#5Arno said:belachelijk??
iedereen zeikt altijd dat het al geen opstap klasse meer is, maar als we allemaal zo gaan doen dan kunnen we het ook wel open luchtgekoelde scooter klassen gaan noemen want zo lijkt het ook nergens meer op.
g-one said:klopt maar toch, niet verkeerd. als je bedenkt dat de toppers in de expi zo'n 20 paarden hebben
melf #50 said:20 , is dat niet een beetje overdreven? want het komt er dan niet echt uit...
BART#21 said:Merk: Piaggio
Model: ZIP
Onderscheid in SP / FR / 98 / 2000 wordt niet gemaakt.
Heb namelijk met Lydia heel de tijd het gezeik gehad met o.a. JPS dat zij reed met een FR kap en heb toen gelijk de vraag gesteld over de tanks
#94 said:Als dat waar is, dan is dat mooi belachelijk.
Deze verschillende modellen vallen niet allen onder dezelfde homologatie, ze hebben immers niet voor niets allemaal verschillende typegoedkeuringen en framecodes. Het kan dus nooit dat je met een oud type tank op een nieuw type zip rijdt, tenminste niet reglementair.
Daarbij kun je je afvragen hoe het met die kappen zit, er staat nergens dat die van HET gehomologeerde model moeten zijn. Dit in tegenstelling tot de tank.
melf #50 said:en de voorvork dan? want er rijden ook wel mensen denk ik met monoarm terwijl er std telescopen in zitten..
Paulus said:en het subframe dan, ook zat mensen die een 98 subje in een 2000 hebben om dat ze 98 velgen hebben
#94 said:Melf lees eerst het reglement eens goed:
SS 7 VOORVORK
De voorvork moet van een gehomologeerd model zijn.
Arnoud said:Als ik het goed heb mag je dan ook met een aangepaste tank rijden, voorvorken worden tenslotte ook aangepast.