enkele vragen rond neos

streetscraper

Well-Known Member
heb nu eindelijk een neos kunnen bemachtigen, ideaal blok / ideale grootte / goe betrouwbaar en ga zo maar door..MOtorischij rijd hij zoals ik het wil en heeft nog nooit iemand in de steek gelate duz ik wil optisch wat wijzigen aanbrengen maar ik ben niet bekend met het model dus had ik paar vraagjes:

* tot welke veerhoogte kun je gaan zonder in problemen te komen met subframe oid? De orginele veer is eeeeerg slap en is net een deinboot soms (slaat door met twee personen) dus ik zou willen gaan voor een YSS 290mm met een stage 6 verstelbaar aluminium verhoogblokje (staat gewoon bruut :~:Lzou dit al stugger/sportiever rijde? (ben het gewoon om met hogere brommers te rijden)

* ik wou kijken voor een zijstandaard maar gek genoeg snap ik er dus niks van als ik een afbeelding zie (heb al zijstandaard gestoken ja) zit zo'n lang latje aan en zitte 4 bouten bij en zo ik snap er niet veel van. Hoe word dit dan bevestigd (wil anders gerust als het echt moet wel even onderkuip eraf gooien geen probleem maar mss dat jullie het weten. En welkeen moet ik precies hebben (heb '97 of '98 model weet niet precies.

* hoe je neon moet aansluiten snap ik maar welke neon moet je nemen? ik heb tot twee keer toe er al gekocht met zo'n sigarettenaansteker voor in de auto maar vanaf ik die doorknip en dus strip en dergelijk gekheden wil die dus niet werken (+ op batterij, - op een bout met schakelaar en zo ertussen ja. welke neon is er heel simpel voor aan te sluiten? --> ik weet dat jullie geen neon gekken zijn maar als jullie mij willen helpe ik vind dit gewoon leuk voor te zien :p

* hoe kan je het beste traanplaat op je voetplaat bevestigen zonder echt gek te boren en zo of moet dit echt (vraag het me af, vind het beste zonde voor te boren en zo in me voetplaat) --> traanplaat is lekker stevig, blinkt mooi en was je direct af daarom wil ik het

* ik had zo schuin ergens gelezen dat een neos velg op een minarelli verticaal blok past, maar past een minarelli verticaal velg (tnt 13" voor bws bv) op een neos blok?

* kan je vooraan velgjes plaatsen die je direct nieuw kunt kopen en plaatse zonder aanpassingen? of moeten er dan echt wijzingen gebeuren

als jullie me hierbij kunnen helpe zijn jullie echt top +ralf+
 
Advertisement - register to remove this

wat is dit nu weer voor antwoord? ik vraag gewoon iets dat jullie het niet mooi vinden is mijn probleem niet ik vind het mooi x| ik los het wel zelf op wat een mentilatiteit hier zeg als het al teveel gevraagd is voor op mijn vragen antwoord te geven.
 
De voorvelg kan je niet zomaar vervangen, hier moet je busjes en eventueel adapters gebruiken. Wat betreft de traanplaat. Deze kan je gewoon monteren door gaten in het traanplaat te boren op de punten waar ze over de bevestigingspunten vallen.
 
De voorvelg kan je niet zomaar vervangen, hier moet je busjes en eventueel adapters gebruiken. Wat betreft de traanplaat. Deze kan je gewoon monteren door gaten in het traanplaat te boren op de punten waar ze over de bevestigingspunten vallen.

dankje voor een normaal antwoord ;) jah van die velg hadk juist te weten gekomen van een kennis met een neos die ook aerox velg voor had gestoken..wel jammer want neos velgen zijn nu niet bepaald moeder mooiste |(
 
De zijstandaard bij een neos komt met van die Ubouten om het zo maar even te noemen om je frame te zitten .

En pas maar op 1 plaats perfect ,

En qua veer zou die 290mm wel moeten kunnen maar ik zou zelf liever een langere veer nemen als je toch wat hoger wil zitten , zoals een 330mm veer.

Is beter voor de veer ;)
 
dat is VEEL te hoog , een Neo's heeft std een 275mm schaokbreker , 290 is dan al vrij veel maar nog te doen , ZONDER ophoogblokje!

als je de scooter zo hoog zet van achter zet ga je problemen krijgen met je vering voor , het kan zelfs levensgevaarlijk rijdgedrag opleveren!!

dus bedenk wel dat als je achter hoger zet dat de gewichtsverdeling anders word en de balhoofdshoek , en een beetje zal geen ramp zijn , maar ga je zomaar 5 cm hoger is dat wel vrij veel!!

bovendien zullen je voorvorkkeerringen dit ook niet lang houden ..
 
ow wist ik niet :p heb altijd me brommers vaak 8cm hoger gezet en zo O-) mij gaat het nu niet echt om de hoogte (staat best hoog nu in vergelijking met andere brommers) eerder om het weggedrag. Nu lijkt het wel een boot in het midden van een woelige zee soms :| Dus ik zou een stuggere/sportievere veer willen. Is de YSS met zwarte veer en gouden binnekant (290mm dan een goede keus?

fay8hi.jpg

amortissnt1.jpg
 
nou , omdat ik zelf een Neo's heb ,en daarmee op het circuit rijdt weet ik zeer goed wat je aan een Neo's daarvoor kunt aanpassen , dan stuurt ie als een scheermes , alleen voor op straat heb je daar 0,0 aan..

maar ook heel veel Neosjes voor op straat klaargemaakt/ aan gesleuteld

mijn ervaring met een straat Neo's is dat de std vering zoals ie uit de fabriek komt perfect is , meestal gaat ie minder rijden als de vering versleten is , of andere delen zoals rubbers , voorvorkkeerringen lek oid..

iets hoger (10 a 15mm) kan geen kwaad , en soms is het beter (heeft namelijk ook met het gewicht van de berijder te maken)

wel is het belangrijk dat de schokbreker vrij strak is ,en dat zijn heel veel schokbrekers niet ,die zijn te slap , zoals deze Yss , en daarmee bedoel ik ook ECHT te slap ,heb toevallig 1 op onze straat Aerox , op volle veerspanning veert ie alsnog te veel gewoon..

verder moet je niet naar comfort kijken als je rijdgedrag beter moet zijn..

zet je , achter te hoog zonder voor aan te passen zet je meer gewicht op de voorkant , en word het stuurgedraag zenuwachtig , mede doordat er meer drukop de banden staat , de balhoofdshoek kleiner word en doordat de vering voor niet meer goed funtioneerd..

dit is wel aan te passen maar niet zonder je poten los te halen..

mja , hoe ver wil je gaan? en zeker als je bedenkt dat een std Neo's perfect stuurt.
 
ik geef toe het is qua rijgedrag een van de allerbeste scooters die al gehad heb (en heb er wel al wat gehad) maar ik vind het net teveel neigen naar comfort 8Pmeeste mensen verklaren mij gek maar zou het wat liever sportiever hebben de huidge schokbreker vind ik veel te zacht (hij is wel al 16.000 km oud kan dat er iets mee te maken hebben.
 
Back
Top