Sander said:. Dat betekend dat deze dus 16.000 x 80cc aan lucht moet kunnen "verwerken"
Sander said:EEEhm...
Hier is vroeger een groot topic over geweest... Je moet even denken aan de capaciteit van de ventilator.... Ik denk dat deze nooit genoeg liter per minuut kan "vervoeren" die de kart nodig heeft...
Ik neem aan dat het om een 80cc kart gaat, die 16.000 toeren draait (in het kleinste inhoud geval). Dat betekend dat deze dus 16.000 x 80cc aan lucht moet kunnen "verwerken"
Dit is dus 1280 liter lucht per minuut... (als ik het goed berekend heb). Ik denk dat de ventilator eerder zal draaien, door de zuiging van de lucht bij de carburateur, dan dat deze voor een beter mengsel zorgt.....
Sander said:EEEhm...
Hier is vroeger een groot topic over geweest... Je moet even denken aan de capaciteit van de ventilator.... Ik denk dat deze nooit genoeg liter per minuut kan "vervoeren" die de kart nodig heeft...
Ik neem aan dat het om een 80cc kart gaat, die 16.000 toeren draait (in het kleinste inhoud geval). Dat betekend dat deze dus 16.000 x 80cc aan lucht moet kunnen "verwerken"
Dit is dus 1280 liter lucht per minuut... (als ik het goed berekend heb). Ik denk dat de ventilator eerder zal draaien, door de zuiging van de lucht bij de carburateur, dan dat deze voor een beter mengsel zorgt.....
Sander said:ik doel er alleen op, dat de ventilator geen nut heeft, omdat die zelf zal draaien, door de zuigkracht van de carburateur....
Er zijn genoeg 12V ventilatoren die meer dan het dubbele aan debiet halen.Sander said:EEEhm...
Hier is vroeger een groot topic over geweest... Je moet even denken aan de capaciteit van de ventilator.... Ik denk dat deze nooit genoeg liter per minuut kan "vervoeren" die de kart nodig heeft...
Ik neem aan dat het om een 80cc kart gaat, die 16.000 toeren draait (in het kleinste inhoud geval). Dat betekend dat deze dus 16.000 x 80cc aan lucht moet kunnen "verwerken"
Dit is dus 1280 liter lucht per minuut... (als ik het goed berekend heb). Ik denk dat de ventilator eerder zal draaien, door de zuiging van de lucht bij de carburateur, dan dat deze voor een beter mengsel zorgt.....