paar vraagjes over koppeling + vario..

j-p

Well-Known Member
ik had ff een paar (vast hele domme) vraagjes:

ik heb een aerox met leovinci handmade uitlaatje.. en een hebo race koppeling.. (groene veertjes) en ik ben totaal niet tevreden over de prestaties... loopt een schamele 75 (op teller), tot de 10km/u trekt ie totaal niet, dan trekt ie door tot 40 om vervolgens weer als een pudding in elkaar te zakken... (hij trekt dan langzaam door naar de 75)

nou zijn mijn vragen:
* wat betekent het voor de trekkracht, respectievelijk snelheid, als ik er een hebo- vario onder gooi?

* als ik er blauwe trekveertjes inzet, dan zal de koppeling pas later aangrijpen, toch? wat wil dat zeggen voor mun trekkracht? en snelheid?

*ik heb mij ook laten vertellen dat een aerox met gemak 90 kan lopen, dat je daar niet eens zoveel hoeft te doen... dat ik de ringen er uit moest halen? kweenie eens of ze er wel eens inzitten? waar moe'k ze zoeken?

wie wil me antw. geven?

thanx
 
Advertisement - register to remove this

ik bedoel dus deze vragen:

-is dat dan ook puur aan dat uitlaatje (dat leovinci gevalletje) te wijten dat ik zo'n verropte top heb? of heb ik (nog steeds) iets over het hoofd gezien?

- het eerste wat er nu in komt, is een hebo-vario... (of is dat niet de beste? laat staan voor mijn 'setupje'?)
 
-met goed afstellen zou het nog wel ewat omhoog kunnen denk ik
-hebo is een goeie vraio, maar zie vorige post, de meningen zijn verdeeld, maar ik heb zelf ook een aerox en ook een hebo vario en dat bevalt goed...
 
als mijn v-snaar niet helemaal uitloopt.. moet ik er dan een minder strakke drukveer inzetten?.. ik heb de gele malossi..

maar dat is dus echt waar ik mij over verbaas.. dat de top zo laag ligt.. afijn, ik koop binnenkort een hebo-vario... hopen dat het dan ietsies beter wordt...

en voor bearon tuynheck... wat zou jij suggereren om voor uitlaatje te kopen? aangezien ik overal lees en hoor dat de yasuni r een van de betere, beste, uitlaatjes is.....
maar ja, het loont ook wel de moeite als ik zeg dat ik het verschil niet weet tussen een minarelli hor. blok of piaggio.. enz, enz.. maar da's weer een ander verhaal.
 
Originally posted by j-p

maar dat is dus echt waar ik mij over verbaas.. dat de top zo laag ligt.. afijn, ik koop binnenkort een hebo-vario... hopen dat het dan ietsies beter wordt...

lijkt me wel ja :)

en voor bearon tuynheck... wat zou jij suggereren om voor uitlaatje te kopen? aangezien ik overal lees en hoor dat de yasuni r een van de betere, beste, uitlaatjes is.....
maar ja, het loont ook wel de moeite als ik zeg dat ik het verschil niet weet tussen een minarelli hor. blok of piaggio.. enz, enz.. maar da's weer een ander verhaal.

is idd een goeie uitlaat, zelfde als een bidalot s2, alleen "men zegt" dat de lak van een s2 slechter is, maar mijn s2 ziet er nog goed uit nu 4 maanden hoor :)
aerox2.JPG

dit is na een tijdje niet schoongemaakt/ingesmeerd te hebben :7
 
dat is nog héél fraai, complimentjes.... (ff wat beter dan die leovinci......:)...). maar daar heb je totaal geen problemen mee? loopt als een treintje? om het maar zo te zeggen...

afijn... heb ik gelijk dat bij de hebo race vario, er rolletjes bij het 'pakket' in zitten? zo ja, welk grams kan ik het best nemen?

tsja, 'k moe nog ff wachten... dealer had nog wel polini vario liggen, maar ja.... 'k dacht: kan beter van 't zelfde merk wezen, op zich iets makkelijker.....krijgt volgende week pas nieuwe.. (goed, dat was dus echt overbodige info....:)...)
 
ik heb nu dus eindelijk de hebo vario... ik heb hem erin gezet.. eerst 4.1 gr rollen + de veer die ik erbij kreeg..... dat ging belabberd...... veer eruit gehaald en de gele malossi erin gestopt + 4.9 gr rollen..... trok iets harder op maar top was hetzelfde... heb ik de 5,5 gr geprobeerd.. nu trekt misschien iets sneller, maar gaat ie veel langzamer naar de top die ook iets lager ligt.......??????????????????????????????????/

ik niet begrijp.....
 
bij 5,5gr...: eerst heel veel toeren, zakt een beetje terug... dan trekt ie heerlijk door naar 30, 35.. iets langzamer naar de 40, 50 om heeeeeeeeel langzaam naar de 70 te kruipen... mag ik geluk hebben als ik dat haal.
 
ik heb er wel de blauwe trekveertjes inzitten........ maar die top is zo verrot!!! is dit nu het maximale wat ik uit m'n scoot kan halen? met mijn middelen? zonder echt iets duurs te kopen?..

maar bij de 4,9 gr..... daar trekt ie iets minder hard (voor mijn gevoel maar gaat ie iets sneller naar top....) maar daar zit ik bij het verkeerde eind, ofnie?
 
nogmaals, neem de rollen waarmee je het goede toerental draait. probeer het zo constant mogelijk te krijgen.
ik draai nu met 5.4 lekker constant iets van 8000 ongeveer denk ik, rijd lekker ook.
het is en blijft allemaal proberen. is je carb wel goed afgesteld?
 
bij de weg als ik een yasuni r + kevlar demping eronder zet.. , da's in ieder geval stukkies beter dan die leo vinci. dacht ik zo...
en die is voor minarelli hor. blok..... (laat ik dat hebben..)
wat is het verschil tussen kevlar en aluminium demper?
 
Back
Top