Tweede race, Brakel 17 april 2006

Steven#36 said:
Wat betreft die regelementen zijn er nog wel meer voorbeelden te geven.

Zo is dennis nu gedisqualificeert vanwege zijn carb maar ik geloof niet dat dit ook gebeurd was als hij gewoon een "echte" 14 had gehad.
Toch rijdt hij met een alles behalve originele tank rond...

SS 10 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet gelijk zijn aan die van het gehomologeerde model.

En zo zijn er nog wel wat 2000's zonder originele tank...
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar hij rijd dus wel met een tank van het gehomologeerde model, aangepast wellis waar maar wel het 2000 model.
 
Valentino... said:
Lekker gezeik over die kutcarb zeg.
Iedereen die hier in discussie is weet donders goed wat wel en niet "kan".
Is maar net hoe je tegenover het racen staat en hoe eerlijk jezelf bent tov jezelf en anderen,de een net wat meer als de ander,of minder kan ook.
In geval van Arend,truuk gevonden en conform reglement,dit beaamde Overmars,ook tov Lennart Vermaas.
Later worden zij dan gediskwalificeerd,zeer lullig en weer een onbetrouwbare streek van de organisatie.
Want ze gaven zelf al toe dat het een "gat" in het reglement was.
Ik kan er dan wel mee leven dat de regels worden aangepast (doe dit dan wel goed,ivm choke doorlaat)maar de DQ vind ik eigenlijk niet zo eerlijk.
Ook kan ik best snappen dat anderen over de zeik gaan door de toegepaste truuks van Vermaas en Arend,het levert tenslotte best wat power op.
Degene die zegt dat het geen vermogen oplevert moet zijn huiswerk op de bank nog maar eens goed doen want een "gewone" verbuste carb levert al meer op terwijl die gewoon wel aan de "maat"is.
Hieruit blijkt maar weer dat ze maar een dot doen bij de SOBW.
Dennis trok de ene na de andere wheelie net als van Dorsselaer,zij kregen niet eens een officiele waarschuwing,terwijl JimmyD vorig jaar de langste wheelie van het jaar trok de finish over op Arkel,die was gelijk de lul.
Lees nog eens terug van mij over de grappen en grollen van van Rijssen.....
Regels zijn regels en moeten gehandhaaft worden,anders moet je ze niet schrijven.

Van Rijssen was te laat bij de training....dan heb je gewoon pech en moet je wachten tot de volgende.
Van Rijssen en de rest van de Thomsclan waren te laat bij parc ferme,dan start je of achteraan of je doet helemaal niet mee.
Maar nee..............wij zijn de baas en maken zelf wel uit wat we doen,wordt er blijkbaar gedacht.
Tis gewoon een grote kolerebende,erg jammer,de SOBW sterft een langzame dood zo.
En dat hebben ze aan zichzelf te danken.
Daan en ik zijn vorig jaar al met van Gaalen wezen "praten" over de overgang naar 70cc open,om de boel niet kapot te laten gaan ivm SBO.
Mja daar trekken ze zich nix van aan helaas.
Wie niet horen wilt moet maar voelen,ik voorspel dat er volgend jaar helemaal geen scooters meer rijden bij de SOBW,als die organisatie opzich dan nog bestaat.

Jammer dat ze zo vastgeroest zitten in ouderwetse ideeen.
Ook jammer dat het reglement niet wordt nagestreeft zoals het hoort.

Amen

Dat Rik te laat was bij de training is een feit. Dit kwam echter gewoon omdat de scooter niet wou starten en niet verder door sterallures die te maken hebben met het in et team aanwezig zijn van bepaalde bestuursleden. Kervin en Edwin waren gewoon op tijd in het parc ferme. Nadat de scooter liep is Rik persoonlijk gaan vragen aan de wedstrijdleiding of hij de training met de expiklasse mee mocht rijden. Dit mocht en dit lijkt me verder weinig te maken hebben met in welke tent van Gaalen rondhobbelt. Maar ik snap wel dat het zo op je is overgekomen zoals je vertelt.
Verder zie ik het ook erg somber in met het hele SOBW gebeuren. 8 man topscooters vind ik een trieste aanblik. Als ik dan ook nog zie en hoor dat er bij Niels Boot op een gigantisch trieste manier over z'n Dunlop stickertjes wordt geklaagd met gelijk het dreigement over te gaan tot diskwalificatie.. De scooter was keurig beplakt met Dunlop stickers op zijkap, voorkap en voorspatbord. Maar neeee, de heer C. van G. vond dit niet genoeg en moest nog 3 dunlop stickers plakken die transparant of zwart waren weet ik veel en vervolgens wegvielen op ze mooie zwarte stuurkapje. Dan is et ineens wel goed :S Zondag maar weer es lekker SBO'en })
 
