paar vraagjes over koppeling + vario..

j-p

Well-Known Member
ik had ff een paar (vast hele domme) vraagjes:

ik heb een aerox met leovinci handmade uitlaatje.. en een hebo race koppeling.. (groene veertjes) en ik ben totaal niet tevreden over de prestaties... loopt een schamele 75 (op teller), tot de 10km/u trekt ie totaal niet, dan trekt ie door tot 40 om vervolgens weer als een pudding in elkaar te zakken... (hij trekt dan langzaam door naar de 75)

nou zijn mijn vragen:
* wat betekent het voor de trekkracht, respectievelijk snelheid, als ik er een hebo- vario onder gooi?

* als ik er blauwe trekveertjes inzet, dan zal de koppeling pas later aangrijpen, toch? wat wil dat zeggen voor mun trekkracht? en snelheid?

*ik heb mij ook laten vertellen dat een aerox met gemak 90 kan lopen, dat je daar niet eens zoveel hoeft te doen... dat ik de ringen er uit moest halen? kweenie eens of ze er wel eens inzitten? waar moe'k ze zoeken?

wie wil me antw. geven?

thanx
 
Advertisement - register to remove this

varioring zal dat zijn.

punt 1: trekkracht neemt ietsie toe, top + 5~10 km oid, constantere toeren

punt2: ik weet niet uit mijn hoofd welke het zwaarstzijn, maar strakkere veren grijpen later aan ja:)

punt3: zie begin.

opmerking: voordat je ook maar iets gaat kopen, malossi gele drukveer nemen, en dat is proberen.
 
nog even over punt 2: de blauwe zijn ietsje zwaarder dan de groenen... maar wat wil het zeggen dat ze later aangrijpen? verandert er dan iets met trekkracht? of wordt het trekvermogen anders verdeeld? (dat de scoot pas later op gang komt?)
 
je koppeling grijpt dan aan bij een hoger toerental, waardoor je idd wat meer power hebt. neem je te strakke dan zit je over je powerband heen en dat moet je ook niet hebben. het moet constant zijn.
 
wat zouden jullie mij aanraden welks drukveer ik moet nemen met mijn "afstelling"?

en is er echt merkbaar verschil als ik i.p.v groene blauwe veertjes erin ram?
 
Ik heb zelfde probleem


setup:

Hebo Gara
Hebo race vario

verder hebo zwarte drukveer (ongeveer 15 %)
4,3 gram rollen
groene trekveertjes

hij grijpt ook heel laat aan welke trekveren moet ik dan nemen??
 
oke, thanx........ 'k hoop dat ie het dan een beutie beter gaat doen.. we'll see........

maar nu ha'k nog een vraagje..... als ik met 2 man op die scooter zit... en de scoot gaat richting top.. dan is het net of er iets aan loopt, een raar soort trilling die ik in mijn eentje niet of nauwelijks heb? kan dat een reden hebben? (ik heb trouwens ook een ophoogblokje onderaan mijn veer gemonteerd...)
 
niets ernstigs dus...? dat is weer een "probleempje" minder..

maar nu heb ik nóg een vraagje..... want volgens mijn he'k ook een beetje last van een warmdraaier... andere bougies?
 
Originally posted by ScootAsch
Ik heb zelfde probleem


setup:

Hebo Gara
Hebo race vario

verder hebo zwarte drukveer (ongeveer 15 %)
4,3 gram rollen
groene trekveertjes

hij grijpt ook heel laat aan welke trekveren moet ik dan nemen??

He B-100 misschien een idee wat ik moet doen kwa trekveren dan??
 
Back
Top