Vaag probleem speedfight 2??

CDBSNEEK

Well-Known Member
Hallo allemaal,

ik ben chris en net lid geworden van het forum..

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een peugeot speedfight 2 snor van bj 2008.
De scooter is helemaal ontgrensd, dus vario, luchtfilter en er zit een sito+ onder zonder prop.
Als afstelling: 9 gr rollen, witte drukveer malossi en sproeier 66.

Zo heb ik de scooter gekocht.

Maar heb een vaag probleem, de scooter trekt goed op naar een top van 55. alleen hij wil niet stationair lopen(alleen bij koude moter blijft ie net aan)

Nu heb ik ff naar de carburateur gekeken en luchtschroef staat 1,5 slag open en de stationair schroef zit helemaal dicht, dus ik dacht probleem opgelost ik schroef uitdraaien en ja liep beter stationair. ff test rondje proberen en hij doet niks anders dan bwaaooop.. als ik zowat stil sta pakt ie em weer en loopt stationair.

dus schroef weer helemaal dicht en hij rijd weer zoals ik em kocht, maar loopt niet stationair dus.

waar kan dit aan liggen?

mvg
 
Advertisement - register to remove this

dan zou die juist op de choke blijven staan , ook gaan ze vrijwel nooit stuk.

ik zou het luchtfilter weer zo maken zoals het hoort ,sproeier 50 erin en de stationairsproeier eruit pakken en doorblazen met lucht , zo moet het goed lopen!

het luchtfilter verbouwen heeft geen enkele nut trouwens , het is jammer dan mensen daar aan zitten!

De stationairstelschroef zit in het midden , de schroef voor op de carburateur is de luchtsstelschroef , deze kun je gewoon op 1,5 slag uit zetten en dan niet meer aankomen.

Als je dit allemaal hebt gedaan moet ie goed lopen , zo niet hoef je het niet in de afstelling te zoeken!
 
Heb de scoot zo gekocht, dus zonder de "begrenzer" op het luchtfilter. Dus laat het maar gewoon zo.. Maar rij nou met sproeier 66, moet je altijd zoveel veel maten omhoog ivb ongrenst luchtfilter? Aangezien melf50 zegt dat er sproeier 50 in moet..
 
dat is de standaardsproeier bij oude modellen , nieuwe modellen (al een hele poos) hebben zelfs 48 erin! En dit gaat prima , ook onbegrensd!

Het probleem is als zulke dingen veranderen het steeds lastiger word , het is echter wel zo dat je sproeier afgesteld kan worden op deze situatie zoals je nu hebt , ik geef echter de voorkeur aan een helemaal standaard luchtfilter , vooral bij een snor!
 
Oke melf bedankt voor je berichtje. Maar heb nu iets heel vaags.
Heb de carb ff helemaal schoon gemaakt en een ff iets kleinere sproeier gemonteerd(64). Scooter start en loopt mooi stationair. Maar zodra ik gas geef valt hij uit. Carb zit goed op spruitstuk + nieuwe pakking en o ring. Wel is bij het monteren van de elektrische shoke het rubberen ringetje gesneuveld kan hij bij de shoke ook valse lucht trekken?
 
kleiner in sproeier moet zowieso niet , omdat er een deel van het luchfilter weg is , het zou eerder groter moeten!

meestal zit je rond de 68 a 72 sproeier als het luchfilter niet compleet is , dit zal dus met een snor ook minimaal 66 a 68 moeten zijn , zoveel scheelt dat namelijk niet.

Daarnaast , je kunt beter te groot in sproeier en dan naar beneden , dan andersom!

de o-ring is inderdaad wel een belangrijke afdichting , dit kan valse lucht zijn.
 
Ik ben nog ff bezig geweest met de scoot, heb o ring er om(elektrische choke). En heb de carb goed afgesteld nu. Luchtschroef 1.5 slag open en loopt mooi stationair nu.. Scooter rijd goed en in warme toestand afgesteld.
Maar heb nu volgend probleem.. Als ik de scooter start sochtens gaat hij met 1 x kicken aan . Maar geef ik gas dan is het bwaaoop. Gas los en blijft gewoon stationair lopen. Dit duurt ongeveer 3 min dan pakt ie em en kan ik goed rijden.. Gelijk weh rijden lukt alleen als me hand voor luchtfilter opening doe. Wat kan dit wezen? Sproeiers heb ik allen door geblaasd met perslucht dus dat is het probleem niet..
 
