Tweede race, Brakel 17 april 2006

Candyman said:
denk dan hier maar is heel diep bij na


4 CARBURATEUR
De doorlaatdiameter van een carburateur wordt gecontroleerd met een plat kaliber dat 0,1 mm breder is dan de maximaal toegestane carburateurdoorlaat. Wanneer het kaliber door de carburateurdoorlaat kan worden gestoken, is de carburateur te groot. Bij een niet-ronde carburateur wordt de grootste doorlaatmaat beschouwd als de doorlaatdiameter. In het geval van brandstofinjectie geldt eenzelfde maximaal toegestane doorlaatmaat als bij een carburateur. Uitsluitend buitenlucht die door de doorlaat in de motor is gekomen, mag als oxidant worden gebruikt


SS 4 CARBURATEUR
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de carburateur mag maximaal 14 mm (viertakt 22 mm) zijn.

er staat niet dat het niet mag wat er gedaan zou zijn maar iedereen begrijpt dat het zo niet de bedoeling is... toch?
ik bedoel als ik een dure bmw zie staan en ik trap daar een deuk in, nou jah nergens staat dat ik er geen deuk in mag trappen maar ik weet wel dat, dat niet de bedoeling is mja
 
het regelemant omtrend de carburateur is gewoon vaag , eigenlijk had er dan gewoon moeten staan dat alleen 14mm carbs gemonteerd mogen worden die het std ook zijn , mja, dan zou je dus een 12mm ook niet groter mogen maken.

mja , er zijn iig 2 types carbs die zo al regelementair zijn.
 
#5Arno said:
er staat niet dat het niet mag wat er gedaan zou zijn maar iedereen begrijpt dat het zo niet de bedoeling is... toch?
ik bedoel als ik een dure bmw zie staan en ik trap daar een deuk in, nou jah nergens staat dat ik er geen deuk in mag trappen maar ik weet wel dat, dat niet de bedoeling is mja

Als jij met 80 langs een agent rijdt die staat te flitsen/controleren waar je 70 mag. En hij leest 70 af gebeurt er ook niks.

ps: dit is nog niet eens van kwestie op het punt waar ze mij op afkeurde.
 
melf #50 said:
het regelemant omtrend de carburateur is gewoon vaag , eigenlijk had er dan gewoon moeten staan dat alleen 14mm carbs gemonteerd mogen worden die het std ook zijn , mja, dan zou je dus een 12mm ook niet groter mogen maken.

mja , er zijn iig 2 types carbs die zo al regelementair zijn.

2 type dellorto carb's

mikuni en bing levert ook 14mm :D
 
#5Arno said:
dat weet jij beter dan ik!
alleen jou vergelijking vat ik niet helemaal maargoed

Dat slaat op de mensen die met spijltjes in hun carb rijden om zodoende te voorkomen dat de doorlaat, volgens de manier van controleren zoals die in het reglement staat, afgekeurd wordt.
 
wie doet dat ook dan ?

dat vind ik persoonlijk ook wel erg krom als je dat doet , je weet dan zeker dat de doorlaat gewoon niet te meten is... dan valt dus het caliber er nooit door..

mja , dat is gewoon spotten met de sobw imo

maargoed , als iedereen zich netjes aan de regels houd is er niks aan de hand ;)
 
iemand nog wel een leuke dag gehad? ik wel iig.

iemand nog foto's gemaakt? ik wel, weet alleen niet hoe ik ze hier erop krijg.
Kan iemand me helpen?

gr. Geert
 
melf #50 said:
het regelemant omtrend de carburateur is gewoon vaag , eigenlijk had er dan gewoon moeten staan dat alleen 14mm carbs gemonteerd mogen worden die het std ook zijn , mja, dan zou je dus een 12mm ook niet groter mogen maken.

mja , er zijn iig 2 types carbs die zo al regelementair zijn.
het reglement klopt gewoon.
en je mag een 12mm opboren naar een 14mm
hetzelde als dat je een 24mm gaat verbussen naar een 19mm
zolang de doorlaat maar niet meer is als dat is toegestaan
allen daar zit nou juist het punt WAT IS DE DOORLAAT?
 
Geert929RR said:
iemand nog wel een leuke dag gehad? ik wel iig.

iemand nog foto's gemaakt? ik wel, weet alleen niet hoe ik ze hier erop krijg.
Kan iemand me helpen?

gr. Geert
ja ik ik ik heb een leuke dag gehad en dat andere komt ook wel goed 8P
 
#5Arno said:
er staat niet dat het niet mag wat er gedaan zou zijn maar iedereen begrijpt dat het zo niet de bedoeling is... toch?
ik bedoel als ik een dure bmw zie staan en ik trap daar een deuk in, nou jah nergens staat dat ik er geen deuk in mag trappen maar ik weet wel dat, dat niet de bedoeling is mja

No offence hoor,
Maar heb jij niet ooit de uitspraak gedaan betreffende geklooi met onstekingen vroeger, dat het niet jouw schuld was dat ze het @ sobw niet vinden/goed controleren. Dat je wist dat het niet helemaal zuivere koffie was, maar het jouw fout niet was dat zij het niet vonden/goed controleerden.

Of was het iemand anders?
 
Candyman said:
het reglement klopt gewoon.
en je mag een 12mm opboren naar een 14mm
hetzelde als dat je een 24mm gaat verbussen naar een 19mm
zolang de doorlaat maar niet meer is als dat is toegestaan
allen daar zit nou juist het punt WAT IS DE DOORLAAT?

Het deel waar de lucht doorgaat die je als oxidant in je cilinder gebruikt...

Maw, als je een ronde bus met 14mm doorlaat in een 24 zet en je gebruikt alleen de lucht die door dát gat komt om je mengsel te vormen is er niks aan de hand. Lijkt mij duidelijk?
 
Tinne said:
No offence hoor,
Maar heb jij niet ooit de uitspraak gedaan betreffende geklooi met onstekingen vroeger, dat het niet jouw schuld was dat ze het @ sobw niet vinden/goed controleren. Dat je wist dat het niet helemaal zuivere koffie was, maar het jouw fout niet was dat zij het niet vonden/goed controleerden.

Of was het iemand anders? (een hele tijd geleden d8 ik)
daar heb ik voor geboed ook toendertijd meen 4 jaar trug daar praten we over pottendijk jah..heb dat netjes verandert en nooit meer over gezeurt!!

zie alleen niet de link waarom jij dat erbij haalt??!!?
 
Steven#36 said:
Het deel waar de lucht doorgaat die je als oxidant in je cilinder gebruikt...

Maw, als je een ronde bus met 14mm doorlaat in een 24 zet en je gebruikt alleen de lucht die door dát gat komt om je mengsel te vormen is er niks aan de hand. Lijkt mij duidelijk?
voorkant?
achterzijde?
voor en achterzijde van de carb?
wat is dan exact DE DOORLAAT
 
Back
Top