2Race 24h race @ JUVAINCOURT 2011

ronnyracingteam

Ronny Himself
Eindelijk is het weer zo ver, en komt er terug een 24h race. Dit mag uiteraard NIEMAND missen. Als je niet komt rijden moet je dit toch nog steeds beleefd hebben als toeschouwer. Dit is echt een evenement dat niemand mag gemist hebben. Met veel dank aan SBO om de 2 edities op SPA te origaniseren, daarbij heb ik zelf deelgenomen (2x) en die momenten zal ik NOOIT nog vergeten.

Seizoen 2011 biedt dit maal op Juvaincourt een 24h race georgqniseerd door 2race (BK). Eigenlijk heeft dit circuit nog veel meer te bieden als SPA. Daarom is toch echt wel de plaats bij uitstek om een 24h Race te organiseren. De lange afstand kan geen probleem zijn, voor meer als 24h race plezier.

Meer info volgt zo snel mogelijk.

Data:

Zaterdag + zondag 9 en 10 Juli 2011 24h Juvaincourt

piste_500.jpg

Juvaincourt.JPG
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Jammer dat het idd tegelijk met sbo wedstrijd is.

Wat wel minpunt is, is dat je per rijder een machine mag hebben. Is het niet echt meer een motorische uitdaging helaas.
 
Voordeel is wel wat het voor meer mensen toegankelijker word.

Je kan nu met 6 mensen en 6 machines rijden. Hierdoor word de belasting voor de machine maar 4 uur totaal.
 
Ik ben zelf ook voorstander van 1 machine 24h.
Anderzijds zie ik liever wat meer volk aan de start en iets minder uitdagend,
dan minder volk aan de start en uitdagender.

Eens dat het concept groot genoeg word kunnen de regels aangepast worden.

Anderzijds, laastste editie van 24h spa, vanuit SBO (2008).
EPC was getrained genoeg om snel een blokwissel te doen.
Dat komt bijna op hetzelfde neer als meerdere machines gebruiken.
 
dat klopt, alleen komt het er wel bij dat het maar 2 blokken waren en ook die draaiende gehouden moesten worden.

uiteraard is het leuker om meedere teams te hebben staan! dan zullen er uiteindelijk ook meer gevechten ontstaat in de groep.
Wat dan wel jammer is, is dat het voor buitenstaanders erg lastig wordt om de race te volgen als er telkens een andere scooter van hetzelfde team op de baan is.
 
24 uurs race hoort gewoon op 1 scooter te gebeuren, anders vind ik het ook geen 24 uurs race meer...

Wij doen het lekker met 1 scooter, wss zelfs 1 blok. Wel een reserve mee dan;)
 
Back
Top