Krukastrekker omhulsel zit vermoedelijk super vast om het brede gedeelte van de krukas

Arian

Ludix
Hey,

ik heb dus de twee carterhelften naar elkaar toe gedrukt door middel van een ''krukastrekker'', ze kwamen goed strak tegen elkaar (moest wel enorm veel kracht geven met het draaien van de moer van een krukastrekker). Na het losdraaien van de lange bout achtig metaal wat om de krukas heen draait, krijg ik het zwarte omhulsel niet meer eruit...
Het gaat om deze type krukastrekker : https://www.zandri.nl/krukas-trekker-m12.html
(maar dan in M10)
Eerst de lange bout op de as (strak) draaien, daarna zwart omhulsen eroverheen, dan met de zwarte grote moer het zwarte omhulsel erin drukken door het draaien van de moer met enorm veel kracht.


Het is een peugeot horizontaal.

Ik heb beetje tikken/ slaan met een hamer geprobeerd, verwarmt em proberen los te pakken met een waterpomptang, de andere kant van de krukas tikken met een (kunststof) hamer. Hij wilt wel met de as meedraaien, maar zelf niet. Geen teken van beweging of iets dergelijks. Ik weet het echt niet meer, ik heb het met zo veel kracht en nog wat geprobeerd.
Denk ik vandaag klaar te zijn met de montage van mijn blok gebeurt er dit :(.

Hier een aantal fotos van de omhulsel en de krukas:
Hij zit waarschijnlijk om het dikkere gedeelte.

IMG_3866.jpgIMG_3873.jpgIMG_3875.jpgIMG_3878.jpg

Kan iemand me helpen met dit probleem alsjeblieft?

:confused:
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Solution
Dat is dan wel een slechte trekker voor zoveel geld.

Gebruik zelf eentje van kiesler.. En daar is alles prima mee gemonteerd geweest. Zelfs op peugeot horizontaal.

De trekker zit denk ik nou ijzer op ijzer..

Zou in de holle binnenkant vol met PTFE spray blubberen zodat het lekker kan glijden binnen in..

Dan kan je proberen om hem rondom los te tikken..

Anders wellicht een brander dat bus ding verhitten en hopen dat die meer speling geeft en dan eraf kan kloppen.


Of met dit ding de krukas voor de veiligheid weer eruit persen:

cartertrekker-buzzetti-scooters-50cc-70cc-180cc.jpg

En dan hopen dat die trekker bus makkelijker los komt.. Lijkt me wel de veiligste manier..
En dan opnieuw de...
Ik heb nare reacties gekregen van buren, ik moest er nooit aan beginnen, het is meer dan ik had verwacht qua kracht. En hij maakt veel geluid. Dit is niet iets om meerdere keren per week op te kunnen rijden en vooral niet voor school.
Post automatically merged:



Oh, mijn fout dat het leek alsof het perfect was, maar ik heb dat niet zo vermeld in de beschrijving. Het moet “nog” perfect afgesteld worden.


Ja dat is ook niet zo vreemd dat je nare reacties krijgt..(met een MHR rep notabene) Maar daar ga je toch niet je waar je tijd en geld in gestopt hebt heel je scooter verkopen.

Bouw dat ding om naar origineel.. En dan is het in de buurt straks ook weer gewoon stil.
Post automatically merged:

Laat een ander niet je leven bepalen.

Je hebt nou eenmaal Links en rechts denkende mensen he..

Rechts gaat door in het normale leven, Links is alleen bezig met Milieu groen en al dat geneuzel..

Ze kunnen je immers niks zeggen of maken als de scooter voldoet aan de geluidsnormen..

Die powerfilter helpt ook niet zo veel om geluid te dempen..
 
Hey iedereen,
ik wil hiermee mijn laatste bericht posten over de scooter.

Ik heb de scooter niet verkocht. Ik heb de Peugeot Ludix volledig afgemaakt (in mei klaar) en ben zeer tevreden over het eindresultaat.
De Peugeot Ludix rijdt enorm goed en ziet er naar mijn mening ook mooi en uniek uit.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp en reacties. Het heeft me veel geld maar voornamelijk veel tijd gekost om het eindresultaat te realiseren. Ik ben er zeker trots op.

Ik denk dat ik de scooter wel houd als mijn ''eerste'' scooter en project. Scooter heeft tevens ook nog nooit regen gezien, dus die houd ik lekker zo droog :cool: . Hier zijn een aantal foto's (gemaakt in Juni) van de scooter (ik heb inmiddels al een angel-eye op de koplamp gemonteerd en LED knipperlichten).
Gebruik nu een zuinige Sym Fiddle II die ik helemaal heb opgeknapt :D.


IMG_6839.jpg
IMG_6795.jpg
IMG_6797.jpgIMG_6810.jpg


Deze gemaakte foto was nog in proces (voordat ik de koelkap aanpaste, schokbreker iets verhoogde, led knipperlichten etc.)
Maar ik vond het wel mooi uitzien aangezien de houding van de scooter horizontaal en laag oogt.


IMG_6561.jpgIn proces


Nogmaals, bedankt iedereen voor jullie bijdrage. :):):)
 
Back
Top