paar vraagjes over koppeling + vario..

j-p

Well-Known Member
ik had ff een paar (vast hele domme) vraagjes:

ik heb een aerox met leovinci handmade uitlaatje.. en een hebo race koppeling.. (groene veertjes) en ik ben totaal niet tevreden over de prestaties... loopt een schamele 75 (op teller), tot de 10km/u trekt ie totaal niet, dan trekt ie door tot 40 om vervolgens weer als een pudding in elkaar te zakken... (hij trekt dan langzaam door naar de 75)

nou zijn mijn vragen:
* wat betekent het voor de trekkracht, respectievelijk snelheid, als ik er een hebo- vario onder gooi?

* als ik er blauwe trekveertjes inzet, dan zal de koppeling pas later aangrijpen, toch? wat wil dat zeggen voor mun trekkracht? en snelheid?

*ik heb mij ook laten vertellen dat een aerox met gemak 90 kan lopen, dat je daar niet eens zoveel hoeft te doen... dat ik de ringen er uit moest halen? kweenie eens of ze er wel eens inzitten? waar moe'k ze zoeken?

wie wil me antw. geven?

thanx
 
Advertisement - register to remove this

zojuist een yasuni r + kevlar demping op scootparts besteld...
als ik die heb, dan ga ik wel verder met afstellen..... ik hoop dat ik je dan nog een paar vragen kan/mag stellen?
 
heeeeeeeeeeele goede keuze gast die uitlaat, echt een goeie zaak dat je die hebt besteld.
+1 waardering imho :7
ja uiteraard dan trap je deze gewoon omhoog
als het een beetje meezit heb je die pijp deze week nog in huis.
 
1vraagje (aangezien het me al geld genoeg kost)... die gele malossi drukveer en blauwe trekveertjes.. zijn die al goed genoeg? (krijg je die zwaardere rollen erbij?) grotere carburateur?
 
-gele veer is genoeg
-blauwe veertjes zeggen me weinig.. kan je later alsnog wel andere voor halen
-bij een R zitten geen rollen.
-grotere carb merk je wel ja.. is naar mijn idee zn geld best waard.. maar kan later altijd nog joh probeer eerst die R maar is.
 
ik heb nu 4,9 gr rollen er weer in gedaan... straks worden dat dus die 5,5gr....... zijn er nog dingen waar ik nog speciaal op moet letten als ik het uitlaatje monteer?
 
't is nog ff wachten op mun uitlaatje, maarruh nu had ik toch alvast (weer) een vraagje: je kunt je uitlaatje goed als nieuw houden als je hem insmeert met olie... maakt het nog wat uit wat voor olie? moet je dat erg vaak doen?

ik heb het er wel voor over daar nie van: die leovinci ziet er niet uit... helemaal verroest ensow... (nix nie overbodige info...:))
 
Originally posted by B-100
je koppeling grijpt dan aan bij een hoger toerental, waardoor je idd wat meer power hebt. neem je te strakke dan zit je over je powerband heen en dat moet je ook niet hebben. het moet constant zijn.

En wat houd dat in dat je over je powerband heen zit want ik heb omega goude trekveren op een orginele setup maar mijn top snelheid is 6km terug gelopen kan dat aan de treveren liggen?
 
Originally posted by B-100
oude koe, en offtopic, maar vooruit

stel, je uitlaat presteert het best bij 8000 toeren, en jij draait er 9000 zit je over je powerband heen..

Dan zal ik mijn treveren eens veranderen want ik had zo'n twinner onder mijn runner en heb toen mijn treveren veranderd in omega goude maar mijn top is 7 km minder geworden maar die kan ik misschien weer terug krijgen door mijn orginele treveren te plaatsen? (sorry voor offtopic)
 
laatste opmerking, beter eigen topic openen.
door trekveren verandert er in geen geval iets aan je top, werkt alleen van 0 tot 20 kmh ofzo.
wil je nog meer weten moet je ff searchen of eigen topic openen.
 
Back
Top