peugeot nl
Well-Known Member
#5Arno said:belachelijk??
iedereen zeikt altijd dat het al geen opstap klasse meer is, maar als we allemaal zo gaan doen dan kunnen we het ook wel open luchtgekoelde scooter klassen gaan noemen want zo lijkt het ook nergens meer op.
nee, maar dat proces is jaren geleden al ingezet met het vrijgeven van cilinders , vervolgens binnenrotors en wat er wellicht nog meer gaat volgen...
Gevolgen : standaardklasse is voor nieuwelingen bijna onbetaalbaar tenzij je een dikke portemonnee hebt. Ooit was er een topklasse luchtgekoeld alleen noemen we dat nu standaardklasse. Een opstapklasse is denk ik bedoeld om rijders daarna te laten overstappen naar een hoger niveau.....de motivatie daartoe is echter steeds kleiner geworden. Voor het enorme snelheidsverschil hoef je haast niet meer over te stappen, het is er nog wel maar lang niet zo groot meer. Een weg terug zal er denk ik niet meer zijn......maar de bonte verzameling van scooters/rijders in de std klasse van pakweg 6 jaar geleden had meer charme als wat er nu van terecht gekomen is. ( vind ik )