V-snaar versleten?

Hallo allemaal, ik heb hier een keurige zip type 3 uit het jaar 1999 staan dus met blok nummer type sc0600 de zip heeft nu pas 3500 km gelopen ik heb hem 3 maanden geleden gekocht met een km stand van slechts 2888km ik gebruik hem dagelijks om naar het werk te rijden nu merk ik dat waneer ik op topsnelheid rijd dat hij een beetje in snelheid zakt en soms weer wat omhoog gaat en heb soms het gevoel dat hij een beetje slipt zou het de v-snaar kunnen zijn aangezien deze al 23 jaar oud is ? Ik heb de koppeling al los gehad deze heeft gewoon niks geleden ik heb de segmentjes nog opgeschuurd met p120 de vario nagekeken rollen zagen er nog prima uit geleide blokjes van de vario vervangen en ik merk nog steeds hetzelfde probleem
De zip is geheel orgineel met alle begrensers er in. Mvg
 
Advertisement - register to remove this

23 jaar Oud ??? Tja lijkt mij geen overbodige luxe om deze eens te vervangen, incl eens groot onderhoud.
Snaar moet je naar het Piaggio Museum berngen , krijg je goed geld voor,
Post automatically merged:

;)
Hij heeft al een redelijke beurt gehad nieuwe remolie nieuw luchtfilter element nieuwe bougie nieuwe vertandingsolie
Carb gereinigd
Het snaartje zelf ziet er namelijk niet slecht uit geen scheurtjes te zien waneer ik hem binenstebuiten buig
Ik kan ook geen orginele piaggio snaar vinden voor het oude type blok aleen dyco hoe zijn deze snaartjes ten opzichte van orginele snaartjes ?
 
Last edited:
Ik was met dayco niet te spreken voor piaggio 4takt 2 valve. Aangezien die aanzienlijk korter was dan de originele die er al erop zat.

Voor piaggio hou ik liever gewoon de originele riem aan.. Zelfs die mishiboshi was ik geen fan van..
 
Ik was met dayco niet te spreken voor piaggio 4takt 2 valve. Aangezien die aanzienlijk korter was dan de originele die er al erop zat.
als jij de juiste Riem besteld , en geleverd krijg , krijg jij de juiste Riem , vaak gaat het Fout bij Dozen schuivers ( Online Sjoppie ) die sturen vaak iets zonder te controleren of het het juiste is , vandaar dat ik liever een winkel binnen stap , Zoals DDL Tuning , of Fred Motoren.
 
als jij de juiste Riem besteld , en geleverd krijg , krijg jij de juiste Riem , vaak gaat het Fout bij Dozen schuivers ( Online Sjoppie ) die sturen vaak iets zonder te controleren of het het juiste is , vandaar dat ik liever een winkel binnen stap , Zoals DDL Tuning , of Fred Motoren.
Wat vindje van easyparts ?daar kunje op blok type bestellen
 
Wat vindje van easyparts ?daar kunje op blok type bestellen
Geen idee , ik heb eerlijk nog nooit wat besteld bij EasyParts.
Denk dat andere Members daar meer ver kunnen vertellen ,
Heb wel vaak goede berichten gehoort over Jos Dijkman.
Zoals ik al eerder zei : loop ik een Winkel binnen , DDL Tuning , en Fred Motoren is gelukkig bij mij in de buurt.
 
Geen idee , ik heb eerlijk nog nooit wat besteld bij EasyParts.
Denk dat andere Members daar meer ver kunnen vertellen ,
Heb wel vaak goede berichten gehoort over Jos Dijkman.
Zoals ik al eerder zei : loop ik een Winkel binnen , DDL Tuning , en Fred Motoren is gelukkig bij mij in de buurt.
Ik heb nog een orgineel snaartje kunen vinden nu afwachten totdat hij hier is
 
Last edited:
Net mn bougie eruit gehaald ik vond dat die er behoorlijk vet uitzag de warmtegraad is 9 sproeier maat 72 dat vind ik tog best groot voor een snor scootertje zou er een te groote sproeier in zitten of heb ik nou de verkeerde bougie geplaatst?
Post automatically merged:

Post automatically merged:

20220520_182058.jpg
 

Attachments

  • 20220520_182053.jpg
    20220520_182053.jpg
    85.9 KB · Views: 15
Last edited:
Wat vindje van easyparts ?daar kunje op blok type bestellen

Niet erg goedkoop.. Maar je kan er wel veel dingen bestellen wat bij sommige andere niet mogelijk is.

Wel heel vaak losse dingen in de back-order of dat je er langer op moet wachten omdat de datum verschoven is..
Post automatically merged:

Hij heeft al een redelijke beurt gehad nieuwe remolie nieuw luchtfilter element nieuwe bougie nieuwe vertandingsolie
Carb gereinigd
Het snaartje zelf ziet er namelijk niet slecht uit geen scheurtjes te zien waneer ik hem binenstebuiten buig
Ik kan ook geen orginele piaggio snaar vinden voor het oude type blok aleen dyco hoe zijn deze snaartjes ten opzichte van orginele snaartjes ?

Zou hem dan toch maar vervangen.. Banden kan je ook niet eeuwig bewaren en hebben ook maar een bepaalde tijd dat je ze weer moet vervangen.

Warmte graad voor je bougie is veelste koud.. Zou er een 7 zeker erin zetten.
 
