Paar vraagjes...

Manu76

Burn and rise...
Hoi, Peugeot speedfight 3 bromscooter 2takt ac 2010,

Mijn scooter heeft een Teikei carburateur (Japans), met sproeier 54 of 64 ik kan het niet goed lezen. Papieren pakking.

In de carb zit een sproeier zoals gebruikt in Teikei (Japans) Keihin en Mikuni carburateurs. Of ik kijk niet goed maar ik kan deze sproeiers niet 1,2,3 vinden. ---Foto hangt hieronder---

Op de middenbok tikte ik de 8000 toeren aan met nieuwe cilinder. Nu ben ik gisteren wezen test rijden en de eerste 5 minuten ging redelijk. Toen was het over met de pret. Stationair bleef die lopen maar als ik gas wilde geven, het bekende woaap geluid tot die stil viel.

Heb alles nagekeken behalve het membraan en de compressie. (Daarvoor moet ik eerst het spul weer uitbouwen / inbouwen)

Paar vraagjes:

sproeier lijkt me wat aan de kleine kant. Krijgt dus te weinig benzine krijgt omdat de bougie wit is maar ik vraag me af of dat woaap geluid kan komen door een te kleine sproeier? Dat die dus te veel lucht krijgt t.o.v de brandstof? Of kan het ook liggen aan een vergane vlotter pakking?

Tweede vraag:

Het membraan kan ik niet bekijken daar het spruitstuk is bevestigt met één "normale" moer en een soort van moer in de vorm van een klein bergje, puntig, die ik niet kan verwijderen.----- Zie foto ---- hoe demonteer ik het spruitstuk?

Kan het zijn bij een defecte membraan benzine terug duwt en ondanks de sproeier maat deze toch "verzuipt"? woaap...

Graag hoor ik van jullie, ik sta open voor alle advies

Groetjes Manu
 

Attachments

  • img_1588767102477.jpg
    img_1588767102477.jpg
    202.9 KB · Views: 11
  • img_1588767036509.jpg
    img_1588767036509.jpg
    237 KB · Views: 11
  • 20200506_135328.jpg
    20200506_135328.jpg
    228.2 KB · Views: 13
  • 15887677394367896036061789794536.jpg
    15887677394367896036061789794536.jpg
    402 KB · Views: 13
  • 15887677819764023377470624367319.jpg
    15887677819764023377470624367319.jpg
    425 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

Sproeier: Is dit niet gewoon dellorto klein? 5mm of een GY6 sproeier.

Die speciale lock bout kan je normaalgesproken het beste verwijderen door hem te slijpen met een dremel en dan met platte schroevendraaier er uit draaien. Daarna normaal boutje er in.
 
Sproeier: Is dit niet gewoon dellorto klein? 5mm of een GY6 sproeier.

Die speciale lock bout kan je normaalgesproken het beste verwijderen door hem te slijpen met een dremel en dan met platte schroevendraaier er uit draaien. Daarna normaal boutje er in.

Ik durf voor als nog niets weg te slijpen. Heb jijzelf wel eens dit weg geslepen? Zit er dan schroefdraad onder die lockbout? Ik durf nog niet te gokken.

Sproeier van de, althans bij mijn sym, gy6 is te klein. (4mm zijn die) en 5mm t.o.v 5,7mm draad lijkt me te klein.
 
Hmmm van sproeier durf ik dan niet te zeggen, misschien even langs scooter boer die kan je het vast vertellen.

over het slijpen, nee niet kopje afslijpen, maar gewoon in de bovenkant een gleufje slijpen zodat het daarna net een schroefje voor platte kop schroevendraaier lijkt. Zo altijd gedaan, bij minarelli zaten die klote bouten er ook altijd op affabriek.
 
Ik denk dat je geen andere mogelijk heb om het boutje op de manier in te slijpen, die Melvin aangeeft, anders krijg je het spruitsuk er nooit af.

Als je membraan niet meer goed afsluit lijkt me niet dat het mengsel rijker is.
In tegendeel, een deel van het aangezogen brandstofmengsel wordt dan weer terug de carburateur/luchtfilter in geblazen.
 
Back
Top