This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tweede race, Brakel 17 april 2006

Arnoud said:
En als ik niet zeker weet of ik reglementair rijdt dan begin ik er ook niet aan een race. .
dat is niet helemaal waar arnoud... mijn pa feliciteert jou na de race met je overwinning en jij zegt vervolgens jah ik moet eerst nog goed gekeurt worden.
beetje vaag dan je wist wel dat er iets niet helamaal in de haak zat.
maargoed
 
Ralf said:
Ik vond het wel meevallen, maar pin me er niet op vast (leuke tekst met pasen)
ik vond dus van wel al was het niet heel veel maar hij kwam me toch rdelijk hard voorbij einde eerste ronde maargoed..
 
Over 2 weken knalt ie ook gewoon. En zo'n geintje van dat de keuring eerst nog moet komen maakte ik echt niet omdat ik nattigheid voelde.
 
#5Arno said:
weet jij er wat van af??????NEE!!! hou dan fijn je muil dicht!!

Ik denk dat de sobw vandaag de regels gehandhaaft heeft of mag dat ook niet meer????
is dat zo?
heb jij de topscooterrace wel bekeken dan?
 
Candyman said:
is dat zo?
heb jij de topscooterrace wel bekeken dan?
jah deels bekeken jah... maar geloof niet dat dat mijn discussie punt is ofwel?
laat ik het dan anders zeggen, in de standaart scooters is het regelement gehandhaaft... klaar!
 
Ik heb echt een vette race gehad, de 3e plaats hecht ik niet zoveel waarde aan omdat ik die beker niet zou hebben als er niet 2 mensen zouden worden geDQed. Toch ben ik na deze race tevreden met mezelf, ik kwam duidelijk vermogen tekort op het rechte stuk, maar ik heb keihard geknokt in de race. Uiteindelijk 5e geeindigd, en door de DQ's 3e geworden. Ik heb heel erg zin in Emmen, daar is vermogen niet meer zo'n grote factor...

Meer zat er voor mij niet in vandaag, ik ben voor me gevoel helemaal los gegaan, ik kon gewoon niet harder sturen dan ik nu deedt zonder te gaan liggen. Dus het bekertje is voor mij een leuke bijkomstigheid...maar niet belangrijk.
 
nou , ik heb vandaag lekker met mijn legale carbje gereden

goed , gisteren al vertrokken omdat we bij goeie kennissen die ook std klasse rijden konden overnachten (in de buurt), vanuit daar s'ochtens om 6 uur naar Brakel om de tent op te zetten , toen alles uitgepakt en langzamerhand alles in orde gebracht. toen de eerste training gereden , scooter liep nog niet zo gek , niet zo erg als ik dacht dat ie zou doen , mja , de baan was nog een beetje nat hier en daar en de banden en zuiger waren nog splinternieuw dus maar even rustig aan gedaan. toen iets lichtere rollen gemonteerd ,helaas liep dat niet echt perfect , had juist nog minder toeren , 23e in de kwalificatie , voor de race de rollen weer teruggezet en maar gaan rijden , start was weer eens belachelijk ,het licht was nog op rood en iedereen reed weg ,was bijna zeker dat het een valse start was maargoed.

in de race eindelijk wel even lekkerder gereden dan de rest van de dag , mja , toen ging de uitlaat los door een gesprongen veertje en de bevestiging die eraf lag :|

Monique was wel lekker aan het rijden geweest , in de training liep de scooter erg goed , in de kwalificatie miste deze ook al wat toeren , maar daarmee heeft ze iig nog een 17e tijd in de kwali weten te zetten wat resulteerde in 3e kwalitijd in de B , in de race ging de scooter echter steeds slechter lopen en verloor ze een aantal plekken , jammer want ze had zo gehoopt om met een beker naar huis te gaan..

mja , volgende keer beter , de scooters gaan beide even weer onder het mes zo te zeggen , nog zat te doen iig

Brakel is achteraf wel een leuk baantje
 
denk dan hier maar is heel diep bij na


4 CARBURATEUR
De doorlaatdiameter van een carburateur wordt gecontroleerd met een plat kaliber dat 0,1 mm breder is dan de maximaal toegestane carburateurdoorlaat. Wanneer het kaliber door de carburateurdoorlaat kan worden gestoken, is de carburateur te groot. Bij een niet-ronde carburateur wordt de grootste doorlaatmaat beschouwd als de doorlaatdiameter. In het geval van brandstofinjectie geldt eenzelfde maximaal toegestane doorlaatmaat als bij een carburateur. Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt


SS 4 CARBURATEUR
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de carburateur mag maximaal 14 mm (viertakt 22 mm) zijn.
 
Last edited:
Arnoud said:
Gefeli Pronk, denk dat jij sowieso de beste stuurder bent van het veld:winner:

mwa...volgens mij heb jij ook ineens het licht gezien... we zullen zien wat de stuurbanen ons brengen, maar bedankt voor je compliment :*
 


Als je dit leest zou je haast denken dat je met een 'vlinderpoort' carburateur MAG rijden toch ?