Last edited:
Die warmere bougie zorgt er voor dat hij beter bij de juiste temperatuur komt voor een betere en schonere verbranding.
Dan zou je minder roet uitstoot moeten hebben, je bougie brand zich beter schoon en kleurt dan ook niet meer zo grijs maar meer koffie bruin..

Zou wel even je hoofdsproeier in de gaten houden of dat deze misschien nog 1 of 2 stapjes hoger moet. (dit moet je zeker even doen als je ziet dat de nieuwe bougie ook grijs blijft.. Want dan loopt ook de motor nog wat aan de arme kant.
 
Die warmere bougie zorgt er voor dat hij beter bij de juiste temperatuur komt voor een betere en schonere verbranding.
Dan zou je minder roet uitstoot moeten hebben, je bougie brand zich beter schoon en kleurt dan ook niet meer zo grijs maar meer koffie bruin..

Zou wel even je hoofdsproeier in de gaten houden of dat deze misschien nog 1 of 2 stapjes hoger moet. (dit moet je zeker even doen als je ziet dat de nieuwe bougie ook grijs blijft.. Want dan loopt ook de motor nog wat aan de arme kant.
Oke dus sproeier 73 of 74 ?
Ik heb de oude bougie even met keuken papier schoon gemaakt en dit is de kleur
20220521_111947.jpg20220521_111952.jpg
Post automatically merged:

Die warmere bougie zorgt er voor dat hij beter bij de juiste temperatuur komt voor een betere en schonere verbranding.
Dan zou je minder roet uitstoot moeten hebben, je bougie brand zich beter schoon en kleurt dan ook niet meer zo grijs maar meer koffie bruin..

Zou wel even je hoofdsproeier in de gaten houden of dat deze misschien nog 1 of 2 stapjes hoger moet. (dit moet je zeker even doen als je ziet dat de nieuwe bougie ook grijs blijft.. Want dan loopt ook de motor nog wat aan de arme kant.
Ik merk wel al verschil hij start met 1 druk op de knop voorheen moest ik altijd volgas geven en de starknop 1 a 2 seconden indrukken en met het gas spelen en dan liep die stationair
 
Last edited:
Heb geen idee wat voor carb er onder zit met welke afstelling.

Vermoed een Dell orto PHVA, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Dell orto werkt met even nummers meestal.. Dus als je nou sproeier 72 hebt draai je er een 74 in..

Maar persoonlijk zou ik even met de nieuwe bougie eerst gaan rijden om deze te laten kleuren.. Van een nieuwe bougie valt normaal niet goed af te lezen. Als je daarna de kleur patroon beter kan aflezen kan er meer gezegd worden of het mengsel wat te arm staat of niet. (alleen even opletten dat je niet continu volgas gaat of hoge belasting op de motor laat.. Hoe meer die moet werken des te meer mengsel nodig hebt.

De kleur van de bougie is niet dermatisch triest dat je direct al een vastloper kan verwachten, maar moet uiteraard wel beter afgesteld worden om op de langer termijn een vastloper te voorkomen.
 
Heb geen idee wat voor carb er onder zit met welke afstelling.

Vermoed een Dell orto PHVA, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Dell orto werkt met even nummers meestal.. Dus als je nou sproeier 72 hebt draai je er een 74 in..

Maar persoonlijk zou ik even met de nieuwe bougie eerst gaan rijden om deze te laten kleuren.. Van een nieuwe bougie valt normaal niet goed af te lezen. Als je daarna de kleur patroon beter kan aflezen kan er meer gezegd worden of het mengsel wat te arm staat of niet. (alleen even opletten dat je niet continu volgas gaat of hoge belasting op de motor laat.. Hoe meer die moet werken des te meer mengsel nodig hebt.

De kleur van de bougie is niet dermatisch triest dat je direct al een vastloper kan verwachten, maar moet uiteraard wel beter afgesteld worden om op de langer termijn een vastloper te voorkomen.
Dat is ook wat ik wou doen even de bougi laten kleuren het is tenslote maar een snor scootertje hij loopt niet harder dan 31 kmh dus hij heeft niet veel te lijden.
 
Heb geen idee wat voor carb er onder zit met welke afstelling.

Vermoed een Dell orto PHVA, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Dell orto werkt met even nummers meestal.. Dus als je nou sproeier 72 hebt draai je er een 74 in..

Maar persoonlijk zou ik even met de nieuwe bougie eerst gaan rijden om deze te laten kleuren.. Van een nieuwe bougie valt normaal niet goed af te lezen. Als je daarna de kleur patroon beter kan aflezen kan er meer gezegd worden of het mengsel wat te arm staat of niet. (alleen even opletten dat je niet continu volgas gaat of hoge belasting op de motor laat.. Hoe meer die moet werken des te meer mengsel nodig hebt.

De kleur van de bougie is niet dermatisch triest dat je direct al een vastloper kan verwachten, maar moet uiteraard wel beter afgesteld worden om op de langer termijn een vastloper te voorkomen.
Kleur is Wit dus ik denk idd te arm morgen naar de scooter zaak dan haal ik 74 76 78 en kijken welke t beste is
 

Attachments

  • 20220523_112414.jpg
    20220523_112414.jpg
    115.8 KB · Views: 7
  • 20220523_112422.jpg
    20220523_112422.jpg
    100.5 KB · Views: 6
Back
Top