paar vraagjes over koppeling + vario..

j-p

Well-Known Member
ik had ff een paar (vast hele domme) vraagjes:

ik heb een aerox met leovinci handmade uitlaatje.. en een hebo race koppeling.. (groene veertjes) en ik ben totaal niet tevreden over de prestaties... loopt een schamele 75 (op teller), tot de 10km/u trekt ie totaal niet, dan trekt ie door tot 40 om vervolgens weer als een pudding in elkaar te zakken... (hij trekt dan langzaam door naar de 75)

nou zijn mijn vragen:
* wat betekent het voor de trekkracht, respectievelijk snelheid, als ik er een hebo- vario onder gooi?

* als ik er blauwe trekveertjes inzet, dan zal de koppeling pas later aangrijpen, toch? wat wil dat zeggen voor mun trekkracht? en snelheid?

*ik heb mij ook laten vertellen dat een aerox met gemak 90 kan lopen, dat je daar niet eens zoveel hoeft te doen... dat ik de ringen er uit moest halen? kweenie eens of ze er wel eens inzitten? waar moe'k ze zoeken?

wie wil me antw. geven?

thanx
 
Advertisement - register to remove this

hey b-100.... thanx

ik heb er een gele malossi-drukveer ingezet + dat ik er blauwe trekveertjes ingezet heb... een stuk beter!!!!

top is nog steeds niet om over naar huis te schrijven (75 km/u van de wind af.. op de teller)..

maar je zei als ik er een hebo race vario onder gooi dat hij +- 5 á 10 km harder gaat lopen? en hij gaat iets beter trekken?
 
bij de weg........ nog even over die vario-ring..

(nu komt vast echt een hele domme vraag..)

die zou eigenlijk toch achteraan moeten zitten? achter de koppeling?....

zo ja, dan had je gelijk, baeron tuynheck...
 
hij trekt nu wel veel beter dan hij eerst gedaan heeft, alleen de top is misschien ietsies teruggelopen.... maar dat zal nihil zijn
dat bedoel je met inlevering van vermogen?

maar als die hebo-vario erinzit zal het al weer een stuk beter gaan.. denk ik........

maar zijn dat de enige (goedkope) manieren om je snelheid een beetje op te schroeven?
die vario-ring eruit halen (volgens mij is hij er al uit)
uitlaat dichtknijpen..
...........

(en toen was't stil.)
 
maar nu we het toch over dat f*cking uitlaatje hebben...... ik neem aan dat de prestaties aanzienlijk verbeteren als ik er een yasuni r ondergooi..... maar een polini evo 70 dan? aangezien ik maar een standaard blok heb........
 
is dat dan ook puur aan dat uitlaatje te wijten dat ik zo'n verropte top heb? of heb ik (nog steeds) iets over het hoofd gezien?

het eerste wat er nu in komt, is een hebo-vario... (of is dat niet de beste? laat staan voor mijn 'setupje'?)

als ik iets meer geld heb dan wil ik, idd een nieuwe uitlaat...
maar is het verstandig om een 70cc uitlaat (zoals van polini) onder mijn scoot te gooien? of is dat alleen een beetje geld weggooien?
 
er moet met goed afstellen wel wat meer uit te halen zijn, kijk is of je snaar helemaal uitloopt.
toch zou ik een andere pijp kopen(yasuni r, bidalot s2, 4race enz het bekende rijtje :) )
een hebo vario is op mina een errug goeie, is altijd een beetje een wellus-nietus verhaal of een multivar beter is..
 
Back
Top