Ik kan melden dat sproeier 50 wel erg te klein is.. Ik kocht zelf een viva-city van een bouwjaar 2006.. Hier zat ook een sproeier 50 in.. Dat ding heeft de hele tijd gewoon schraal gelopen..

Ik heb er nou met het oude type motorblok met mechanische pomp (had er eentje met luchtpomp en elektrische oliepomp) Maar dat systeem was totaal niet te vertrouwen..

Ik rijd met alles standaard en vario plaat eruit met sproeier 60.. (waarschijnlijk kan die ook 58 achteraf zijn) Ik heb er een 60 erin gedaan omdat me motor nog wat trilde.. Maar met de huidige sproeier loopt het wel aardig..
Ik denk overigens dat ik wel aan een nieuwe cilinder to ben..

Overigens horen die kleinere sproeiers alleen in de snor modellen.. Easyparts geeft zelf aan dat dit sproeier 52 is voor de snor. Dus ik raad hem zeker sproeier 58 / 60 te proberen..

Overigens 1,5 slag voor je luchtschroef ben ik het niet mee eens... Dit is natte vinger werk.. Wil je het goed hebben moet je het op gevoel afstellen. Dit kan je het beste merken als in het begin van je gas dat hij even inhoud met weg rijden of zo.. Houd die wat in moet je de luchtschroef een kwart slag dichter draaien.. En net zo lang proberen totdat hij met een beetje gas goed pakt en dus direct weg wil.
 
Hey melf, heb ff geprobeert wat je zei. Vanmiddag ff sproeier 70 gemonteerd en luchtschroef 1,5 slag open. En nog steeds bwoaap. Nu ook als moter warm is, als volgas geef is het bwaoop en dan onder het rijden hand voor luchtfilter en dan spurt die wel door na de top. Als ik dan gas los laat blijft die nog aardug toeren draaien, rem ik plots dan zakt die terug naar een mooi stationair toerental. Eenmaal weer willen optrekken dan is het weer het zelfde verhaal(bwaaop).. Ik heb nou sterk het idee dat er iets niet klopt aan de scooter(valse lucht, membraam)?
 
als het luchtfilter standaard is zonder prop , verder alles standaard of met andere uitlaat is het met een brom versie zo dat sproeier 68 a 72 groot genoeg is , maar met 70 sproeier mag ie dit niet doen in ieder geval! En helemaal bij een snor niet! Dus de kans op valse lucht is zeker aanwezig.

Maar kijk ook even of het clipje van de gasnaald er nog op zit ,die willen ook nog weleens eraf gaan!

zit de Isolator er wel goed op? dit zit tussen het spruitstuk en carburateur , in de carb zit een o-ring en de isolator is een zwart plastic ding met aan de spruitstuk kant ook een o-ring , OF het is een soor pakking , beetje geel/beige kleur en dan zonder o-ringen. Deze kan er op 2 manieren op , 1 manier is verkeerd ,je kunt dit wel aan de vorm zien.

Dat ie nu beter loopt met de luchtstelschroef dicht zou kunnen kloppen , dan staat ie namelijk aanzienlijk rijker ,maar dit hoort niet , en de scooter zal zo nooit perfect lopen.

Dus uiteindelijk moet je de luchtstelschroef bij het afstellen op 1,5 slag zetten ,dan het probleem op zoeken , en je KUNT de luchtstelschroef nog iets afstellen ,maar het brengt je eigenlijk niks , want is ie wel beter met de luchtschroef veel verder in of uit betekent dat gewoon dat er iets mis is! een halve slag meer
of minder boeit niet zoveel maar niet veel meer!

Membraan , het membraan zal meestal als ie kapot is slecht starten , en/of te rijk lopen , niet te arm!
 
dat geeft ook valse lucht , maar dan is het vaak niet zo dat je dan met de luchtstelschroef dicht wel kunt rijden. Met valse lucht meestal ook niet trouwens , maar dat ligt eraan hoe erg het is.

Maar ik heb dat ook bij Peugeot nog niet echt meegemaakt (keerring lek)

het luchtfilter bestaat toch nog wel uit 2 delen? dus achter de carburateur het filter zelf met daarvoor voor de carb langs een aanzuigbuis?
 
Schiet me net iets te binnen weer, toen ik gister reed(met hand voor luchtfilter). Toen gas los en zonder hand voor luchtfilter weer gas geven toen was het bwaoop, toen speelde ik wat met het gas en toen plofte die 1 keertje
 
Back
Top