This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tweede race, Brakel 17 april 2006

#5Arno said:
belachelijk??
iedereen zeikt altijd dat het al geen opstap klasse meer is, maar als we allemaal zo gaan doen dan kunnen we het ook wel open luchtgekoelde scooter klassen gaan noemen want zo lijkt het ook nergens meer op.

nee, maar dat proces is jaren geleden al ingezet met het vrijgeven van cilinders , vervolgens binnenrotors en wat er wellicht nog meer gaat volgen...
Gevolgen : standaardklasse is voor nieuwelingen bijna onbetaalbaar tenzij je een dikke portemonnee hebt. Ooit was er een topklasse luchtgekoeld alleen noemen we dat nu standaardklasse. Een opstapklasse is denk ik bedoeld om rijders daarna te laten overstappen naar een hoger niveau.....de motivatie daartoe is echter steeds kleiner geworden. Voor het enorme snelheidsverschil hoef je haast niet meer over te stappen, het is er nog wel maar lang niet zo groot meer. Een weg terug zal er denk ik niet meer zijn......maar de bonte verzameling van scooters/rijders in de std klasse van pakweg 6 jaar geleden had meer charme als wat er nu van terecht gekomen is. ( vind ik )
 
g-one said:
klopt maar toch, niet verkeerd. als je bedenkt dat de toppers in de expi zo'n 20 paarden hebben


20 , is dat niet een beetje overdreven? want het komt er dan niet echt uit...
 
zie je wel , geen 20

mja , zo vind ik het er nog niet uitzien , mja mischien is expi ook niet wat voor op zulke kleine circuits... dat kan het ook zijn..
 
ja , zo'n kapot ding zou ik ook wel gelijk gaan ruilen :*


expi is wel leuk maar meer iets voor op Assen oid , niet op die mickey mouse banen..
 
BART#21 said:
Merk: Piaggio
Model: ZIP

Onderscheid in SP / FR / 98 / 2000 wordt niet gemaakt.

Heb namelijk met Lydia heel de tijd het gezeik gehad met o.a. JPS dat zij reed met een FR kap en heb toen gelijk de vraag gesteld over de tanks


Als dat waar is, dan is dat mooi belachelijk.

Deze verschillende modellen vallen niet allen onder dezelfde homologatie, ze hebben immers niet voor niets allemaal verschillende typegoedkeuringen en framecodes. Het kan dus nooit dat je met een oud type tank op een nieuw type zip rijdt, tenminste niet reglementair.

Daarbij kun je je afvragen hoe het met die kappen zit, er staat nergens dat die van HET gehomologeerde model moeten zijn. Dit in tegenstelling tot de tank.
 


en de voorvork dan? want er rijden ook wel mensen denk ik met monoarm terwijl er std telescopen in zitten..
 
Na alle reacties die ik heb gekregen en gelezen vraag ik mezelf 1 ding af:

Ben ik nu echt een van de uiterst weinigen die het allemaal wél volgens de regels deed?

Met allerlei dubieuze trucjes had ik heeeel wat tijd overgehouden.
Nu begrijp ik waarom de rest zo relaxt rondliep, en ik maar kloten om voorop te kunnen rijden met mijn super-reglementaire scooter.
 
melf #50 said:
en de voorvork dan? want er rijden ook wel mensen denk ik met monoarm terwijl er std telescopen in zitten..


Melf lees eerst het reglement eens goed:

SS 7 VOORVORK
De voorvork moet van een gehomologeerd model zijn.
 
Paulus said:
en het subframe dan, ook zat mensen die een 98 subje in een 2000 hebben om dat ze 98 velgen hebben

Ik weet niet onder welke noemer een subframe valt. Maar je zou daar een discussiepunt hebben, als je het onder frame, motorblok of achtervork laat vallen.


maar dan hebben we het volgende:

29 DISCUSSIES en PROTESTEN
In zaken waarin het Algemeen Technisch Reglement of de Specifieke Technische Reglementen niet voorzien of waarbij de reglementen discussie oproepen, beslist de wedstrijdleiding. Protesten moeten worden ingediend bij de wedstrijdjury (zie artikel 7 van het Wedstrijdreglement).

