zelfmade luchtfilter/powerfilter/kartfilter

Buubdaman

check: www.bitterlemon.nl
Eric, ik wilde dit openen als een aparte topic...
Misschien iemand die me kan helpen of opmerkingen oid heeft.
Ik zou graag hebben dat je deze wel open laat:)

ey mensen, aangezien ik ook wel in de regen rijd is een std filter powerfilter geen optie
toen ben ik zelf ff aan het denken geslagen.
ik dacht aan powerfilter, in kleine box, met dan 1 aanzuigpunt uit de box, en die op de plek waar ook std aanzuigpunt zit..
het rode is dus een powerfilter, en in het echt moet het dus aardig klein worden, en dus ook een vrij klein filter.
airpowerbox.jpg

airpowerbox3d.jpg

deze is door bas gemaakt voor mij...
filter.gif
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hmmz wie heeft die mooie onderste tekening gemaakt :rolleyes: ;)

Mja zal wel werken hoor alleen ik blijf erbij dat het ws makkelijker is een std (kleiner) filter van een andere scoot te nemen (zip sp 2000 ofzo).... Mijn area filter paste tenslotte ook net niet en dat is ook niet de kleinste,een kleinere zou dus wel passen
 
Last edited:
Ziet er wel aardig uit en moet denk ook wel gaan werken. Zorg wel dat je luchtinlaat groot genoeg is anders schiet je er qua prestaties weinig mee op.

Denk wel dat dit een hoop kabaal gaat maken :)
 
Originally posted by Buubdaman
alleen kleiner, en beter...
prima toch

Inderdaad, en waarom kabaal? zal toch wel meevallen?
Minder als alleen een powerfilter in ieder geval, of je meot van die doos erom heen een klankkast gaan maken 8P
 
Originally posted by mhr4ever
Inderdaad, en waarom kabaal? zal toch wel meevallen?
Minder als alleen een powerfilter in ieder geval, of je meot van die doos erom heen een klankkast gaan maken 8P

nou als je er bijvoorbeeld pvc omheen doet heb je daar dus wel last van denk ik. pvc weerkaatst het geluid flink. En als je het klein wilt houden heb je niet veel ruimte voor dempingsspul
 
bekleden is opzich een optie, alleen wil het zo klein mogelijk houden.

En eric, is beetje lame reply, aangezien ik het al aangeef in topic naam, en het niet eens zo is, tis een powerfilter, met kartfilter er om heen:|
 
Kartfilter wat ik hier hebben liggen is precies wat jij wilt gaan maken, plastic doos met schuimfilter erin. Er is niet 1 type kartfilter, zijn meerdere verschillende types, precies hetzelfde als met powerfilters....
 
ja d8 ik dus ook, maar post anders es pic erik.
Ik dacht dat het gewoon een holle buis was, met evt over die aanzuigpunten filters
 
Is zo'n kartfilterbox niet mega groot?
aantal kartfilters die ik kon vinden:
zonder box
57-1509sm.jpg


dit wil jij zeker maken?
63-1038.jpg

dit is met zo'n box
kart_adapter.jpg
 
ja de middelste is het ongeveer!!
(nja, mooie uitvinding weer:| )
maar kga mijne veel kleiner maken, powerfilter vastmaken aan deksel van een goede oude madsauce emmertje
zodat ik om schoon te maken alleen deksel eraf hoef te klikken..
 
Originally posted by Buubdaman
powerfilter vastmaken aan deksel van een goede oude madsauce emmertje
zodat ik om schoon te maken alleen deksel eraf hoef te klikken..

Is dat bakje niet erg klein ? :S , volgens mij heb ik nog een iets groter langwerpiger bakkie voor je liggen in de schuur,zal morgen eens kijken.
 
Back
Top