Krukastrekker omhulsel zit vermoedelijk super vast om het brede gedeelte van de krukas

Arian

Ludix
Hey,

ik heb dus de twee carterhelften naar elkaar toe gedrukt door middel van een ''krukastrekker'', ze kwamen goed strak tegen elkaar (moest wel enorm veel kracht geven met het draaien van de moer van een krukastrekker). Na het losdraaien van de lange bout achtig metaal wat om de krukas heen draait, krijg ik het zwarte omhulsel niet meer eruit...
Het gaat om deze type krukastrekker : https://www.zandri.nl/krukas-trekker-m12.html
(maar dan in M10)
Eerst de lange bout op de as (strak) draaien, daarna zwart omhulsen eroverheen, dan met de zwarte grote moer het zwarte omhulsel erin drukken door het draaien van de moer met enorm veel kracht.


Het is een peugeot horizontaal.

Ik heb beetje tikken/ slaan met een hamer geprobeerd, verwarmt em proberen los te pakken met een waterpomptang, de andere kant van de krukas tikken met een (kunststof) hamer. Hij wilt wel met de as meedraaien, maar zelf niet. Geen teken van beweging of iets dergelijks. Ik weet het echt niet meer, ik heb het met zo veel kracht en nog wat geprobeerd.
Denk ik vandaag klaar te zijn met de montage van mijn blok gebeurt er dit :(.

Hier een aantal fotos van de omhulsel en de krukas:
Hij zit waarschijnlijk om het dikkere gedeelte.

IMG_3866.jpgIMG_3873.jpgIMG_3875.jpgIMG_3878.jpg

Kan iemand me helpen met dit probleem alsjeblieft?

:confused:
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Solution
Dat is dan wel een slechte trekker voor zoveel geld.

Gebruik zelf eentje van kiesler.. En daar is alles prima mee gemonteerd geweest. Zelfs op peugeot horizontaal.

De trekker zit denk ik nou ijzer op ijzer..

Zou in de holle binnenkant vol met PTFE spray blubberen zodat het lekker kan glijden binnen in..

Dan kan je proberen om hem rondom los te tikken..

Anders wellicht een brander dat bus ding verhitten en hopen dat die meer speling geeft en dan eraf kan kloppen.


Of met dit ding de krukas voor de veiligheid weer eruit persen:

cartertrekker-buzzetti-scooters-50cc-70cc-180cc.jpg

En dan hopen dat die trekker bus makkelijker los komt.. Lijkt me wel de veiligste manier..
En dan opnieuw de...
Ik heb laatst ook een topic geopend over een krukas trekker. Had ook telkens dat de as klem zat na montage. Voor 33eu een Ali xpress trekker gekocht en daarmee was het zo gepiept.
 
Ik heb laatst ook een topic geopend over een krukas trekker. Had ook telkens dat de as klem zat na montage. Voor 33eu een Ali xpress trekker gekocht en daarmee was het zo gepiept.

Sjemig, ja echt balen dat ik zo'n stront krukastrekker heb van Zandri. Ik heb ze nog gecontacteerd en dan durven ze nog heel leuk te gaan praten, maarja. Had ook graag eentje van AliExpress besteld maar de wachttijden duren voor mij veels te lang. Gelukkig weet ik dit nu voor de volgende keer!
 
Nou jou ludix rijd al.. Nou de mijne nog niet (waar ik toch best wel t*ring veel werk aan hebt met dat stralen en spuiten.
Ik ken het... dit kwam ook door heel veel werk geduld en pijnlijke momenten.

Maar ik vind mijn scooter teveel koppel hebben, beetje eng. Heb het niet zo fel verwacht.
 
Last edited:
Hoe je uiteindelijk het blok in elkaar hebt gekregen.
@AGM Retro GT Beun

Ik heb het blok eerst makkelijk gesplits met een carterhelft trekker / splitser. Vervolgens krukas eruit (en lagers) en dan heb ik nu te maken met een kaal blokje.

