ik denk dat dat in koppel zal schelen...Originally posted by Big B NRG
Wat is dan het voordeel van z'n langere slag of waarom rijd fabrizi met een langere slag?
Originally posted by EGT
Als we de 20 m/s limiet als safe hanteren, kom je op 13.630 rpm ongeveer en bij een std slag kom je dan op 15.270 rpm.
Alhoewel het niet helemaal juist is, kan je vrij simpel zeggen dat als je jouw scooter met standaard slag 15.270 rpm zou laten draaien, dat dat ongeveer even "veilig" is als dat je zo'n cilinder op 13.630 rpm zou laten draaien.
rpm daalt wel degelijk met zo'n cilinder, ook al is tie getuned, etc..
De mechanische belasting is gewoon aanzienlijk hoger.
Ivo, ik denk dat het grootste probleem niet zit in het vullen van het grotere slagvolume, maar meer in de mechanische belasting..
Toch lijkt het me leuk om het is uit te proberen...
Originally posted by Big B NRG
Waarom maken ze dan geen krukassen met een 70/65 mm drijfstang?
Om meer vermogen te scoren, moeten er toch meer toeren worden gedraaid?
Originally posted by Big B NRG
Waarom maken ze dan geen krukassen met een 70/65 mm drijfstang?
Om meer vermogen te scoren, moeten er toch meer toeren worden gedraaid?
Originally posted by Big B NRG
Waarom maken ze dan geen krukassen met een 70/65 mm drijfstang?
Om meer vermogen te scoren, moeten er toch meer toeren worden gedraaid?
Originally posted by Jurrie
'Men was niet achterlijk toen de scooter blokkies ontworpen werden...' is dus gewoon gelul.
Scooterblokken zijn nou eenmaal niet ontworpen om 20 pk te leveren en 15.000 toeren te draaien...
En je maakt mij niet wijs dat de mensen van Fabrizi achterlijk zijn