zelfmade luchtfilter/powerfilter/kartfilter

keej merci
madsauce emmertje is wel oke, als ik zo'n klein powerfiltertje haal. ik ga denk ik ook nog met pantys werken zodat het helemaal goed filtert.
Als ik nou een afvoertje maak onderin, en de powerfilter "bovenin" maak dan loopt het beetje water wat erin komt, er ook direct uit..
 
gebruik anders zoiets:
fritessausolijf.jpg

of deze (inhoud 1,6 L)
fritessaus.jpg
:)
 
Volgens mij kan je zoiets veel beter fixen met wat pvc hulpstukken...

Zoiets fix ik je ik een kwartiertje in elkaar, mja ik ben ook loodgieter he :)
 
emmer is ongeveer net zo groot als doppler filter:rolleyes:
en ik laat em.. aan me carb:S
en ja, kga het denk ik ook met pvc doen, maar voordeel van mayo bak, is dat ik em makkelijk los kan klikken, om te testen en te kijken naar vuil enzo
 
Originally posted by Buubdaman
emmer is ongeveer net zo groot als doppler filter:rolleyes:
en ik laat em.. aan me carb:S
en ja, kga het denk ik ook met pvc doen, maar voordeel van mayo bak, is dat ik em makkelijk los kan klikken, om te testen en te kijken naar vuil enzo

pvc met slangklem of schroefdop gaat ook vrij simpel hoor.
 
Mja wel grappig dit alles vraag me alleen af of t wel zo goed gaat werken zoals je denkt.. Geloof er niet zo in.. mijn standaard filter is ongeveer net zo..

Waarom niet een kartbox in de buddy ofzo? met rechtspruitstukje.. heb je geen last van vuil en t vlamt stukke beter..

btw.. 12mm @ een Manston??? |( |( |(
 
Originally posted by Mark@Typhoon
Mja wel grappig dit alles vraag me alleen af of t wel zo goed gaat werken zoals je denkt.. Geloof er niet zo in.. mijn standaard filter is ongeveer net zo..

Waarom niet een kartbox in de buddy ofzo? met rechtspruitstukje.. heb je geen last van vuil en t vlamt stukke beter..

btw.. 12mm @ een Manston??? |( |( |(

17.5 @ manston REP :)

En hij wil graag zn buddy behouden :)

Volledige setup:
Manston replica
Yasuni C16
Do 17.5
doppler as + c3
hebo clutch

edit profile ff dan :)
 
Last edited:
Originally posted by Boeie
waarom noemt iedereen het toch een kartfilter? ding filtert toch niks? kartbox is toch de officiele benaming?

meeste zijn idd gewoon kartBOXEN :) dingen zijn hol en filteren nix, dempen alleen het geluid. dus dat ding wat jij tekent zal ws GEEN herrie maken :)
 
Waarom zou je een hele filter in zo'n bakkie plaatsen. Is het niet makkelijker gewoon een stuk schuimfilter uit te knippen en dat voor een gaat of midden in je bakkie te lijmen? Scheelt veel ruimte en filtert ook gewoon goed.

veel suc6 met dit experiment
 
merci, ik ben ook al bezig, een powerfilter is handig, omdat het dan al een redelijk goede filter is, en er gelijk een aansluiting voor op de carb aan zit.
Het is alleen wel luid(er) omdat de box nu meer fungeert als klankkast..
 
Originally posted by Buubdaman
merci, ik ben ook al bezig, een powerfilter is handig, omdat het dan al een redelijk goede filter is, en er gelijk een aansluiting voor op de carb aan zit.
Het is alleen wel luid(er) omdat de box nu meer fungeert als klankkast..

like i said ;)

wat gebruik je nu als box? je zou eventueel een dun laagje kurk oid aan de binnenkant van die box kunnen plakken. dit dempt het geluid een beetje en is niet dik en belemmert je flow niet. je zou een placemat (of hoe de fuck je dat ook schrijft) van kurk kunnen kopen en dat gebruiken.
 
Je hebt zeker wel wat nodig voor demping ja. Heb zelf ook es iets gemaakt met powerfilter erin, alleen had ik een pvc pijp gebruikt. Kwam best een takke herrie uit :rolleyes:
 
Back
Top