Vaag probleem aerox?

Bertje

beastly powerlifter
Heb zaterdag nieuwe cilinder+zuiger op me scooter gezet, gewoon orgineel.
Dus ik even testritje, nouja deed het gewoon goed.

Gisterochtend zou ik naar school, scooter wou niet echt goed vooruit komen, nouja ff wachten, was ie warmer. Toen deed ie het goed, dus ik was een kmtje of 2 onderweg, begon die steeds minder hard te lopen:? Dus omgekeerd, en op een gegeven moment kwam die niet meer boven de 30 uit. Ik denk maar even wachten, ff scooter uit. 5min later weer aan, kwam die helemaal niet meer vooruit:?

Setup: 50cc orgineel, orginele uitlaat, 12mm dellorto carb, rms koppeling en malossi multivar vario. Scooter is onbegrensd. Sproeier 66 derin.

Nou dacht ik kan het ook dat de sproeier te klein is, en dat ie daarom niet goed vooruit komt? Of weet iemand wat het anders is?

Advertisement - register to remove this

Is je carb wel schoon? evt je luchtfilter ook ff cleanen dan

En gewoon een nieuwe bougie kan ook al wonderen doen. Ik zou eigenlijk wel die die 76 erin doen, met een nieuwe bougie en daarna kijken wat de kleur van de bougie is. Beter te groot dan te klein ;)

Ik heb even naar het luchtfilter gekeken, maar bovenop zit ook zo'n gat waar nog wat in moet, maar dat buisje(of wat erook in moet) heb ik der niet bij. Toen heb ik hem laatst dicht geplakt met tape, maar zou dat het probleem ook kunnen zijn?

melf #50 said:
mja , tape moet er iig niet op , daar hoort een prop in ...

mja , haal de tape eraf en zet er eens 88 sproeier in
Oke, maar die prop heb ik er dus niet bij. Zal nu een grotere sproeier erin zetten. Maar is het erg dat die prop er niet op zit? anders koop ik er 1.

Bertje said:
was een kmtje of 2 onderweg, begon die steeds minder hard te lopen:? Dus omgekeerd, en op een gegeven moment kwam die niet meer boven de 30 uit. Ik denk maar even wachten, ff scooter uit. 5min later weer aan, kwam die helemaal niet meer vooruit:?

Nou dacht ik kan het ook dat de sproeier te klein is, en dat ie daarom niet goed vooruit komt? Of weet iemand wat het anders is?

EHM..

trek je cil dr maar af want dit lijkt iets teveel op een warmloper

is al meerdere keren gezegd dat je de cil moet nakijken DUS DOE DAT OOK!!!

Je moet het zelf weten, maar ik zou toch maar even de cilinder ervan af trekken. Dit klinkt teveel naar een warmloper. Al helemaal als ik zie dat je zonder prop met sproeier 66 rijd, dat is gewoon veel te klein. Maarja dit moet je natuurlijk zelf weten, ik heb ook eens gewoon doorgereden met een warmloper, week later had ik wel een keiharde vastnaaier en kon cilinder en krukas weggooien.

idd met warmloper kannie weer goed gaan rijden maar kannie toch stuk zijn

heb je overmatige slijtage
en evt vastloper

ik zou zowiezo ff de cil controleren

t zijn maar 6 moertjes

Back