Scooter gestolen schadeclaim

Choempie

Well-Known Member
Goedemiddag!

Mijn scooter is vorige week donderdag van mijn oprit gestolen, dit is om 04:20 gebeurd, gelukkig was ik nog wakker en heb ik gelijk de politie gebeld, kwartiertje later kreeg ik een belletje dat er 2 personen waren aangehouden en dat mijn scooter gevonden is. Ik heb alles ook op camera, die op de oprit gericht staat. Ik heb al aangifte gedaan bij de politie en heb inmiddels mijn scooter terug. Er zit wel veel schade op de scooter, spiegel ontbreekt, contactslot eruit gesloopt, kappen kapot.

Is er iemand die misschien ook zoiets heeft gehad en mij wat meer kan vertellen over wat ik nu kan doen? Ik was alleen wa vezerkerd, kan ik nu nog steeds schade claimen bij de daders? Kan ik ook kijken wie de daders waren etc?
 
Advertisement - register to remove this

Ik kan je daarbj niet helpen maar ik zou in iedergeval eens contact opnemen met de politie wat de mogelijkheden zijn.
Ook even je verzekering bellen, je bent weliswaar alleen WA verzekerd echter deze schade is niet door jezelf veroorzaakt maar door derden.
Misschien kunnen ze je op z'n minst verder helpen in de weg die je het best bewandelt want ik neem aan dat zij ervaring hebben met het aansprakelijk stellen van de "schuldige" tegenpartij.
 
De daders zouden voor het OM moeten verschijnen. Hier zou jij, als slachtoffer, een heel uitgebreide brief van krijgen waarin je kan vragen om een schadevergoeding, smartengeld, om op de hoogte van de rechtzaak gehouden te worden en slachtofferhulp te krijgen.
Ik had hier toevallig een paar weken terug dezelfde op de mat liggen. Ik word alleen wel geholpen door een schade/letsel adviseur dus weet niet alle kleine details hoe het precies in zn werk gaat

Hier kan je dus, met onderbouwing van een schaderapport van een brommerzaak, om een schadevergoeding vragen. Evenals vervangend vervoer. Want door de schade kan je je brommer misschien niet gebruiken en hij is sowieso even weg voor reparatie.

Met alleen een wa verzekering zonder rechtsbijstand ben ik bang dat jouw verzekering je hier niet mee gaat helpen. Maar ik weet niet wat de preciese voorwaarden zijn. En zoals mn vader altijd zegt, je kan het altijd vragen.

Bij mij duurde het ongeveer anderhalf jaar voordat de rechtszaak gestart werd, maar dit ging over een verkeersongeluk. Dus misschien, omdat dit over een diefstal gaat, verloopt het wat sneller
 
Goedemiddag!

Mijn scooter is vorige week donderdag van mijn oprit gestolen, dit is om 04:20 gebeurd, gelukkig was ik nog wakker en heb ik gelijk de politie gebeld, kwartiertje later kreeg ik een belletje dat er 2 personen waren aangehouden en dat mijn scooter gevonden is. Ik heb alles ook op camera, die op de oprit gericht staat. Ik heb al aangifte gedaan bij de politie en heb inmiddels mijn scooter terug. Er zit wel veel schade op de scooter, spiegel ontbreekt, contactslot eruit gesloopt, kappen kapot.

Is er iemand die misschien ook zoiets heeft gehad en mij wat meer kan vertellen over wat ik nu kan doen? Ik was alleen wa vezerkerd, kan ik nu nog steeds schade claimen bij de daders? Kan ik ook kijken wie de daders waren etc?
Stond je scooter goed opslot met kettingslot.
Ik denk alleen dat je verzekering niks gaat doen.
Maar effe oftopic wat doe je nog wakker om 4.20 :tearsofjoy:
 
Stond je scooter goed opslot met kettingslot.
Ik denk alleen dat je verzekering niks gaat doen.
Maar effe oftopic wat doe je nog wakker om 4.20 :tearsofjoy:
Hij stond niet op slot, alleen met stuurslot. Maar ze staan wel op camera dat ze hem optillen en meenemen, en ik kwam net terug van mn werk daarom was ik nog wakker hahah
 
4:20.. riep er iemand??

maar...... we leven tegenwoordig in een bananenrepubliek.. dus sta er niet raar van de te kijken dat je de buskaartjes van die klootzakken mag betalen omdat jij je scooter terug wilde,
 
Hij stond niet op slot, alleen met stuurslot. Maar ze staan wel op camera dat ze hem optillen en meenemen, en ik kwam net terug van mn werk daarom was ik nog wakker hahah
Ohh haha.
Ja je kan bij de verzekering wat proberen maar ik denk dat het dan echt ophoud.
Daarom zet ik dus nooit me scooter in de voortuin.
Om wat voor scooter ging het?
Als het een ouder model is maak je sowieso geen kans bij verzekering maar een scooter uit meschien 2018 of zoiets kunnen ze nog iets voor je betekenen.
 
Back
Top