Hoi,
Ik heb gisteren iets lichtere gewichtjes gestoken in mijn scoot. Hij trekt iets beter op, herneemt ook beter.
Maar nu had ik wel gezien dat die nieuwe gewichtjes net iets breder waren in diameter dan de originele. Hij trekt hierdoor minder hard na de 60-65 en blijft ook lager in toeren op top (+-500rpm)
Nu mijn vragen, het gaat em om een onbegrensde nitro (aerox)
1. Toen de originele gewichtjes eruit kwamen schrok ik nogal... ze zagen er zo uit... is dit normaal na 2000km op de teller? waarvan 500 met varioring en vanaf +-8-900 uitlaat onbegrensd?
2.Er zat een klein ringetje tussen de vaste poulie (ventilvar) en de variobus, ik had ergens gelezen dat als je dit ringetje tussen de moer en de ventilvar doet dat dat 5km in top scheelt.... klopt dit?
3.Hij trekt minder hard door naar de top, is hier iets aan de doen? (buiten uitlaat en cil vervangen...)
4. hij zit nu duidelijk in een iets hogere versnelling op top (zelfde speed, minder rpm) Hij trekt nu wel minder door naar de top voor mijn gevoel. Nu dacht ik eraan van een multivar te steken, maar die zou een, nog iets hogere versnelling op top geven normaal. Kan hij dat dan nog wel trekken? of gaat hij gewoon blijven hangen omdat hij niet genoeg pk's heeft om op die hoge versnelling een goed toerental te draaien?
Alvast bedankt vo het lezen van mijn vraagjes en moest je er een antwoord op weten zou ik je eeuwig dankbaar zijn
Ik heb gisteren iets lichtere gewichtjes gestoken in mijn scoot. Hij trekt iets beter op, herneemt ook beter.
Maar nu had ik wel gezien dat die nieuwe gewichtjes net iets breder waren in diameter dan de originele. Hij trekt hierdoor minder hard na de 60-65 en blijft ook lager in toeren op top (+-500rpm)
Nu mijn vragen, het gaat em om een onbegrensde nitro (aerox)
1. Toen de originele gewichtjes eruit kwamen schrok ik nogal... ze zagen er zo uit... is dit normaal na 2000km op de teller? waarvan 500 met varioring en vanaf +-8-900 uitlaat onbegrensd?
2.Er zat een klein ringetje tussen de vaste poulie (ventilvar) en de variobus, ik had ergens gelezen dat als je dit ringetje tussen de moer en de ventilvar doet dat dat 5km in top scheelt.... klopt dit?
3.Hij trekt minder hard door naar de top, is hier iets aan de doen? (buiten uitlaat en cil vervangen...)
4. hij zit nu duidelijk in een iets hogere versnelling op top (zelfde speed, minder rpm) Hij trekt nu wel minder door naar de top voor mijn gevoel. Nu dacht ik eraan van een multivar te steken, maar die zou een, nog iets hogere versnelling op top geven normaal. Kan hij dat dan nog wel trekken? of gaat hij gewoon blijven hangen omdat hij niet genoeg pk's heeft om op die hoge versnelling een goed toerental te draaien?
Alvast bedankt vo het lezen van mijn vraagjes en moest je er een antwoord op weten zou ik je eeuwig dankbaar zijn