Tweede race, Brakel 17 april 2006

Pronk said:
mwa...volgens mij heb jij ook ineens het licht gezien...:) we zullen zien wat de stuurbanen ons brengen, maar bedankt voor je compliment :*
complimenten vanaf mijn zijde ook want vond dat je het echt heel erg goed deed met name in het stuurgedeelte!
erg netjes!
 
1ste deel pics die ik heb gemaakt:

DSC_6269.jpg


DSC_6288.jpg


DSC_6289.jpg


DSC_6292.jpg


DSC_6293.jpg


DSC_6294.jpg


DSC_6295.jpg


DSC_6296.jpg


DSC_6301.jpg


DSC_6306.jpg


DSC_6307.jpg


DSC_6308.jpg


DSC_6309.jpg


DSC_6310.jpg


DSC_6311.jpg


DSC_6312.jpg


DSC_6313.jpg


DSC_6314.jpg


DSC_6315.jpg


DSC_6317.jpg


DSC_6318.jpg


DSC_6319.jpg


DSC_6320.jpg


DSC_6321.jpg


DSC_6322.jpg


DSC_6323.jpg


DSC_6324.jpg


DSC_6325.jpg


DSC_6326.jpg


DSC_6327.jpg


DSC_6328.jpg


DSC_6329.jpg


DSC_6335.jpg


DSC_6337.jpg


DSC_6340.jpg


DSC_6342.jpg


DSC_6345.jpg


DSC_6403.jpg


DSC_6404.jpg


DSC_6412.jpg


DSC_6443.jpg


DSC_6447.jpg


DSC_6452.jpg


DSC_6477.jpg


DSC_6481.jpg



De rest komt nog (maar niet vandaag)

Grtz Hans :*
 
Gomer_pyle said:
Daarnaast heeft pronk echt netjes gereden. Vooral de actie met steven fokkens. Na de slingeractie's van steven er toch nog voorbij.

Volgens mij hebben ze dit onderling al opgelost... Vreemde actie, die niet meer voor zal komen..

Even goede vrienden :)
 
Last edited by a moderator:
Steven#36 said:
Het deel waar de lucht doorgaat die je als oxidant in je cilinder gebruikt...
En waar staat dat ;)

Er staat alleen dat je de lucht die door je doorlaat komt als oxidant mag gebruiken, dus geen gat in je spruitstuk oid.
 
Arno gefeliciteerd!, helaas voor Arnoud (die in mijn ogen niet bewust de boel probeerde te belazeren) werd gediskwalificeerd!! , we zullen zien de volgende race zal het e.e.a. duidelijkheid geven!!! iig Arnoud je hebt mijn respect!! je stuurt geweldig en ondanks de diskwalificatie heb je laten zien dat je uit het goede (race) hout gesneden bent!! Ook Pronkie heeft het een en ander laten zien! en stuurde als een dolle (pronk gefeliciteerd!!)

Voor wat betreft de Carbs!! monteer gewoon een 14 mm. dan onstaat er geen discussie!! beetje jammer dat de SOBW nu de gebeten hond is, waar anderen op en over het randje gaan (mischien niet expres) en als je op het randje loopt dan kan je wel eens vallen toch??

ik vindt het jammer dat er altijd het verleden bij gehaald wordt op momenten dat er discussie ontstaat over iets waar Tuners , Rijders etc wel van weten dat ze fout zijn maar dat het vaak niet te meten is!!ze nemen dus "aanvaardbare Risico's" met een kleine kans dat ze een keer gepakt worden. (nu praat ik met name over onstekingen) .

het verleden is nu eenmaal passee! Leve het heden!! als we nu het verleden erbij halen dan maken we een lijst met Rijders die (al dan niet bewust!!!) gesjoemelt hebben!! dan zal dit een grote lijst worden.
 
Last edited:
Allereerst mijn felicitaties voor de # 1,2 en 3 wie dat ook mogen zijn.
Benji zijn rommel is nu echt aan stront gelopen, maar volgende race zijn we er weer... hopelijk dit keer om slaag te geven???
Gr Kees

p.s. topscooter is echt geen zak meer aan...
 
Spasta said:
1ste deel pics die ik heb gemaakt:
De rest komt nog (maar niet vandaag)

Grtz Hans :*

Jezus jij verveelt je ook :D

Veeeel fotograven opeens op Brakel, normaal ben ik altijd maar in mn eentje.

