vaag probleem

Status
Not open for further replies.

lcstunt

Well-Known Member
Ik heb vandaag men stage 6 70cc alu erop gezet en de eerste paar seconden pakt die goed aan enzo (nog niet mee gereden want moet hem nog wat opwarmen) en dan opeens is het alsof er storing op de ontsteking zit en geraakt hij niet in toeren, hij haperd helemaal enzo :s Dan haal ik de bougi er terug uit en blaas 'm uit met de compressor helemaal mooi, dan gaat hij terug de eerste 10 seconden goed en vanaf dan haper die terug opeens :? Denk zelf dat het te maken heeft met de ontsteking dus morgen maar eens nieuwe bougi, cdi, bobine proberen en als dat niet helpt eens nieuwe ontsteking probere te lenen. Mss weten jullie raad? Oja heb ook eens een massakabel getrokken van blok naar frame en zie daarvonken springen waar hij aan het frame vasthangt :S

Setup:

12mm met sproeier 120
stage 6 70cc alu
leo rr
Malossi E5 filter(weet dat het slecht is maar heb geen ori vorloopig)
 
Advertisement - register to remove this

tja , dat heet idd afstellen , de filter maakt het je ook nog moeilijker , want 120 in std carb is erg groot , beter eerst een std filter opzoeken

de uitlaat is btw nou ook niet echt een topper op 70cc
 
rond de hoeveel zou ik dan moeten zitten qua sproeier met ori filter (en met of zonder prop?) denk iets rond de 100 zonder prop? btw het is geen DO carb maar een MK namaak 12, mss maakt dit iets uit.
 
heb nu net ff ori filter(met prop) met sproeier 100 in gezet en toen ik 'm startte had ie et niemeer toen ff mooi warmgedraaid (want cilinder moet nog roderen) en afgelegd. eerst gegeten dan hem terug aangelegd en wat mee gereden maar gaat niet harder of 5 per uur en sputterd erg!! Dacht ik ff andere bougi proberen, toen was het terug naar af, hij haperde terug en kwam niet in toeren :s Dan terug andere bougi ingestoken maar terug hetzelfde :X Heb dan ook eens ff "power"filter opgestoken met sproeier 100 omdat ik dacht dat hij teveel benzine kreeg met ori filter, maar hij blijft hetzelfde doen :(. Denk echt dat het een ontstekings probleem is, strax ff andere cdi, bobine proberen
 
lcstunt said:
heb nu net ff ori filter(met prop) met sproeier 100 in gezet en toen ik 'm startte had ie et niemeer toen ff mooi warmgedraaid (want cilinder moet nog roderen) en afgelegd. eerst gegeten dan hem terug aangelegd en wat mee gereden maar gaat niet harder of 5 per uur en sputterd erg!! Dacht ik ff andere bougi proberen, toen was het terug naar af, hij haperde terug en kwam niet in toeren :s Dan terug andere bougi ingestoken maar terug hetzelfde :X Heb dan ook eens ff "power"filter opgestoken met sproeier 100 omdat ik dacht dat hij teveel benzine kreeg met ori filter, maar hij blijft hetzelfde doen :(. Denk echt dat het een ontstekings probleem is, strax ff andere cdi, bobine proberen


Probeer eens een nieuwe en betere bougie dop..
Had ik gister ook, toen ik vol gas wou rijden viel me scooter steeds uit. Na het verwisselen van de dop en kabel reed hij weer als een monster.. 8)
 
met inrijden kun je wel gewoon volgas wegrijden hoor , alleen niet te lang..

en je kunt het beste gewoon direct wegrijden, een 2 takt slaat nogal gauw vet , en dan krijg je problemen.
 
lcstunt said:
heb al bougidop, bougi, cdi, bobine veranderd maar blijft allemaal hetzelfde :mad:

Nog een nieuwe bougie halen, ik had eerst ook zulk soort problemen bij mijn mhr50 en mijn airsail t6 maar bij mij was het egt de bougie, ik had een vastloper gehad voordat ik een nieuwe cilinder had gemonteerd en had nog geen nieuwe bougie gehaald.
Had ik een nieuwe bougie gehaald, toen deed de scoot het iets langer goed en daarna weer zelfde probleem, met elke afstelling. Dus maar weer een nieuwe bougie gehaald en toen deed ie het wel goed, bougie was dus na ff statiionair draaien ook al weerr kapot gegaan!! IS raar, maar kan gebeuren dat een bougie kapot gaat na een minuut draaien.
 
heb er ff 2 filmpjes van gemaakt :):

http://www.metacafe.com/watch/100609/brommer_hapert/
(hier is het als ik gas geef dat hij uitslaat en "niest")

http://www.metacafe.com/watch/100641/brommer_hapert_2/
(hier geef ik volgas maar hapert heel de tijd :s)

hier op het filmpje komt er nu veel rook uit maar ik meng 1 liter benzine / 2.5 cl champion racing olie. Heb er al 1 liter benzine bij gedaan maar er is nog altijd veel rook, dus kdenk dat als ik er nog meer benzine bijdoe dat hij te weinig gesmeerd zal zijn. Zie het wel ;)
 
Last edited:
heb eens bijna alle mengsmering eruit gedaan, nog een beetje eringelaten en er bijna een halve liter benzine bijgedaan maar hij rookt nog altijd zo, en er komt zeer veel zwarte troep uit mijn uitlaat :eek:
 
heb vandaag aan een andere ontsteking kunnen geraken, maar nu doet ie nog steeds hetzelfde :X:X heb nu al ander spruitstuk gemonteerd en er vloeibare dichting tussen gedaan, laat hem nu wat drogen en morgen ff testen :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top