Je kan 1 ding controleren, of de kenteken klopt met het framenummer.Goeiedag,
Mijn vader heeft sinds afgelopen weekend een scooter gekocht van een bekende van hem.
Nu blijk maar weer dat niemand te vertrouwen is want;
Het gaat om een AGM maar het kenteken wat erop zit komt van een Longjia Alien 50. Dit kenteken was in eerste instantie niet te vinden via de rdw maar wel via vwe.nl
De beste man zou gisteren de papieren komen brengen en derest van het geld innen(Mijn pa heeft de helft aanbetaald) maar natuurlijk niets meer van gehoord.
In eerste instantie dachten we dat hij misschien per ongeluk het plaatje van een andere scooter erop heeft gezet. Hij gaf aan het kenteken verzekerd te hebben wat er op zit maar door argwaan zijn wij gaan kijken of wij hem ook konden verzekeren. Dit lukte niet. Hema gaf bijv aan: Dit model kan niet verzekerd worden.
Mijn pa wilt liever nog even afwachten omdat hij die man zo goed kent maar ik heb het gevoel dat hij mijn pa een beetje besodemiedert heeft.
Nu hebben we zoiets van als hij nu met de AGM papieren aankomt mag ie het oude plaatje meenemen en laten we wel een nieuwe maken.
Maar wat kunnen wij doen wanneer de papieren niet overeen komen of als de beste man onvindbaar blijkt?
Aangifte doen? Dit wilt mijn vader natuurlijk alleen als het echt niet anders kan.
Ik vind dat mijn vader hier in te goed vertrouwen gehandelt heeft. Ookal betreft het een bekende, altijd frame en kenteken nr controleren.
Het was niet slim van hem, dat is hij nu met me eens. Ook wilde hij nooit meer een chinees na zijn laatste pech scooter. Nu heeft die man hem dus wijs gemaakt dat een agm helemaal geen chinees is. Blijkt dat ik er beter bij had kunnen zijn. In mijn ogen is een AGM vx50 namelijk gewoon een geimiteerde vespa van redelijk slechte kwaliteit.(gy6 blokjes zijn gewoon rommel)
Framenummer kunnen we niet controleren want we krijgen het handschoenen kastje niet open omdat we niks willen breken/forceren.
Ik hoor graag wat jullie hier over denken en wat mijn pa hier wellicht aan kan doen.
Je kan 1 ding controleren, of de kenteken klopt met het framenummer.
Je moet serieus kijken naar de framenummer dat is wel het ding om te kijken of de kenteken klopt. Maar het was toch een 'bekende'?
Ja precies, en daarom zou je wel verwachten dat het klopt.Je kan 1 ding controleren, of de kenteken klopt met het framenummer.
Je moet serieus kijken naar de framenummer dat is wel het ding om te kijken of de kenteken klopt. Maar het was toch een 'bekende'?
Als ie klopt zal ie wel omgetikt zijn.
Ik ben het niet met je eens dat GY6 / 139QMB een slecht motor blok is.. Het is geen A-merk ding en daar ben ik het wel mee eens..
Ik heb dat blok onder me kisbee zitten en als je weet hoe je met dat ding moet omgaan, kan je in prenciepe net zoveel kilometers mee rijden als een A-merk blok.. Het is wel zo dat het ding niet te lang stil moet staan, want dan gaat het blok van op achteruit. Maar als je dat ding elke dag gebruikt en hij is in top staat dan blijft het ding maar lopen.. Wat je vooral moet doen is Nooit te lang wachten met het vervangen van de olie, die gaat namelijk snel achteruit in dat blok en word het heel dun.. Om die reden raad ik aan om er altijd 10w40 erin te doen dan 5w40.
Overigens heb ik het blok zelf opgebouwd en een betere krukas geplaatst.
Het voordeel voor mij is dat het blok erg goed te reviseren is, en de onderdelen geen drol kosten en er in echt veel voor te krijgen.. Als bij mij de uitlaatsteun af breekt dan plaats ik gewoon een nieuwe (en dat is overigens ook niet echt veel werk) Daarnaast kan je er gigantisch veel kilometers eruit halen
En het blok rijd ook gewoon heel erg lekker. Heeft slecht afgesteld meer vermogen dan mijn piaggio 4t 2v blok die super lui is.
Vergeet niet dat onder sommige chinese kymco`s hetzelfde blok zit. Alleen de taiwaneese kymco`s hebben een beter blok.
Toch zijn gy6 blokjes over het algemeen rotzooi. Hè geeft zelf al aan als ze in top staat zijn. Bij de meeste gy6jes begint de ellende na zon 10 duizend km. Ik had toen bijv een senzo rivalux en nog geen 3k op de teller en de lagers al naar de klote. Die van me pa heeft nu ook ongeveer 10/11 op de teller en heeft het tot nu toe altijd prima gedaan. Het gaat allemaal gewoon wat sneller kapot en is mindere kwaliteit. Er zijn natuurlijk zeker uitzonderingen en het zal ook wel te maken hebben met hoe er gereden word en onderhoud etc.
Ontopic: vader heeft gister contact gehad met bekende. Hij zei dat de scooter reeds in orde was gemaakt bij een scooter zaak en dat deze misschien de verkeerde plaat erop hadden gezet.
Hij zou een half uur daarna de papieren/kenteken die wel klopt naar mijn vader sturen via Whatsapp. Maar je raad het al... Radio stilte.
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat er niets van klopt. We wachten nog heel even af en anders toch maar aangifte.
Weer een goeie les geleerd, bekende of niet. Altijd controleren.
maar als ik jou vader was had ik de scooter terug zijn huis in gegooid en zijn geld gepakt.
Toch zijn gy6 blokjes over het algemeen rotzooi. Hè geeft zelf al aan als ze in top staat zijn. Bij de meeste gy6jes begint de ellende na zon 10 duizend km. Ik had toen bijv een senzo rivalux en nog geen 3k op de teller en de lagers al naar de klote.
Inderdaad.Sorry dat ik op je inhaak, maar gaat dit niet over een scooter die vermoedelijke gestolen is?
Inderdaad.
Gaat nu wel een hele andere kant op....
Hoezo gooi ik olie op het vuur ?En dan gooi jij er ook nog eens olie op het vuur. Schiet wel lekker op zo.
Zie mijn reactie op @eurokitIs het niet de taak van de moderator de topics schoon te houden en de leden die zich hieraan niet houden hierop aan te spreken?
Dit is de omgedraaide wereld, lijkt mij.
De leden die het topic schoon willen houden en er iets van zeggen worden hier op de vingers getikt!!!
Meneer eurokit, lees je eigen bijdrage eens na en oordeel zelf of dit on-topic of er finaal naast is/was.....
Moderator, "doe je job" en daarna kun je mijn bijdrage ook verwijderen want deze is ook Off-topic.
Eind goed, al goed.Ondertussen de papieren en kenteken plaat mogen ontvangen. Het betrof dus echt een foutje vanuit zijn kant. Waarom die longjia plaat erop zat is nog altijd onduidelijk maar goed, het klopt nu allemaal.