Krukastrekker ook bruikbaar om te demonteren?

Ik vroeg me af of ik een krukastrekker zoals deze ook kan gebruiken om mijn carters te splitsen. Het lijkt mij immers dat dit wel zou moeten lukken, maar mischien zit ik fout.20230916_180513.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Het is een montage tool, geen demontage tool.

Als je een carter trekker koopt kan je die wel los halen.

Maar als je krukas lagers toch al gaar zijn en alles toch eruit moet..

Blok bouten eruit.. En dan gewoon goed de carters verhitten. (wel een moer op de krukas doen voor beide kanten..

Als die carters super heet zijn kan je de krukas zo eruit kloppen.

Lager die in je carter blijft zitten kan je zo met een dop eruit tikken.

Lager die om je krukas blijft zitten kan je verwijderen met een schaal trekker.
 
Maar als je krukas lagers toch al gaar zijn en alles toch eruit moet..
Lagers zijn inderdaad flink gaar zitten ondertussen ook 30000+km's op
Blok bouten eruit.. En dan gewoon goed de carters verhitten. (wel een moer op de krukas doen voor beide kanten..

Als die carters super heet zijn kan je de krukas zo eruit kloppen.
Ik ben wel van plan de originele krukas te herbruiken, maar door dus gecontroleerd op de krukas te kloppen (uiteraard met kunststof hamer) zou er niks fout mogen gaan?
Lager die om je krukas blijft zitten kan je verwijderen met een schaal trekker.
Zou ik dit ook kunnen doen met een kleine 3poot poulie trekker? Heb volgens mij zo geen schaal trekker liggen.
 
Lagers zijn inderdaad flink gaar zitten ondertussen ook 30000+km's op

Ik ben wel van plan de originele krukas te herbruiken, maar door dus gecontroleerd op de krukas te kloppen (uiteraard met kunststof hamer) zou er niks fout mogen gaan?

Zou ik dit ook kunnen doen met een kleine 3poot poulie trekker? Heb volgens mij zo geen schaal trekker liggen.


Als het alleen om de lagers gaat kan je de krukas eruit kloppen als je de carters goed heet stookt.

Wel moeren op de uiteindes doen zodat je het schroefdraad niet beschadigd.

En met kloppen moet je met beleid doen.. Dus niet 30.000x erop gaan hameren, maar zou met 1-3 tikken ook al eruit moeten komen.

Gewoon 1 tik per keer.
 
Maar krijg je je carters niet zonder zo'n ding uit elkaar dan? En na 30k km kan een nieuwe krukas ook nooit kwaad als het dan toch open is
Ging inderdaad niet zo vlot en 30 euro had ik nu ook nog wel over voor een tool. En de drijfstang heeft geen abnormale spelingen dus dacht ik gewoon de krukas te herbruiken. Had ook op dit forum gelezen dat de peugeot krukassen redelijk goed spul zijn.
 
heb deze nu besteld komt ook uit nederland dus is er wat sneller https://www.vevor.nl/carter-splitte...b90iUyYxb-8Nh4jvqYNIBRqB3t-zmZbtYg-kaYxy3eYm4
Post automatically merged:


ik denk zelfs dat die buzetti dingen gwn gedropshipped worden van ali express, zien er exact hetzelfde uit.

Of beter andersom.. Buzetti bestond al eerder dan aliexpress.
Post automatically merged:

Maar krijg je je carters niet zonder zo'n ding uit elkaar dan? En na 30k km kan een nieuwe krukas ook nooit kwaad als het dan toch open is

Ligt eraan wat je setup is.. Als deze origineel is geheel, dan heeft die krukas vrijwel niks geleden.. Kan dan prima makkelijk een 2de ronde mee als je hem vooraf even geinspecteerd hebt op speling.
 
Ligt eraan wat je setup is.. Als deze origineel is geheel, dan heeft die krukas vrijwel niks geleden.. Kan dan prima makkelijk een 2de ronde mee als je hem vooraf even geinspecteerd hebt op speling.
Voordat ik hem kocht heeft hij 22000 originele km's gedaan en heb daarna een tijdje met yasuni z gereden. Maar nu is het gewoon ontgrensde sito plus.
 
Last edited:
Of beter andersom.. Buzetti bestond al eerder dan aliexpress.
Post automatically merged:



Ligt eraan wat je setup is.. Als deze origineel is geheel, dan heeft die krukas vrijwel niks geleden.. Kan dan prima makkelijk een 2de ronde mee als je hem vooraf even geinspecteerd hebt op speling.
Nou is 30k.km wel meer dan de tweede ronde zou ik denken. En als het dan toch open ligt zou ik persoonlijk denken het zekere voor het onzekere. Kan natuurlijk niet bij iemand anders in de portemonnee kijken maar zou toch zonde zijn als het dan daardoor in de soep zou lopen. Nou zal een standaard krukas op een standaard.setup.inderdaad weinig te verduren hebben
 
Nou is 30k.km wel meer dan de tweede ronde zou ik denken. En als het dan toch open ligt zou ik persoonlijk denken het zekere voor het onzekere. Kan natuurlijk niet bij iemand anders in de portemonnee kijken maar zou toch zonde zijn als het dan daardoor in de soep zou lopen. Nou zal een standaard krukas op een standaard.setup.inderdaad weinig te verduren hebben
Welke zou ik dan best nemen? Ik zoek dan eigenlijk een beetje een gulden middenweg dus geen mezoly troep maar ook geen malossi race krukas.
 
Back
Top