Wel leuke pics :)
 
Nou de SOBW is snel met zijn reactie op de carbs:
Bij de nacontroles in Brakel zijn meerdere rijders gediskwalificeerd op grond van carburateurs die niet conform het reglement waren. In deze gevallen was de carburateurdoorlaat opgedeeld in meerdere openingen. Wanneer men de grootste van die openingen als doorlaat neemt en die op de gebruikelijke wijze controleert, blijkt deze doorlaat niet groter dan de toegestane maximumdoorlaat voor de betreffende klasse. Het is echter eenvoudig in te zien, dat ook lucht, die niet door deze doorlaat is aangezogen, in de motor komt. En dat is in strijd met de laatste zin in artikel 4 van het Algemeen Technisch Reglement:

'Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt.'

Ik heb iig het reglement niet zo gelezen. Ik gebruikte de spijltjes om er voor te zorgen dat het meetcaliber niet door de doorlaat kan en om aan te geven dat de methode van meten niet deugt. iig niet om de doorlaat op te delen in verschillende doorlaten. Zoals ze het nu bedoelen is je choke kanaal ook een extra doorlaat en dus elke "standaard" 14 mm te groot. Beter zou in het reglement een oppervlak kunnen staan.
 
Mijn ongezouten/ongecensureerde visie :

Laat ik even duidelijk zijn er zijn in ieder geval 2 mensen terrecht gestraft ! Als je het regelement goed doorkijkt op een manier die neutraal is ( dus niet op een manier dat je je eigen acties goed wil praten ). Er is naar mijn mening niets onduidelijks aan. Arnoud heeft er voor gekozen om naast zijn normale doorlaat extra gaten te boren voor extra doorlaat oppervlak. Hij heeft dus meerdere doorlaten gemaakt. Het komt volgens mijn bronnen op neer dat hij een 21 mm carburateur van een restrictor heeft voorzien die het meetcaliber niet door kan laten. Daarnaast heeft hij extra gaten geboord om in zijn lezing aan het regelement te voldoen. Mijn mening is dat dus in strijd met het het bovenstaande; hij heeft 1 onderdeel ( meetmethode ) van het regelement willen gebruiken om zijn creatie goed te praten.

De tweede persoon heeft een kruisje in een grote carb gemonteerd zodat ook het meetcaliber er niet door zou kunnen. Volgens mijn bronnen ging het caliber er toch doorheen en is naar mijn inzien hierbij verder geen discussie nodig.

Rest mij nog de belangrijkste vraag ??

Reden zij ook in Valkenswaard al zo ? Ik kan het niet aantonen maar ik heb zo mijn mening. Het meest duidelijke antwoord zal in de volgende wedstrijden geleverd gaan worden door hen zelf: Mochten zijn hun prestaties niet kunnen handhaven spreekt dat boekdelen, laat dat duidelijk zijn.

Mijn algemene mening is dat je het regelement kan gebruiken om er voordeel uit te halen. Als je twijfeld denk ik dat je vooraf navraag moet doen bij de betreffende personen om te voorkomen dat je strijdig gaat racen. Sterker nog denk ik dat je zelfs beter vooraf toestemming kunt vragen ,ook zonder twijfels, om te voorkomen dat je uberhaubt in de problemen komt. Daarnaast heeft iedereen natuurlijk ook wat gezond verstand en weet je best wel dat als er over een doorlaatDIAMETER wordt gesproken er gesproken word over een cirkel met een gegeven diameter. Volgens mij staat er ook geen "s" achter diameter waaruit ik concludeer dat er gesproken wordt over 1 diameter.

Citaat Ellebel:

"Regels zijn regels... In het verleden wel eens kinderachtige dingen meegemaakt, maar dit vind ik zeer zeker niet kinderachtig..

Arnoud... Ik voel me echt zwaar klote gewoon.. dit had ik dus echt niet van jou verwacht.. en ik maar denken dat het echt lag aan je rijstijl enz.. Heb je op V'waard nog zulke goeie complimenten gegeven..
21 mm... dat is wel heel vals..
Diep triest.. sorry meer kan ik er niet van zeggen..
Dat had ik zelfs van de grootste sukkels uit de racerij nog niet verwacht!"

Gezien mijn visie op de regelementen kan ik je niet anders als groot gelijk geven !

Ik moet dit even kwijt in het belang van alle deelnemers die zich wel strikt aan de regelementen houden, zij worden de dupe van dit soort acties ( vrij gezegd "Genaaid" ) Klachten gericht tegen de SOBW lijken mijn inzake het bovenstaande ook geheel de plank mis te slaan.


:L PS. Als de 2 personen slimmer waren geweest hadden ze een Keihin PWK 28 met een stukje kippegaas moeten pakken, was wat minder werk geweest.

Graag reacties ( dat mag natuurlijk ook van De lijster en Arnoud zelf ) Als ik het verkeerd heb, meteen melden met een onderbouwing graag. Ik ben bereid om mijn woorden in te trekken mits voorzien van goede argumenten.
 
Back
Top