Vaag probleem aerox?

Bertje

beastly powerlifter
Heb zaterdag nieuwe cilinder+zuiger op me scooter gezet, gewoon orgineel.
Dus ik even testritje, nouja deed het gewoon goed.

Gisterochtend zou ik naar school, scooter wou niet echt goed vooruit komen, nouja ff wachten, was ie warmer. Toen deed ie het goed, dus ik was een kmtje of 2 onderweg, begon die steeds minder hard te lopen:? Dus omgekeerd, en op een gegeven moment kwam die niet meer boven de 30 uit. Ik denk maar even wachten, ff scooter uit. 5min later weer aan, kwam die helemaal niet meer vooruit:?

Setup: 50cc orgineel, orginele uitlaat, 12mm dellorto carb, rms koppeling en malossi multivar vario. Scooter is onbegrensd. Sproeier 66 derin.

Nou dacht ik kan het ook dat de sproeier te klein is, en dat ie daarom niet goed vooruit komt? Of weet iemand wat het anders is?
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
mja , onbegrensd? en wat voor 50cc? een originele of imitatie origineel?
Varioring deruit, en uitlaat begrenzing. Een imitatie.

bougie nog niet gecheckt, maar ding liep stationer, en verder liep die eerst ook wel goed.
 
beter zet je er een iets grotere sproeier in , als je m ontgrensd en zeker met een imitatie cilinder kan het zijn dat je juist groter moet , hopelijk is het voor jouw niet al te laat....
 
AeroXJunkii said:
zijn kut cilinders die imitatie heb er ook ''perongeluk'' mee gereden. Check je cilinder ff dan weet je of hij al vast is gelopen of niet...

wtf :S hoe kun jij zeggen dat alle imitatie cilinders slecht zijn.... dr zijn genoeg goede laagtoerige 50cc tjes hoor!!
 
idd , ik heb ook genoeg imitatiecilinders gemonteerd , heb er nog nooit problemen mee gehad , alleen sommige merken zuipen wat meer benzine..

ik heb hier een sfx lopen en een sr , beide zitten imitatiecilinders op ,de sfx zit een snelle uitlaat en draaid op top flink toeren , maar houd het prima , de Sr loopt sneller dan met std cilinder , trekt beter en zit al een hele poos zo in elkaar , en dat voor zo'n 50 euro , dus echt slecht zal het niet zijn ;)
 
paulus 88 said:
wtf :S hoe kun jij zeggen dat alle imitatie cilinders slecht zijn.... dr zijn genoeg goede laagtoerige 50cc tjes hoor!!

Doe is ff rustig aan jonge ik heb er gewoon problemen mee gehad en van meerdere mensen gehoord dat het gewoon klote dingen zijn ik weet niet wat jij precies bedoeld maar je kan ook gewoon ff normaal reageren hoor damn..
 
AeroXJunkii said:
zijn kut cilinders die imitatie heb er ook ''perongeluk'' mee gereden. Check je cilinder ff dan weet je of hij al vast is gelopen of niet...
Imitatie is geen merk en er zijn vele merken die imitatie cilinders maken. Er zitten inderdaad slechte tussen, maar sommige merken maken hele leuke imitatie cilinders voor een nog leukere prijs ;)
 
AeroXJunkii said:
Doe is ff rustig aan jonge ik heb er gewoon problemen mee gehad en van meerdere mensen gehoord dat het gewoon klote dingen zijn ik weet niet wat jij precies bedoeld maar je kan ook gewoon ff normaal reageren hoor damn..

ik ben rustig hoor :) maar word gewoon n beetje gaar van die looze uitspraken hier op t forum... :)
 
DeJongh said:
Imitatie is geen merk en er zijn vele merken die imitatie cilinders maken. Er zitten inderdaad slechte tussen, maar sommige merken maken hele leuke imitatie cilinders voor een nog leukere prijs ;)

Ja precies en ik d8 dat er maar 1 type imitatie was, sorry voor dat foutje moet kunnen ;)
 
AeroXJunkii said:
Ja precies en ik d8 dat er maar 1 type imitatie was, sorry voor dat foutje moet kunnen ;)

naja , imo kun je dan beter niks zeggen ;)

er zijn zoveel merken zoals Italkit , DR, TP, TNT, K-star , Powerone , Polini , Char mo , etc. etc. die imitatiecilinders leveren ter vervaning van std , van al deze merken heb ik nog nooit gehad dat ze echt slecht waren , wel kleine bijkomstigheden , de ene cilinder slijt wat sneller , de andere zuipt wat meer ,nog weer 1 loopt iets minder snel , de ander trekt weer sneller dan std. en ga zo maar door.

maar verder zijn ze wel o.k. mits goed gemonteerd afgesteld en onderhouden.
 
Ja maarja ik had het over de standaard minarelli cilinder daar de imitatie van, dus niet de snellere versies zoals DR en Polini etc. iig ik dacht dat wat ik zij juist was anders zeg ik het natuurlijk niet.
 
Even een kickje, hij loopt zonder luchtfilter wel goed en met niet. Te grote sproeier zou je dus denken, ik van 76 naar 66 en nog steeds precies hetzelfde probleem. Iemand idee wat het kan zijn?
 
Back
Top