Uitgeschoolden/afgestudeerden, wat doen jullie nu?

Rolf

Well-Known Member
Ben even benieuwd wat iedereen hier tegenwoordig aan het doen is qua werk en dergelijke. Dus wat ben je na je school/studie gaan doen?

Ikzelf ben net afgestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen en ben dus werkzoekend. Weinig te melden dus...

Barst los.
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben nog niet afgestudeerd maar ik studeer in januari af, dan een half jaar werken bij het bedrijf waar ik nu afstudeer. Zoals het er nu uitziet ga ik dan in september aan een master beginnen.
 
Ik studeer in Juni af, van een 4 jarige opleiding MOV "manager opslag en vervoer" weet eigenlijk nog niet wat ik hierna wil, 'k loop nu stage en eigenlijk zit ik nog liever braaf in de bankjes.
Dus ik zit er over te denken om met Erwin hierna naar Venlo te gaan om toch het HBO te volgen dat iets van "Handel, int. groothandel en Economie" zal zijn.
 
Ik ben eerst de Algemene militaire opleiding gaan doen.. toen gewerkt als milliatair. Dat was ik zat toen ben ik gaan studeren als DTP'er.. Heb ik afgemaakt en werk nu ongeveer 4,5 jaar als DTP'er (ik deed werken/leren)
Dat ben ik eigenlijk ook weer zat, en heb me aangemeld bij de politie.
Goedgekeurd om te solliciteren en een sollicitatie op de bus gedaan.
Nu even afwachten op de data's voor de testen.
 
ik ben over iets meer dan 1 jaar klaar met me opleiding (MBO Hotelmanagement)

daarna nog 2 jaar HBO, zit nog te twijfelen tussen IVA of Junior Academy of Art Direction
 
Ik ben nog 1,5 a 2 jaar bezig, daarna heb ik dan eindelijk m'n HBO af...

Eigenlijk probeer ik dan een toko te vinden, waar ik 1 dag kan leren (master), en 4 dagen kan werken....
 
Sander said:
Eigenlijk probeer ik dan een toko te vinden, waar ik 1 dag kan leren (master), en 4 dagen kan werken....
Dat is onwijs lastig, het is in voltijd al bijna niet in 2 jaar te doen. Ik vraag me af hoe lang je erover doet in deeltijd vorm.
 
DvO said:
Ik ben eerst de Algemene militaire opleiding gaan doen.. toen gewerkt als milliatair. Dat was ik zat toen ben ik gaan studeren als DTP'er.. Heb ik afgemaakt en werk nu ongeveer 4,5 jaar als DTP'er (ik deed werken/leren)
Dat ben ik eigenlijk ook weer zat, en heb me aangemeld bij de politie.
Goedgekeurd om te solliciteren en een sollicitatie op de bus gedaan.
Nu even afwachten op de data's voor de testen.


Me 2, morgen motivatie gesprek
 
Ik heb in 2004 mn HEAO afgerond, richting Commerciële Economie. Daarna ben ik 3 maanden werk gaan zoeken en heb ik werk gevonden in Ede. Een kleine handelsonderneming. Het was ozpich geen verkeerd werk, maar absoluut niet waar ik me lekker voelde. Elke dag ging aanvoelen als een sleur en ik zat eigenlijk het grootste deel vd tijd op kantoor. Ik regelde zegmaar de inkoop en verkoop een beetje. Ik was een beetje de rechterhand van de baas, deed hetzelfde als hij.

Maargoed een bedrijfje van maar 7 werknemers, geen interessante producten en geen uitdagend werk had ik al gauw gezien. Ik ben toen na een goed half jaar weggegaan en ben een fulltime schakelprogramma bedrijfswetenschappen gaan volgen op de universiteit van Nijmegen.

Daarnaast ben ik parttime werkzaam bij de KPN (heb net vandaag mn vaste contract binnen gekregen, na een jaar lang op proef te hebben gezeten). Daar ben ik verkoper in de winkel en zo hoop ik dus een interessant CV te maken. Mn studie is ook erg interessant en ik leer hier echt wat, meer dan op de HEAO. Ik moet nog anderhalf jaar en ik wil hierna dus graag terecht komen bij een groot bedrijf wat internationaal gericht is. Ik heb gekozen voor de master 'Strategie', op dat vlak hoop ik ook bezig te kunnen gaan zijn.
 
Klaar met HBO Toeristisch Management. Diploma nog niet binnen vanwege foute invoer cijfers :/ Daar ben ik nu elke dag voor aan het bellen zodat ze er goed gek van worden. Dan wordt het tenminste gefixed. Ik heb hier een aanmeldformulier liggen voor een master opleiding van 2 jaar voor Criminal Investigation. Ook politie dus, zeg maar opleiding rechercheur. Eerste half jaar opleiding allround politiemedewerker en vervolgens werken/leren. Ben benieuwd, jammer dat de selectieprocedure 4 maanden duurt.
 
Vassago said:
Ik heb hier een aanmeldformulier liggen voor een master opleiding van 2 jaar voor Criminal Investigation. Ook politie dus, zeg maar opleiding rechercheur. Eerste half jaar opleiding allround politiemedewerker en vervolgens werken/leren. Ben benieuwd, jammer dat de selectieprocedure 4 maanden duurt.
Is dit een officiele master aan een universiteit?
 
Nicolás said:
Is dit een officiele master aan een universiteit?

Lijkt me niet, 2 jaar... Een master duurt gemiddeld toch wel minimaal 1jaar. Voorwaarde om daar in te stromen is dan dat je wel een bachelor diploma moet hebben waarmee je tot die master wordt toegelaten. Dat kan via een HBO Bachelor haast nooit direct, of je moet echt een perfecte aansluiting hebben (HBO toerisme en CI lijkt me dat niet echt).

Enne Vass, je ging toch naar Australië enzo, plannen gewijzigd? Ik weet dat je vaak goed nadenkt over zulke beslissingen, maar is die opleiding niet een beetje zo'n popi dingetje na CSI... :p
 
Ik mag vrijdag lekker naar het CWI, fijn over mn leven kletsen:)

Trouwens, wonen jullie eigenlijk nog steeds thuis? Bart bijvoorbeeld? Zou dat echt niet meer kunnen, en gelukkig hoeft dat nu ook niet. Maar kan me voorstellen dat als je nog niet direct een baan vindt, je dan tijdelijk teruggaat naar je ouders, dat lijkt me echt niet makkelijk. Je bent immers al gewend aan op jezelf wonen...
 
Mn zus deed dat ook 2 of 3 maanden. Ze had al wat gekocht, maar moest daar nog veel klussen. Zodoende zat ze weer ff thuis, niet echt leuk voor haar en ook niet voor mij :p
 
Back
Top