je wel te veel voor.
Voor 10 euro heb je al goede rolletjes.
 
Denk dat de malossi vario je toch wat teleur gaat stellen.. De oppak is wat beter en constanter.. Maar echt veel sneller ga je er niet door..
In meeste gevallen win je er helemaal niks aan snelheid mee.

Maar snap wel het punt dat het niet opschiet om elke maand nieuwe rolletjes te kopen.. Overigens voor 20 euro betaal je wel te veel voor.
Voor 10 euro heb je al goede rolletjes.
Weet ik maar met 6,50 verzendkosten erbij en dan afgerond. Tis ook bij wijze van eh.
 
Neem aan dat je toch iets van een dealer in de omgeving hebt die je lastig kan vallen. Rolletjes van mokix en power one zijn ook wel heel degelijk voor de prijs.
 
Back
Top