D@ve said:
Nadat de scooter liep is Rik persoonlijk gaan vragen aan de wedstrijdleiding of hij de training met de expiklasse mee mocht rijden. Dit mocht en dit lijkt me verder weinig te maken hebben met in welke tent van Gaalen rondhobbelt.

Dat is dus het mega-weirde..... Er mag niet getrained worden in andere klasse's... Echter, omdat meneer V Rijssen in de shit zit, en minder kans op een 1e plek/mogelijk kampioenschap heeft, maken ze er maar een uitzondering op, omdat zoonlief van de voorzitter aan zijn scooter knutselt. (En dit is dus HET grote irritatie-punt bij Tino.) Bij de SBO blijkt nu dus een onpartijdige organisatie te zitten. Dat is dus DE mogelijkheid, om te laten zien, dat Rik WEL gevlamd kan worden.... (desnoods zet ik Dani zelf op mn SBO-apparaat 1 van de laatste races...)

Ikzelf heb er geen voordeel of nadeel van, maar waarom zou je bij de SOBW regels opstellen, als men er toch niet aan gehouden word? ?
 
Sander said:
Dat is dus het mega-weirde..... Er mag niet getrained worden in andere klasse's... Echter, omdat meneer V Rijssen in de shit zit, en minder kans op een 1e plek/mogelijk kampioenschap heeft, maken ze er maar een uitzondering op, omdat zoonlief van de voorzitter aan zijn scooter knutselt. (En dit is dus HET grote irritatie-punt bij Tino.) Bij de SBO blijkt nu dus een onpartijdige organisatie te zitten. Dat is dus DE mogelijkheid, om te laten zien, dat Rik WEL gevlamd kan worden.... (desnoods zet ik Dani zelf op mn SBO-apparaat 1 van de laatste races...)

Ikzelf heb er geen voordeel of nadeel van, maar waarom zou je bij de SOBW regels opstellen, als men er toch niet aan gehouden word? ?

Sander snapt het.

Btw:
Dennis had WEL een waarschuwing gekregen vernam ik.
Dennis wel Daniel niet.:X
 
dani said:
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar hij rijd dus wel met een tank van het gehomologeerde model, aangepast wellis waar maar wel het 2000 model.

Aangepast, dan is hij dus niet meer gelijk aan die van het gehomologeerde model...

Of is een sp 2000 tank wel gelijk als je de voorste helft er af zaagt en met een schot opnieuw dicht maakt? (om maar een voorbeeldje te noemen)
Zoiets is er dan aan de hand, maar waar ligt dan de grens dat een tank niet meer gelijk is aan die van het gehomologeerde model...?
 
Rik KAN WEL geflamd worden dat is een feit...!:P

Zelf vind ik dat ik geen voordeel heb omdat ik toevallig bij het Thoms team zit! Harm werkt keihard om de scooters op dit niveau te krijgen, en hij heeft echt geen voordeel om dat zn vader voorzitter is van de sobw???:?

Omdat wij keihard werken aan de scooters, lijkt het er wel op of er mensen afgunst voor hebben!!

Racen is voor mij ALLES momenteel in mijn leven! Presteren hoord hier ook bij maar GEZELLIGHEID is het aller belangenrijksten van het RACEN....!! Wat is er mooier om met iedereen lekker te ouwehoeren:D

Zelf vind ik dat wij ons allemaal een beetje aan het opfokken zijn, over problemen...! Mensen die problemen hebben met MIJ, dan hoor ik dat graag dan moet dat opgelost worden:L

Toch blijf ik gek van dit wereldje:P


Gr Kerv -:-
 
Steven#36 said:
Aangepast, dan is hij dus niet meer gelijk aan die van het gehomologeerde model...

