vaag probleem top nardo naaf deksel

CrossRally

Banned
Heb een beetje een raar probleem. Ik had een top nardo naaf deksel gekocht omdat deze gelagerd is. Maar alles is goed gemonteerd met de standaard tandwielen. Maar de sec as waar je wiel op zit kan ik naar het deksel bewegen en weer terug naar buiten als ik het wiel + adapter niet hebt gemonteerd? Is er wat fout? Of hoort dit zo?
 
Advertisement - register to remove this

fijn je ori er weer opzetten , ik race al 2 jaar met het std deksel en die is goed.

de Nardo deksel zat al direct speling op bij mij , is gewoon bulshit rommel , het maakt immers weinig uit of ie naaldgelagerd is (wat immers WEL kapot kan kopen) of dat ie in een oliefilmpje loopt , en waar niks kan kapotlopen dus betrouwbaar. ik heb ook bijna nog nooit een versleten of kapotgedraaide std deksel gezien. als je lekker wilt rijden gooi m er dan maar weer af...

deksel is leuk bedacht maar heeft geen enkel voordeel ten opzichte van de ori , eerder nadeel. het geeft ook geen vermogenswinst oid , eerder zorgen..

verder als je m er op wil houden moet je mischien uitklijken naar nieuwe lagers..
 
melf #50 said:
fijn je ori er weer opzetten , ik race al 2 jaar met het std deksel en die is goed.

de Nardo deksel zat al direct speling op bij mij , is gewoon bulshit rommel , het maakt immers weinig uit of ie naaldgelagerd is (wat immers WEL kapot kan kopen) of dat ie in een oliefilmpje loopt , en waar niks kan kapotlopen dus betrouwbaar. ik heb ook bijna nog nooit een versleten of kapotgedraaide std deksel gezien. als je lekker wilt rijden gooi m er dan maar weer af...

deksel is leuk bedacht maar heeft geen enkel voordeel ten opzichte van de ori , eerder nadeel. het geeft ook geen vermogenswinst oid , eerder zorgen..

verder als je m er op wil houden moet je mischien uitklijken naar nieuwe lagers..

Al me lagers zijn nieuw dus daar kan het niet aan liggen.

BTW weet er misschien iemand of de malossi naafdeksel beter is? Wil hem later nog kunnen gebruiken voor me cross setup.
 
Shizzle Snizzle said:
als je veel power hebt is het wel slim om zo een deksels te kopen, ik heb al 2 deksel + vertandingen kapot gedraaid op mn speed setup. en ja er zat genoeg en verse olie in +ralf+

Is niet helemaal waar dat je er veel power ervoor moet hebben om zo`n deksel te monteren. Als die speling ook op je hoogtoerige setup hebt dan is het idd eerder slecht dan goed want dan slijt het ook harder/eerder.

Maar ben wel met melf50 eens, het is gewoon troep die nardo naaf. Maar die van malossi is die beter?
 
de ori is het beste vind ik , ik vindt malossi te duur tegenover wat je er aan hebt , die deksels zijn meer van " dit is mijn setup : nardo deksel.... " dan dat je er wat aan hebt , heb met Evo70 op het circuit met dart deksel gereden , 1 keer trainen , naaldlager versleten :rolleyes:....

ik zeg op mijn beurt , gewoon ori deksel erop...
 
melf #50 said:
de ori is het beste vind ik , ik vindt malossi te duur tegenover wat je er aan hebt , die deksels zijn meer van " dit is mijn setup : nardo deksel.... " dan dat je er wat aan hebt , heb met Evo70 op het circuit met dart deksel gereden , 1 keer trainen , naaldlager versleten :rolleyes:....

ik zeg op mijn beurt , gewoon ori deksel erop...

Ja maar heb nog steeds geen antwoord op me vraag gehad. Vraag ook niet of het duur is. Mijn vraag: Heeft het malossi naafdeksel deze speling niet?
En niet erom heen gaan ............ want daar schiet ik niks mee op.
 
ik ben het met melf eens, een orgi naafdeksel is in preciepe beter dan z'on naafdeksel, ten eerste zit er geen naaldlager in een orgie deksel zoals melf al zei, wat betekent dat het niet kapot kan gaan, ik denk wel dat op zware setups een naaldgelagerde deksel wel iets mee rpower kan geven door minder weerstand, maar je zal sneller je deksel kapot draaien, ook denk ik dat wanneer je een nardo deksel koopt dat je dat bij je vertanding moet kopen, ik heb zelf vorige week primaire en secundaire vertanding gekocht van tp waarbij ik een gratis nardo deksel kreeg, ik ga bij mij is kijken of ik ook speling heb, het zou toch raar zijn dat tp producten niet op elkaar zouden passen??
om even over de naalddeksel van malossi te praten, ik heb zelf geen ervaring ermee maar als je op scootparts kijkt bij speciale onderdelen dan staat er dit:

25-9491 Malossi case Minarelli

Speciaal versterkt carter met naaldlagers.
Eigenlijk door Malossi vervaardigd voor de scootercross, maar ook race sccots hebben er voordeel bij door de lagere rolweerstand en langere levensduur.
Gehard en silicon-gecoat aluminium. Versterkte constructie die i.p.v. glijlagers door veel betere naaldlagers de assen ondersteund.
(zolang de voorraad strekt!)
Past op oa.: Alle Minarelli scooters met horizontale cilinder.

kijk je bij de beschrijving van tp nardo dan staat er dit":

99.1348.0 Carterdeksel Nardo TP

Dit carterdeksel is uitgerust met naaldlagers i.p.v. bussen. Dit vermindert de wrijving van de assen ten opzichte van het carter. Wordt compleet geleverd met alle lagers + keerring + pakking!

de malossi is gewoon wat duurder maar heeft de zelfde werking, je betaald gewoon voor de naam. waarschijnlijk zijn deze deksels ook gewoon voor snelle, langere vertandingen gemaakt.

hopelijk heb je er wat aan

mzzl

tim
 
speling hoort zo. Altijd als je je vertanding los hebt gehaald en je doet em weer terug, kan je de as zeg maar iets heen en weer bewegen(je achterwiel van links naar rechts zeg maar..) het moet wel minimaal blijven overigens, dus geen centimeter speling hebben ofzo..
 
Beetje speling heb je altijd wel ja. Op moment dat je je achterwielmoer (goed) vastdraait, is die speling dus weg.

En mee eens, standaard deksel, helemaal niks mis mee. (vind ik dus ook wat betreft die Malossi wingbell. Ook alleen leuk voor in een setup lijstje.)
 
Folkert@MinaRally said:
Beetje speling heb je altijd wel ja. Op moment dat je je achterwielmoer (goed) vastdraait, is die speling dus weg.

En mee eens, standaard deksel, helemaal niks mis mee. (vind ik dus ook wat betreft die Malossi wingbell. Ook alleen leuk voor in een setup lijstje.)

Die speling heb ik niet met de standaard vertandingsdeksel. Want dan komt de as tegen het deksel te zitten en nou is dit waarschijnlijk niet het geval. Als de achteras adapter met moer erop zit heeft in geen speling meer maar dit komt omdat de achteras vast komt te liggen. Maar toch vind ik dat ie die speling normaal niet mag hebben.
 
Back
Top