kartfilter

cris

Bolletje Runner
zijn deze dingen allemaal hetzelfde want ik kan een zonder merk kopen voor 30 euro maar ik wil er eigenlijk een van malossi maar deze past niet op een runner zegt scootparts.
 
Advertisement - register to remove this

Scootparts blaat, en er zijn verschillende kartfilters natuurlijk maar dat maakt over het algemeen weinig uit lijkt mij (gaat meestal om vorm en aanzuiggaten).. Koop dus gewoon een kartfilter..

1027085067nieuwkart.JPG


Mijn filter (ex-arne ding)
 
Originally posted by Enrico@nrg
Scootparts blaat, en er zijn verschillende kartfilters natuurlijk maar dat maakt over het algemeen weinig uit lijkt mij (gaat meestal om vorm en aanzuiggaten).. Koop dus gewoon een kartfilter..

Picje

Mijn filter (ex-arne ding)
Moet je daarbij verder nog dingen aanpassen @ buddyseat?
 
Ja, een gat maken die zo groot is als je pvc buis (in mijn geval 75mm) en aan de onderkant zorgen voor luchtopening (lijkt mij wel nodig, maar volgens andere niet) maar dat is bij nrg makkelijk aangezien daar zo een klepje zit dat je eruit kan halen!
 
wat een bull-shit, malossi kartfilter of een merkloos ding. tis gewoon een holle doos en of die nu van malossi of van de blokker komt 't blijft een holle doos. :)

Er zit wel verschil in de plaatsing van de gaten, die kan verschillen van onder (heb ik) zijkant (enrico's ding) of gaten aan de bovenkant.

en natuurlijk past een kartfilter niet zonder aanpassingen @ runner.

tommeh: je moet een gat zagen in de bodem van je helmbak voor de PVC buis vanaf je carb. voor de rest KUN je de bak zo laten maar je zou ook nog wat extra gaten voor lucht kunnen zagen aan de zijkanten.
 
Originally posted by Patrick
tommeh: je moet een gat zagen in de bodem van je helmbak voor de PVC buis vanaf je carb. voor de rest KUN je de bak zo laten maar je zou ook nog wat extra gaten voor lucht kunnen zagen aan de zijkanten.
Ja, dat is wat ik wilde weten idd, dat van die extra gaten.Ik had al zo'n vermoeden aangezien er anders geen/weinig lucht kan worden aangezogen, lijkt me.
 
Je kan natuurlijk ook gewoon een cola fles verbouwen tot kartfilter .... (bert style)

Mja eigenlijk hebben ze de verkeerde naam kart'filter', want de meeste zijn eigenlijk gewone inlaat dempers
 
Originally posted by Hugo
Je kan natuurlijk ook gewoon een cola fles verbouwen tot kartfilter .... (bert style)

Mja eigenlijk hebben ze de verkeerde naam kart'filter', want de meeste zijn eigenlijk gewone inlaat dempers

idd het filterd geen aarz.

btw een kartfilter past alleen op een rechtspruitstuk??
 
Originally posted by Hugo
Je kan natuurlijk ook gewoon een cola fles verbouwen tot kartfilter .... (bert style)

Mja eigenlijk hebben ze de verkeerde naam kart'filter', want de meeste zijn eigenlijk gewone inlaat dempers
Soort van 'kart-luchtdoorlaat-doos' 8) .
 
Originally posted by Tommeh
Soort van 'kart-luchtdoorlaat-doos' 8) .

nee.... gewoon een 'inlaat demper'

Er zijn kart filters waar binnenin wel een filter element inzit, maar die zie je niet veel, meeste hebben alleen een zeefje voor de aanzuigpunten...
 
die kartfilter die ik kan kopen is het kartfilter dat iop het bovenste plaatje staat, en die kan ik dus wel kopen want er zit toch niet veel onderling verschil in toch????
 
Originally posted by Hugo


nee.... gewoon een 'inlaat demper'

Er zijn kart filters waar binnenin wel een filter element inzit, maar die zie je niet veel, meeste hebben alleen een zeefje voor de aanzuigpunten...
:| I know, heb er 1 op me kart.
 
Originally posted by cris
die kartfilter die ik kan kopen is het kartfilter dat iop het bovenste plaatje staat, en die kan ik dus wel kopen want er zit toch niet veel onderling verschil in toch????

ja die kan je kopen. lees het topic dan ff...:|

maar het zal alleen (goed) passen icm rechtspruitstuk. en je moet natuurlijk een verloopstuk van pvc-buis maken.


en mensen 'kartfilters' worden ook wel kartBOX genoemd :)
 
Originally posted by cris
zijn deze dingen allemaal hetzelfde want ik kan een zonder merk kopen voor 30 euro maar ik wil er eigenlijk een van malossi maar deze past niet op een runner zegt scootparts.

Kijk, eigenlijk past het nergens standaard op. Je moet altijd wel iets fixxen. Kijk naar de scootertuning reportage over de Salomons runner hoe zijj het hebben opgelost.
 
Back
Top