Of is een sp 2000 tank wel gelijk als je de voorste helft er af zaagt en met een schot opnieuw dicht maakt? (om maar een voorbeeldje te noemen)
Zoiets is er dan aan de hand, maar waar ligt dan de grens dat een tank niet meer gelijk is aan die van het gehomologeerde model...?
@ steven: als we echt moeten gaan muggenziften en verschillende interpretaties hebben conform het reglement is er niet één scooter reglementair.
en dat weet ik 100% zeker :+
ik denk dat je meer moet kijken of diegene er ook echt profeit van heeft gehad te ja of te nee?

verder

het reglement moet nageleefd worden dat is een feit,aleen denk er ook even aan dat degene die dat moeten doen dat deels vrijwillig doen.( uitzonderingen daargelaten )
deze mensen staan er iedere wedstrijd om ervoor te zorgen dat jullie je hobby kunnen beoefenen.
wanneer er sommige dingen niet nageleefd worden is dat een persoonlijk falen van degene die daar verantwoordelijk voor is en moet daar op aangesproken worden.
maar als ik het zo op het forum lees weet iedereen het wel zo goed maar als er medewerking wordt gevraagd door de organisatie is er opeens niemand thuis.

mischien wel een ideetje voor het reglement voor volgend jaar:

wedstrijdreglement artikel bladiebla

10002: elke deelnemende rijder dient tenminste 1 wedstrijd iemand kosteloos ter beschikking te stellen aan de organisatie.
deze persoon dient technisch onderlegd te zijn en moet wedstrijdinzicht hebben.

dat zou toch wel fijn zijn voor de sobw en de sbo scheelt gelijk een hoop in de portemonee.

het spreekwoord luid dan ook: de beste stuurlui staan aan wal.

het is altijd een kat en muis spel maar uiteindelijk zijn het gewone mensen waar iedereen tegen aan loopt te schoppen. ( uitzonderingen daargelaten )
terwijl die mensen met de beste bedoelingen er iedere wedstrijd weer staan voor jullie. ( uitzonderingen daargelaten )

sóchtends is een veiligheids keuring waar evt andere zichtbare zaken aan het licht kunnen komen.
in de namiddag is de nacotrole die selectief gebeurt op hand van beslissingen van de tc.
als iedereen van een ander vind dat hij onreglemantair rijd heb dan ook eens een keer de ballen om een protest in te dienen.
maar dan ineens is er niemand thuis dat heb ik de afgelopen jaren wel gemerkt.
dan is ineens de organisatie de lul als er iets niet klopt of iets niet wordt nageleefd.
als je vind dat iemand niet reglementair rijd volgens jou kun je een protest in dienen.
het reglement is hier heeeeeeel duidelijk in.
dus de sobw en de sbo gaan het heel druk krijgen de komende tijd met protesten als ik het zo lees.
ik zal alvast 50 protestformulieren laten drukken a €50 af te halen bij de wedstrijdleiding!
 
Last edited:
In het geval van de tank is het bij steven zo dat wij getracht hebben een Polini Airbox ( cross- filter ) te monteren. Dit blikt bij een 2000 model niet mogelijk te zijn met de originele tank. Vandaar dat we dachten de tank aan te passen maar dat mag niet volgens onze lezing van het reglement.

Dit is een stukje voorgeschiedenis wat aan zijn uitspraak vooraf gegaan is, ik vind het dan zeer begrijpelijk dat hij met dit in het achterhoofd zuur staat te kijken als anderen er niet op aangesproken worden. Hij heeft ook geen protest aangetekend want dat is het andere uiterste. Echter loopt ( in dit geval De Lijster ) wel het risico er nog eens op aangesproken te worden en mogelijk wat kampioenschapspunten te verliezen.

Ik kies er voor om dat ten alle tijden te voorkomen door met een 100 % reglementaire machine te rijden en dat advies geef ik dan ook door aan " mijn " rijders/klanten.

Ik heb dan ook geen medelijden met mensen die net buiten het reglement rijden en vervolgens gestraft worden, ik ben er juist voorstander van in het kader van eerlijkheid in de sport.

En als je dit muggeziften vind, ben ik het niet met je eens, het staat immers niet voor niets in het reglement. Bij de topscooter staat deze beperking niet, hij staat er bij de std wel en daarom moet het gezien worden als extra belangrijk verschil.
 
Twin said:
In het geval van de tank is het bij steven zo dat wij getracht hebben een Polini Airbox ( cross- filter ) te monteren. Dit blikt bij een 2000 model niet mogelijk te zijn met de originele tank. Vandaar dat we dachten de tank aan te passen maar dat mag niet volgens onze lezing van het reglement.

