twee vragen over spuiten

jdmmer

Well-Known Member
Ik heb een vraagje over metallic lak:

Moet ik daar de grijze of de witte primer voor gebruiken?

Is het daar ook mooier om blanke lak op te spuiten?

Alvast bedankt ;)
 
Advertisement - register to remove this

ik gebruikte altijd witte primer als ik zeker was dat de ondergrond 100% strak was. Het is idd wel beter als je met lichtere kleuren werkt. Grijs gebruikte ik vooral om oneffenheden te kunnen opmerken
 
Ik gebruik altijd ligt grijs als primer.
Ook gewoon blanke lak gebruiken waarom zou je plots geen gaan gebruiken zorgt juist voor een glimmend effect.
 
wel goed primeren,
meestal zijn metallic lakken niet zo heel erg dekkend, zodat je elk zwart stipje erdoor heen ziet.
en zou het ook vanaf boven erop laten ''vallen''

(schijnt te moeten met metallic, heb t ook maar op discovery gezien :+ )
 
Dat is volgens mij alleen als je echt met 'flakes' gaat werken.
Die moet je er van boven op laten vallen, omdat als je ze van onder erop spuit ze gewoon weer omlaag vallen :)
 
ze worden niet uit de spuit gespuugd he, maar gespoten,
als je juist spuit vanop de juiste afstand en de juist druk vallen ze echt niet zomaar.

Ja kan ook moeilijk een auto recht lopen spuiten bijvoorbeeld.
 
Gisteren en vandaag heb ik alle primer lagen erop gespoten: hechtlaag 2x, primer 4x

De metallic lak heb ik erop gespoten en staat er nu ook strak op (3 lagen). 9||6 Ik heb nog een klein vraagje:

Moet je de metallic laten uitharden voordat je de blanke lak erop spuit? (24 uur)
 
er zit wel degelijk verschil tussen grijze en witte pirmer.
heb je een donkere kleur zo als donker blauw , donker groen , zwart gebruik je de grijze primer.
heb je een lichte kleur zo als rood , geel , wit en dergelijke gebruik je de witte primer.
 
Witte Primer is idd voor geel vooral en andere slecht dekende kleuren ;) Metallic kleuren kun je gewoon spuiten met een spuitbusje. Met een comp is wat lastiger want dan kun je Op staande metallic deeltjes krijgen idd. Maar dit kun je er Heel gemakelijk uit poetsen ;) Dus is nog niet zo een ramp. Prof reseltaat krijg je toch niet.
Suc6 erme :)
 
Back
Top