Nu de bevroren lagers in het heet gestookte gat van de lagers. Lagers erin, nu de lager verwarmen en krukas uit te vriezer en in het kleine carterhelft.

Nu het andere lager aan de vario kant verwarmen en nu de twee helften naar elkaar (met pakking en dergelijke). Nu zitten ze bijna tegen elkaar aan.

Nu heb ik de krukastrekker gebruikt en dit was heel makkelijk, blok ging naar elkaar toe.
Nog even gecentreerd en klaar!
Post automatically merged:

Ja dit hele topic ging over montageproblemen en in ene x een afgemonteerde scooter zonder dat er staat wat je nou gekocht hebt ofzo.
Oh zo, ja ik snap dat het wel in een keer zo uit het niets is. Ik wilde alleen nog even een berichtje achter laten dat het me gelukt is (dankzij jullie).
Post automatically merged:

Het moet nog afgesteld worden, maar wat er op dit moment in zit :

  • Malossi mhr replica 70cc
  • Yasuni R Kevlar
  • Artek K1 luchtfilter
  • 19mm BGM Pro (s: 100)
  • Doppler membraan
  • Polini variateur kit, 7gr rollen
  • Malossi delta clutch met Naraku Performance torque driver (trekveren onbekend, instelbaar) met Witte polini drukveer
  • Doppler s1r krukas + stage6 naaldlager
 
Last edited:
Lekker bezig kerel.

Deel gerust de links naar die tools voor de mensen die bang zijn voor temperatuur spelletjes en tikken op de krukas. :)

Was eigenlijk gewoon benieuwd welk spul je besteld hebt nadat je klaar was met die troep van Zandri.

En klinkt top allemaal.
Have fun!
 
Wat ik altijd een teleurstelling vind in advertenties is dat alles perfect is maar........

Heeft wel een aantal (kleine) reparariepunten:
Remlichtschakelaar , 5€ om te fixen, is zo gepiept
Elektrische start, deed t eigenlijk nooit maar is absoluut geen probleem.
 
Daar ben je ook weer snel klaar mee:


Was er nooit aan begonnen zo`n setup erop te doen..
Snap alleen niet waarom je in plaats hem te verkopen niet gewoon origineel houd.

Ik heb nare reacties gekregen van buren, ik moest er nooit aan beginnen, het is meer dan ik had verwacht qua kracht. En hij maakt veel geluid. Dit is niet iets om meerdere keren per week op te kunnen rijden en vooral niet voor school.
Post automatically merged:

Wat ik altijd een teleurstelling vind in advertenties is dat alles perfect is maar........

Heeft wel een aantal (kleine) reparariepunten:
Remlichtschakelaar , 5€ om te fixen, is zo gepiept
Elektrische start, deed t eigenlijk nooit maar is absoluut geen probleem.

Oh, mijn fout dat het leek alsof het perfect was, maar ik heb dat niet zo vermeld in de beschrijving. Het moet “nog” perfect afgesteld worden.
 
Last edited:
Ik heb nare reacties gekregen van buren, ik moest er nooit aan beginnen, het is meer dan ik had verwacht qua kracht. En hij maakt veel geluid. Dit is iets om meerdere keren per week op te kunnen rijden en vooral niet voor school.
Post automatically merged:



Oh, mijn fout dat het leek alsof het perfect was, maar ik heb dat niet zo vermeld in de beschrijving. Het moet “nog” perfect afgesteld worden.
Ik bedoelde advertenties in het algemeen.
Succes met de verkoop.
 
Gewoon lekker doen waar je zin hebt. :!

Is de bijlage niks voor eurokit?
Kenteken fixen en gaan. :D
 

Attachments

  • Screenshot_20230424_130051_Facebook.jpg
    Screenshot_20230424_130051_Facebook.jpg
    129.3 KB · Views: 15
  • Screenshot_20230424_130040_Facebook.jpg
    Screenshot_20230424_130040_Facebook.jpg
    90.4 KB · Views: 14
Back
Top