Dit is een stukje voorgeschiedenis wat aan zijn uitspraak vooraf gegaan is, ik vind het dan zeer begrijpelijk dat hij met dit in het achterhoofd zuur staat te kijken als anderen er niet op aangesproken worden. Hij heeft ook geen protest aangetekend want dat is het andere uiterste. Echter loopt ( in dit geval De Lijster ) wel het risico er nog eens op aangesproken te worden en mogelijk wat kampioenschapspunten te verliezen.

Merk: Piaggio
Model: ZIP

Onderscheid in SP / FR / 98 / 2000 wordt niet gemaakt. ;)

Heb namelijk met Lydia heel de tijd het gezeik gehad met o.a. JPS dat zij reed met een FR kap en heb toen gelijk de vraag gesteld over de tanks
 
D@ve said:
Dat Rik te laat was bij de training is een feit. Dit kwam echter gewoon omdat de scooter niet wou starten en niet verder door sterallures die te maken hebben met het in et team aanwezig zijn van bepaalde bestuursleden. Kervin en Edwin waren gewoon op tijd in het parc ferme.

Dat te laat komen ging meer over de wedstrijd daaf. Dat we eigenlijk al weg konden maar dat ze toch maar even wachten op het volledige thoms team dat nog aan de bandenwarmers stond en op het laatste moment aan kwam rijden.
 
D@ve said:
Als ik dan ook nog zie en hoor dat er bij Niels Boot op een gigantisch trieste manier over z'n Dunlop stickertjes wordt geklaagd met gelijk het dreigement over te gaan tot diskwalificatie.. De scooter was keurig beplakt met Dunlop stickers op zijkap, voorkap en voorspatbord. Maar neeee, de heer C. van G. vond dit niet genoeg en moest nog 3 dunlop stickers plakken die transparant of zwart waren weet ik veel en vervolgens wegvielen op ze mooie zwarte stuurkapje.
Nou ben ik de moeilijkste niet, maar dit sloeg idd echt kant noch wal...
 
Twin said:
En als je dit muggeziften vind, ben ik het niet met je eens, het staat immers niet voor niets in het reglement. Bij de topscooter staat deze beperking niet, hij staat er bij de std wel en daarom moet het gezien worden als extra belangrijk verschil.
waar het mij om gaat is dat een organisatie als bv de sobw of de sbo het niet kan voorkomen dat zulke dingen gebeuren.
ook al heb je een waterdicht reglement, dan gebeurd het nog omdat er altijd mensen zijn die het proberen om niet reglementair te rijden.
en met muggeziften doelde ik meer op het algemeen gegeven dat je als het moet echt heel ver in het reglement kunt duiken.
feit is dat de reglementen nageleefd moeten worden door beide partijen.
alleen is het afgeven op een organisatie heel erg makelijk gedaan terwijl de rijder degene is die in dit geval in de fout gaat.
daarom mijn antwoord ook dat wanneer het niet opgemerkt wordt door de organisatie, diegene dan ook de ballen moet hebben om een protest er tegen in te dienen.
na 6 jaar bij de sobw te hebben gelopen heb ik genoeg gezien en gehoord en elke wedstrijd kwamen mensen zeuren dat bepaalde rijders niet reglementair zouden rijden.
daarom mijn antwoord ook dat wanneer het niet opgemerkt wordt door de organisatie, diegene dan ook de ballen moet hebben om een protest er tegen in te dienen als hij door deze persoon word zoekgereden.

3.5 De deelnemer is altijd zelf verantwoordelijk voor het reglementair zijn van de
machine en kan geen rechten ontlenen aan de technische keuring.


verder ga ik hier ook niet meer op in de formulieren liggen klaar iig!
 
Last edited:
BART#21 said:
Merk: Piaggio
Model: ZIP

Onderscheid in SP / FR / 98 / 2000 wordt niet gemaakt. ;)

Heb namelijk met Lydia heel de tijd het gezeik gehad met o.a. JPS dat zij reed met een FR kap en heb toen gelijk de vraag gesteld over de tanks

wat dacht je van voorvork dan?
 
zo doet ie inderdaad niet veel meer.......

nw06-10.jpg


nw06-11.jpg
 
uitslagen sobw on-line

voor het eerst sinds het schwalbe tijdperk is de topscooter weer sneller op een powertrack als de expi. *D

ook voor het eerst dat de topscooter de kleinste klasse is trouwens. met slechts 8 man.
 
Last edited:
Back
Top