Ik denk persoonlijk dat de wedstrijdleiding geen problemen heeft met alle rijders met een sp2000 die met oude wielen rijden, en daarvoor een oud type subframe hebben gemonteerd.
 
tuurlijk, maar waarom zou er protest zijn tegen een andere voorkap, tank of vork het is nou niet dat je door een voorkap of een tank harder gaat het heeft natuurlijk wel voordelen, maar dat heeft bijna elke aanpassing die je doet anders doe je hem niet
 
#94 said:
Melf lees eerst het reglement eens goed:

SS 7 VOORVORK
De voorvork moet van een gehomologeerd model zijn.

Als ik het goed heb mag je dan ook met een aangepaste tank rijden, voorvorken worden tenslotte ook aangepast.
 
Ik heb nogal wat zitten klooien om goed met m´n carb gedraaid te komen op een zip 2000. Daar is nogal wat tijd in gaan zitten. Dit kost wat tijd, maar dan heb je ook iets waar je de concurrentie mee voor kan blijven.
Als je vervolgens ziet dat er mensen voor de makkelijke weg hebben gekozen met een oude tank, wat niet reglemantair is, en daarmee wegkomen, vind ik dat een kwalijke zaak. Dan blijkt alle tijd voor niets te zijn geweest. Daar wordt ik nu niet vrolijk van.

Kwestie blijft: het staat er niet voor niets.
 
Arnoud said:
Als ik het goed heb mag je dan ook met een aangepaste tank rijden, voorvorken worden tenslotte ook aangepast.

Nee,

SS 9 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerde model zijn.

Dan is het geen tank meer van het gehomologeerde model, want er zit immers verschil in een originele en een aangepaste.

Dan ga je zeker zeggen dat je een nieuw type tankdop met schroefdraad over hebt gelast op een oud model tank. Dan is het een flink aangepaste nieuw type tank zeker?
 
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik geloof dat dit nagevraagd is van een 98 tank in een 2000. Dat had jij ook kunnen doen.

Daarbuiten vind ik het een beetje jammer dat je zegt dat het lijkt alsof je de enige bent die reglementair bent en dat de rest maar voor de makkelijkste weg kiest.
Ik ben bijna elke dag wel aan mn scooter bezig, ook in de winter.
Ik ga niet op stap en koop weinig/goedkope kleren om mn laatste centen in mn scooter te steken.
Ik probeer contacten te leggen met mensen die me kunnen helpen.
Ik zet vrienden en familie zelfs op de 2e plaats als om mn scooter gaat.

Dit geldt niet alleen voor mij, maar ook voor andere fanatieke rijders zoals steven, pronk, daniel, kervin en nog een heleboel (ja ook voor jou dus). Sorry dat ik zo op mn staart getrapt ben maar ik vind het er lomp uitkomen.

Onafhankelijk van het feit of ik de mist in ben gegaan met mn carb of dat op dit gebeid het reglement niet deugde vind ik dat er onterechte opmerkingen worden gemaakt. Ik kom al 6 jaar bij jullie over de vloer en toch zijn er mensen die me gelukkig beter kennen en weten dat ik niet iemand ben die voor de makkelijkste weg kiest, oneerlijk is of niet fanatiek.
 
er staat bv ook in het regelement dat de scooter sterk lijkent moet zijn op het origineel, nou die achterdragertje van een 98 en een 2000 vindt ik ook sterk het uiterlijk doen veranderen als die niet aan wezig zijn het blijft toch allemaal een kwestie van wat wordt door de vingers gezien en wat niet waar wordt op gecontroleert en waar niet
als ze in brakel in plaats van carb's, cilinder waren gaan checken was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest en had niemand iets in de gaten
 
ben er ook veel mee bezig , mja ,regels zijn regels , ik denk dat als je twijfelt over zoiets dat je dan het beste de sobw een duidelijke vraag kunt stellen zodat je een duidelijk antwoord kunt krijgen erover , maar hoe dan ook op biede manieren is het gelukt , en meestal door de moeilijke weg te nemen heb je er de meeste eer van en heb je geprobeerd het op een eerlijke en regelmentaire manier te doen

mja , probeer nu het zelfde met die carb eens op een minarelli , dat word nog interresanter waarschijnlijk